Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gyújtógyertya kerámián barna...

Gyújtógyertya kerámián barna "szoknya" hibás lehet?

Figyelt kérdés

Az autóm egy ideje már időközönként rángat és már elég sok mindent megnéztem, de nem találtam rá megoldást. Olyan mintha néha kihagyna egy henger, de semmi hibakódot nem ad az autó rá.

Kiszedtem a gyertyákat és az egyik gyertyán a kerámia meg van égve egy pár mm-es szakaszon. A többin is látható, hogy kissé meg van égve, de az egyiken sokkal jobban.

Keresgéltem neten, de valahol azt írják nem befolyásolja a működést, valahol pedig azt írják ,hogy igen. Mi a véleményetek?

[link]


2018. jún. 26. 21:17
 1/7 anonim ***** válasza:
0%
az csak gané rajta
2018. jún. 26. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Az nem csak kosz azok égés nyomok.

Külföldi fórumokon találtam rá magyarázatot:

"the plug failed because the porcelain is no longer sealed to the metal part. its a common thing. some cars run for ever with plugs in that condition it doesn't mean they won't fire "

Nem tudom pontosan, hogy kéne ezt le fordítani, de valami olyasmi, hogy a porcelán és a fém rész között már nem zár rendesen, gyakori hiba, néhány autó simán el megy vele mert nem azt jelenti, hogy nem fog gyújtani.

2018. jún. 26. 22:36
 3/7 anonim ***** válasza:

igen, ez égés nyom..AZ a szikra áthúzásától jött létre.

Így nem az elektródák végein jön létre a szikra,ha nem a gyertyatesten. Ezeket már régen ki kellett volna cserélni.

2018. jún. 27. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Kicsit mintha szegény lenne a keverék. Az egyik gyertya egyértelműen túlmelegszik, látszik hogy konkrétan izzik az elektróda. Ez nem jó. Abban a hengerben szegényebb a keverék annál mint kéne. Ki kéne tisztíttatni ultrahanggal az injektorokat első körben.
2018. jún. 27. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Az a szöveg amit találtál arra utal, hogy ha pl. túl van húzva a gyertya akkor megnyúlik a gyertya fém része és nem ér össze megfelelően a porcelánnal, ezért a hőelvezetése sem lesz jó, ebből kifolyólag pedig túlmelegszik a gyertya. Ez is lehet. Nem hülyeség az hogy nem szabad túlhúzni a gyertyát. Na de persze csak ezért nem veszünk nyomatékkulcsot. Általános szabály lehet, hogy kézzel addig húzzuk az új gyertyát amíg érzik hogy felfeküdt a tömítőgyűrűje. Attól a ponttól pedig egy fél fordulatot kell még rá húzni. A nyomatékra húzás egyébként sem lehet korrekt metódus ha olaj van a meneten (nem csak a gyertyáén hanem a gyertyanyílásén) mert akkor eleve jóval kisebb a súrlódás a menetek között. Ezért nem ajánlják azt hogy kenjük a gyertya menetét. Mert ha olajos menettel "nyomatékra" húzzuk a gyertyát akkor az lényegében kegyetlenül túl van húzva, pedig ugye az előírt nyomatéknál kattan a kulcs...
2018. jún. 27. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a segítséget!:)

AZ injektor tisztításról annyit, hogy feltétlen ultrahangosan éri meg vagy érnek valamit a benzinbe önthető tisztító szerek? Nézelődök még hátha találok a környéken olyan helyet ahol meg tudják csinálni, de azért ha elég az adalék akkor nem vesződnék vele :D

2018. jún. 27. 18:10
 7/7 anonim ***** válasza:
Ne öntsél a tankba semmit. Ki kell szerelni és szakszerűen kitisztítani őket. Egyúttal a szórásképet is lehet ilyenkor ellenőrizni.
2018. jún. 28. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!