Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy dizel autó alacsony...

Egy dizel autó alacsony fordulaton jobban gyorsul?

Figyelt kérdés

Adott egy dízel autó. 1500 fordulatnal leadja a maximális nyomatékot. Ha most tegyük fel. 1500nél ralepek akkor jobban fog gyorsulni mintha ezt 2500nál teszem?

Ugyan abban a sebessegi fokozatban


2018. jún. 27. 09:59
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Mar ertem miert nem sutott ki ma a nap.
2018. jún. 27. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:

"Ez olyan vicces, hogy azt próbáljátok megmagyarázni, ami hülyeség és még el is hiszitek a másik hülyeségét.


Senki sem érti ezt, nem csak én."


Igen. Nyilván mindenki hülye csak te vagy helikopter, ismerjük.


"én arról beszéltem. 1700on pl van 340 NM nyomatékod. 2500nál már "csak" 300. Akkor evidens hogy azonos sebességfokozat!! AZONOS SEBESSÉGFOKOZAT!!!-ban lentről jobban húz felfele."


1700-as fordulaton a 340Nm 44,44lóerő

2500-as fordulaton a 300Nm 57,72lóerő


Nyilván a kisebb teljesítmény tud jobban gyorsítani, nem ? Ez teljesen megszokott dolog a lapos Föld korszakában :D


Alacsony fordulaton jobban kellene gyorsítania? Ez bizonyos feltételek mellett igaz is lehet. Ha például alacsony sebességben vagy.


Ha súrlódástól, légellenállástól meg minden egyéb hülyeségtől eltekintünk akkor marad az E=1/2mv^2 amiben az 1/2 és az m konstans. 1700rpm és 2500rpm között 47% a sebességkülönbség így ugyanannak a tömegű kasztninak már a mozgási energiája is duplája lesz 2500-as fordulaton, ahonnan a továbbgyorsításhoz minimum ennyivel több energiára lesz szükséged. alacsony sebességnél első vagy második fokozatban ez egy nehezebb autónál valszeg érezhető is lesz, hogy alul jobban húz. De nem azért húz jobban, mert dízel, mert turbós, mert nyomatékos hanem ott még megvan a teljesítményfedezet a nagyobb gyorsuláshoz, ami már 2500-nál nem lesz meg ( görgess feljebb, ki van számolva a két fordulatszámon a teljesítménynövekmény csak 29%, míg a mozgási energia növeléséhez igényel energia duplájára nőtt - azt meg lusta vagyok kiszámolni, hogy mennyi kellene ezekhez a sebességekhez ).


De akkor menj fel a pályára, rakd fel 6-ba és lépd le 1700-as fordulaton, mi fog történni? Hát öcsém l0fÄsz sem. 6-ban a 44 lóerő már nagyon nagyon kevés lesz a ficánkoláshoz, ott már 2500-ar fordulatról jobban fog húzni. Baaamm, most akkor megdőlt az elméleted? :D


"Ebben a szempontban a LÓERŐNEK csak a VÉGSEBESSÉGBEN van szerepe."


Az #5-ösnek igaza volt, a fizika óra kimaradt. Szeretem ezeket az elbszott haszonlatokat, hogy meddig tolod a falat meg a többi hülyeséget. A TDI fellángolás óta mindenki beledumál mindenféle ökörséget, amiket facebookon lehet osztogatni és feláll rá a cerka. Ezt a nyomaték meg lóerő baromságot egy az egyben el kell felejteni. Teljesítmény diagramot kell nézni, ha több a teljesítmény jobban megy és kész. Ha alacsony fordulaton magasabb a részteljesítmény akkor ott is jobban fog menni ( fú most sokan gondolják, hádde ez dízel meg nyomaték.. egy mozdony motorja már 750-es fordulaton lead akár 4000 lóerőt is, egy combosabb hajómotor meg 200-as fordulaton 80 000-ret, baam hát azok úgy épültek :D )


De itt a szakértő is, a #10-es. Szépen felvázolta két és levezette, hogy 5 lóerő a különbség a dízel és a benzines között és mennyivel gyorsabb. Ja 5 lóerő öcsém, de az hol? 5500-as meg 4900-as fordulatszámon igaz? A 80-120-as gyorsulást hoz mérjük? Perszee, üveghangon... :D


Alacsonyabb fordulaton a dízelmotor részteljesítménye magasabb, ebből adódik a jobb gyorsulás.


Azért szomorú, hogy mennyi hülyeséget összefúj a szél néha. Hibás és fél adatokból csinálunk helyes következtetést... :D


De ne csak offoljak:

"Adott egy dízel autó. 1500 fordulatnal leadja a maximális nyomatékot. Ha most tegyük fel. 1500nél ralepek akkor jobban fog gyorsulni mintha ezt 2500nál teszem?"


Tökmindegy milyen autó. X fordulat csúcsnyomaték, Y fordulat valamennyi nyomaték. M x 2 x pi x f -fel kiszámolod a teljesítményeket és megkapod mi az adott fordulaton a csúcsteljesítmény.

Ezután a kerékátmérőből, a végáttételből, az adott sebesség áttételéből és a fordulatszámból kiszámolod a sebességet, majd az autómozgási energiáját, dobsz hozzá némi veszteséget, légellenállást, súrlódást és onnan már kb pontosan tudod mennyi a tényleges befektetett energia ami a mozgatáshoz kell és onnan ki tudod számolni mennyi energia szükséges a továbbgyorsításhoz, összehasonlítod a korábbi számításoddal és kiderül van-e elég teljesítményfedezet illetve mekkora gyorsuláshoz van elég teljesítményfedezeted.


A többi az nagyjából közhelytenger és bullshit.

2018. jún. 27. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
54%
Koszonom Janos :) hogy leirtad, bar tudom, ugyse fogjak felfogni de legalabb mindent megtettel erte :)
2018. jún. 27. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
58%

Mindegy, akkoris a Lexus GS450H visz mindent :)


Pedig BENZIN HIBRID :)

2018. jún. 27. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
Az tetszene nekem is, de használtan sem nagyon van 9 millió alatt :D
2018. jún. 27. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
Ha szeretsz vezetni nem tetszene. Szoktam vezetni hat nem estem hasra tole. Jo de kicsit oreguras. Persze a hibrid az automata kesedelmet jol maszkolja.
2018. jún. 27. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
58%

10: A 80-120 standard mérése 4. sebességfokozatban történik.

Nyilván ez a "trükk" a dízelnek kedvez, mert aki tud vezetni, az benzinest 3-asba rak vissza 80-nál előzéshez.


Nem véletlen, hogy a dízel kocsik hosszabb áttételezésűek, mivel a motor hasznos fordulatszám tartománya teljesen máshol van, mint a benzinesé.

Ha TD-vel gyorsulni kell, akkor 4000 fordulatnál muszáj váltani. A benzinest meg 6500-7000-ig forgatni kell, ha ugyanúgy elváltogatsz 4000-nél.


Teljesen más vezetési stílust igényel a benzines és a dízel.


A kérdésre válaszolva pedig igen, mondjuk végig 3-asban padlózva a kocsit, a max nxomatékhoz tartozó fordulatszámon fog legjobban gyorsulni.

De ha visszarakod 2-be, akkor hiába kicsit alacsonyabb a nyomaték magasabb fordulatszámon, mégis a rövid áttétel miatt nagyobb lesz a vonóerő.

2018. jún. 27. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Szeretek vezetni de a kényelem felülírja. Nekem ideális lenne a cvt váltós gyorsulás, bőrülés, megbízhatóság jajistenem... xd
2018. jún. 27. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!