Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson melegen csak gyertya...

Simson melegen csak gyertya csere után indul, mi lehet a baja?

Figyelt kérdés
Simson s51 n megszakítós melegen amikor leállítom csak gyertya csere után indul be vagy max tolásra

2018. márc. 28. 19:15
 1/9 anonim ***** válasza:
trafó
2018. márc. 28. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Ezért váltottam anno 16 éve motort, mert folyton vmi problémája volt.

Lehet trafó, kondi, gyertyapipa hiba is. Vagy akármi, simsonnál sosem tudni biztosan mi a baja.

2018. márc. 28. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
sajnos ez a bajom nekem is , mindig kijön valami ,de szeretnék majd venni egy jobb robogót is :) A simsont megtartom mert nagypapámé volt aki újonnan vette a boltból és sok dolog kötődik ahoz a motorhoz :)
2018. márc. 28. 20:19
 4/9 anonim ***** válasza:

Nekem 23 évig volt Simson.

Ez idő alatt szerintem 2 motor árát ráköltöttem,de nem volt szívem eladni aztán fél éve megváltam tőle és vettem egy Honda robogót.

Azóta nem hiányzik :)

2018. márc. 28. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
valahogy én is így vagyok vele , nincs szívem eladni :)
2018. márc. 28. 22:32
 6/9 anonim ***** válasza:
Hézag 0.4mm, nem több, nem kevesebb.
2018. márc. 29. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

Általában ezeket a hibákat a gyújtásalaplapba integrált kondenzátor hibája okozza. Nem vagyok arról teljesen meggyőződve, hogy reménytelen lenne a helyzet és rengeteg alakatrész csere lenne a megoldás!

A kondenzátort vezesd ki az alaplapról az akkumulátor fedél alatti testponthoz!

Utánna próbáld meg minden alkatrészt tesztelni.

1. gyújtó tekercs ellenőrzése multiméterrel nem szakadt!

2. Trafó ellenörzése primer körnél 1 -15 ös számmal jelölt pontok között 5. Ohm körüli értéket látsz . A secunder körben a kábel kimenet, és az 1-es csavarpont között pedig 9,500 K.Ohm értéknek kell lenni.

3. megszakító ellenörzése, nyit-e és 0.32 -0.4 mm hézagmérővel ellenőrizve.

4. kondenzátor ellenőrzése, nem repedt, sérült értéke:250 Volt 0,22 microfarád


5. gyertyapipa ellenörzése: ellenállása 5,5 K.Ohm. A gyertyapipában van egy zavarszűrő ellenállás, ami a szikra nagyságát csökkenti. autók robogók pipájában nincs zavarszürő


6 gyertya ellenárzés hézag 0,4mm kb

7. lendkerékmágnes, és a terercsvasmag között is légrés ellenörzése.

Ha jól emlékszem, akkor a gyári hézag 0,15 -0,20 milliméter között van.


Ha minden jó, akkor már csak ellenörizni kell, a szirát,


beállítani az előgyujrást felsö holtpont elött, 1,8mm

maximun es rúgásra kell indulni hidegen-melegen egyaránt!

1975 ben gyártott S50b motorom -20 fokon egy szivató rugás után indul legnagyobb melegben hosszú használat után is egy rúgásra azonnal indul.

Én is ezeket ellenőriztem és soha nincs gond a motorommal.



Remélem tudtam segíteni

2018. márc. 29. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Amit még elfelejtettem a megszakítók utángyártott minősége sajnos sokszor gond forrása, a szikra kép is utal a gyújtásberendezés állapotára. Sokszor ez is tréfát tud űzni az emberrel.

lila szikra a benzint könnyedén képes meggyújtani. A kék színű már éppen. A sárgás, pirosas zöldes, fehéres, szikrák, már nem képesek a motort inditani.

A gyújtás akkor már kijelenthető, hogy hibás!

Ezeket nézze meg, ha leirtak alapján behatárolható a probléma. 0,4 mm szikraközt nyugottan csökkenthető 0,35 mm re!

Más nem jut eszembe.

2018. márc. 29. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Az én Simsonommal is az volt a probléma,hogy amikor melegen leállítottam és 5 perc állás után már csak tolással lehetett beindítani!Én is a gyújtás hibájára gyanakodtam,de aztán véletlenül jöttem rá,hogy mi volt a probléma!Szegényes volt a keverék és a keverékállító csavaron hajtottam befelé fél fordulatot!Továbbá csinálhatja ezt ajelenséget a részlegessen eltömődött alapjárati fúvóka is!
2018. máj. 26. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!