Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire "természetes", higy...

Mennyire "természetes", higy idővel tölteni kell a klímát?

Figyelt kérdés

A mostani autóm az első, amiben klíma van, szóval nem nahyon vagyok képben.

Használt autóknál, hol szokott szökni a gáz általában,hová tűnik ?

Mennyire nagy baj, ha utána kell tölteni ?



2018. máj. 18. 16:32
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
Van a családban 10 és 6 éves német ill. cseh "szar". Egyik klímáját sem kellett utántölteni sosem. Mondjuk kompresdzorcsere az volt, de nem szivárgás, hanem gyári hiba miatt.
2018. máj. 20. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:

A gyártók általában 10-20% gáz veszteséget engednek meg évente. Az autó klímában mivel a motor mozog a tartóbakjain , ezt te is láthatod ha felnyitod a motor háztetőt és valaki gázt ad. A kompresszor pedig úgy mint pl a generátor a motorblokkon van, a kasznival való összeköttetés spéci gumi csövekkel van megoldva. ha fémből lenne akkor elfáradhat idővel, a gumi cső is elfárad sőt a fém illesztéseknél, ahol préseléssel tartják fent a kapcsolatot, itt ezen a helyen potenciálisan elgyengülésnek van kitéve mint pl a laptop töltőn a csatlakozó ami a gépbe megy ,elfárad megtörik. A rendszerben ráadásul szinten speciális tömítések vannak, hogy pontosan milyen anyagból azt nem tudom ,de hűtőközeg típusa ami meghatározó. A ""régi"" R134a hűtőközegnél azt hiszem zöld színű a gumi, de az anyagát nem tudom, a lényeg hogy ezeket a gumi tömítéseket a klíma gázzal együtt keringő PAG olaj PAG46 PAG100 kompresszora válogatja, ha nincs megjáratva a légkondi télen, akkor a tömítések kiszáradhatnak és engedhetik kifelé a gázt, sőt párát is szívhat a klíma rendszer magával ami egy darabig amíg a szárító szűrő kiszűri nem okoz gondot, de ha a szűrőben lévő anyag megöregszik akkor ezt a feladatát már nem tudja maradéktalanul ellátni. Így a hűtőközeg savassá válhat ami "bánthatja" a rendszer gumi elemeit, sőt a kompresszor dugattyúit is.

A hűtőközeg mennyisége nem csak azért fontos hogy a rendszer kellően hideget fújjon, hanem ez a közeg keni a kompresszort és részben hűti is, fentebb említettem hogy az R134a gáz keveredik a PAG olajjal és együtt keringenek a rendszerben, szép zöld színű ha van kémlelő ablak a kocsid klíma rendszerén láthatod, sőt nagyjából következtetni is lehet a rendszer állapotára, az én autóm gyártója megadja ha nincs bibi a rendszerben mikor megy a Kompresszor akkor -> és ha kikapcsol akkor még a kémlelőben látható buborékokat termel, ezzel arra utalnak hogy megfelelő a gáz mennyisége a rendszerben, nálam most gond van vagyis nem a buborékokkal hanem azt vettem észre hogy ha sötét zöld a "lötty" ami benne van a kémlelő ablakában akkor hűt rendesen ,jól működik, ha kivilágosodik akkor valami okból kifolyólag nem hűt, lehet hogy nem tud a túlhevített gőz folyadékká válni.


Még kiegészítésként a kérdésedet a Légkondi rendszernek van egy külső egysége ez az egység rendszerint leges legelöl van az első lökhárító mögött, így potenciálisan ki van téve a kavicsoknak amik felverődnek, emögött a kondenzátornak nevezett klíma hűtő mögött lakhat a vízhűtő és a többi hűtőegység ami az adott típusban van.

A lényeg hogy az L/K "Alu" kondija kapja a legtöbb pofont és a legdrágább alkatrész is...(a többi hűtőhöz viszonyítva "nálam legalább is").

2018. máj. 24. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!