Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lassításnál nem baj ha egyesév...

Lassításnál nem baj ha egyesével váltogatok vissza?

Figyelt kérdés

Sokkal jobban kopik a kuplung, váltó?

Sokakat látok hogy kiveszik üresbe és úgy gurulnak mondjuk a körforgalomig és akkor rakják be kettesbe. Rosszabb mikor berakja előre kettesbe és a kuplungot nyomva tartja amíg be nem ér a körforgalomba.


Jól csinálom? Vagy hogy kéne?


2018. ápr. 23. 19:49
 1/7 anonim ***** válasza:
Elvileg nem szabad gurulni. Ha gyorsan megyek, (60-70), akkor berakon üresbe jóval a körforgalom előtt, aztán attól függően, hogy ott mi van, megállok, vagy kettesbe váltva bemegyek.
2018. ápr. 23. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Igen , nem véletlenül van hogy nagyobb tempónál a kanyarodást 4ből 2esbe végzik lassulással . Semmi fékezéssel .
2018. ápr. 23. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

mindíg a sebeségnek és a forgalomnak megfelelő sebeség fokozatba kell kapcsolni, üresben gurulni, vagy kinyomott kuplungal közlekedni nem szabad és értelme sincs.

A példád esetén....

Körforgalom felé tartasz mész 60 al 5 ösben, mikor a odaérsza körforgalomhoz és lassítasz akkor fékezel, kuplung és berakod a sebességnek megfelelő fokozatba és ugy mész tovább(pl:ha nem kell megállnod, lefékezel 20-30 ra és 2 esbe beteszed és ugy mész be a körforgalomba)ha meg kell állni akkor kinyomod a kuplungot és egyesbe tolod a váltót és várod hogy be tudj sorolni.

2018. ápr. 23. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Nem baj, sőt, az lenne a rossz, ha minden egyes lassításnál visszafelé is végigzongoráznál minden sebességet. Felesleges kuplung és szinkrongyűrű koptatás sima utcai autónál.
2018. ápr. 23. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Hát szerintem ezek közül egyik se jó módszer:

1) Egyesével visszaváltogatni nem érdemes, mert feleslegesen koptatod a kuplungot és a váltót.

2) "Sokakat látok hogy kiveszik üresbe és úgy gurulnak mondjuk a körforgalomig és akkor rakják be kettesbe."

Ez azért nem jó, mert így nincs motorfék. Gyorsabban kopik a fék és több üzemanyagot fogyaszt.

3) "Rosszabb mikor berakja előre kettesbe és a kuplungot nyomva tartja"

Ez ugyanaz, mint a kettes, csak még rosszabb, mert a kinyomócsapágyat és a kettes fokozat szinkrongyűrűjét is kínozza.


Én úgy szoktam, hogy abban a fokozatban hagyom amiben voltam, fékezek és amikor a fordulatszám ~1300 alá csökken, akkor nyomom ki a kuplungot, és váltok más fokozatba, ha szükséges.

2018. ápr. 23. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
De az meg rossz ha mondjuk 5. ben leesik a fordulat 1000 körülire, egyik barátomnál láttam hogy egyesével kapcsolgat vissza és azóta én is ezt csinálom
2018. ápr. 24. 05:34
 7/7 anonim ***** válasza:
Motorféknél, ha nem adsz gázt, nem baj, ha leesik 1000-re a fordulat. Vannak szituk, mikor vissza lehet váltogatni, néha én is szoktam, de nincs értelme minden alkalommal ezt tenni.
2018. ápr. 24. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!