Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb felnivel miért gyorsul...

Nagyobb felnivel miért gyorsul kevésbé egy autó, ha viszont a kerék átmérő ugyan akkora?

Figyelt kérdés
Tehát ha van nekem egy 15 colos 195/60-as kerekem. És ráteszek egy 17 colosat nagyon alacsony gumival, hogy a kerék átmérő ne változzon. Akkor miért lesz lomhább az autó? Mikor egy 17 es alufelni még lehet hogy könnyebb is mint a 15-ös lemezfelni? Valamint miért kezd el nagyon gyorsan kopogni a futómű a nagyobb felnitől?
2018. ápr. 7. 09:13
 1/8 anonim ***** válasza:
A gyengébb minőségű alufelni általában nehezebb az acélnál. Ha szélesebb a gumi, akkor a gördülési ellenállás is nagyobb. A futóművet jobban rázza az alacsony oldalfalú gumi. Ha kopog, akkor valamit cserélni kell.
2018. ápr. 7. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Nagyon egyszerű: nehezebb lesz a kerék, ez okozza mindkét jelenséget. A nagyobb átmérőjű felni mindig nehezebb, azt pedig meg kell forgatni. Ha belegondolsz, a nehezebb (egészen pontosan: nagyobb tehetetlenségi nyomatékkal bíró) felnit nehezebb megpörgetni, több energia kell hozzá, ezért válik lomhábbá az autó. El fogja érni ugyanazt a fordulatszámot a kerék, csak a felgyorsítás és lelassítás nehézkesebb.

A futómű kopogását is a nehéz kerék okozza. A szilentek, gömbfejek úgy vannak méretezve, hogy a gyári keréktől érkező erőket kibírják. Ha a kátyúk, bordák nehezebb kereket rángatnak, az nagyobb ütéseket ad át a bekötésnek, hamarabb kinyír mindent.

2018. ápr. 7. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

AZ lehet hogy nehezebb lesz a kerék pár kilóval , de azt nem veszi észre egy autó, főleg nem a vezetője.

Kopogni meg azért kopog, mert kicsi az oldal fala a guminak.

Minél nagyobb a " per ", annál lágyabb, puhább a rugózása az autónak.

2018. ápr. 7. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
0%

ha a kerék külső átmérője azonos az eredeti gyári átmérővel, akkor az autó gyorsulása nem változik, bármilyen anyagú is a felni..

a kopogás a gömbcsuklótól eredhet, vagy valamelyik szilent elfáradt, esetleg a lengéscsillapító is neheztel.

2018. ápr. 7. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Ezeken a "jó" utakon minden autó eleje kopog. De egy alacsony gumi kevésbé képes elnyelni az egyenetlenségeket.

Én is most váltottam méretet, és annak ellenére, hogy csak kicsivel tér el a gyáritól, és tavaly nyáron cseréltettem az összes szilentet, mégis nagyon kopog bizonyos szakaszokon.

A felnim +1 col, a gumim 2 cm-el szélesebb, és 14mm-rel nagyobb a kerülete. Én is úgy érzem, hogy lomhább, de lehet, hogy csak érzéki csalódás.

2018. ápr. 7. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nehezebb a kerék azért.

Egyébként nem nagyon fogod észrevenni ezt a kölönbséget.

Nekem volt 195/65R15 és 225/45R17 szettem ugyanazon a kocsin, nem volt különbség, ahogy most se érezni különbséget a 235/45R17 és a 235/35R19 között

2018. ápr. 7. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Valszeg azért mert a 17-es felnire már nem 195-ös gumi fog felmenni, hanem 205/215/225-ös, az meg már jóval szélesebb és nagyobb a tapadása és ezzel együtt a gördülési ellenállása is.
2018. ápr. 7. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Maga a felni súlya csak a komforton fog rontani (nagyobb rugózatlan tömeg), a legfőbb ok viszont az hogy 195 helyett 215-225 gumit kell felraknod a váltóméret miatt ami kerekenként +1cm felfekvő felület.
2018. ápr. 7. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!