Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó motorcserénél a teljes...

Autó motorcserénél a teljes felfüggesztést cserélni kell?

Figyelt kérdés
Egy projektbe szeretnék előbb-utóbb belevágni, mi egy európai autóba való V8-as motor beültetésről szólna. Szívesen vennék alapból V8-as autót, de mondjuk egy amerikai autóhoz kasztni elemeket nehéz találni itt az EU-ban, amerikából meg macerás. Ha fogok, mondjuk egy motorhibás Peugeot 407-et, vagy Octavia II-t akár Vectra C-t és abba egy V8 átültetésnél cserélni kell teljesen az első bölcsőt, illetve a felfüggesztést elől-hátul (Hátul elég egy difit beszerelni RWD hajtás végett)? Menyire megvalósítható a dolog?

2018. jún. 29. 23:59
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Hát nagy vonalakban ez így nettó sz0pás. Nem elég csak a bölcsőt cserélni,valszeg egyedi bölcsőt kell gyártani - ez sem egyszerű. Hossz motor + hossz váltó esetén a tűzfalat és a kardánalagutat is át kell szabni, mert a sima 407 vagy Octavia kasztniba nem fér be a cucc.


Egyáltalán milyen hidat akarsz rakni az Octavia vagy 407 alá? Ahhoz, hogy a híd és a difi beférjen az egész padlólemezt át kell szabni,itt kivágni - ott megerősíteni. Hátra nem elég egy difit beszerelni, oda egy komplett hátsó híd vagy felfüggesztés kell.


Ehhez a kasztnit teljesen ki kell pakolni, lemezig. Le kell gyártani a bölcsőt, majd a bölcsőre rakott motorral el kell kezdeni átfaragni a kasztnit, kardánalagutat és végül a hátulját.


Jó móka és elég drága móka, csak ez a része biztosan 7 jegyű lesz.


Ha csak simán a V8 a cél akkor miért nem nézel valami BMWt vagy Mercedest? Elég sok modell gyárilag V8-cal jött ki, beülsz és mész ( nyilván itt nincs project :D ). Sokan építettek át (főleg driftre) 3-as BMW-t V8-ra, projectnek ez is jó, de itt még mindig elég a motortéren belül dolgozni, nem kell az egész kasztnit szétvágni. Ezt is csöcs átépíteni, de legalább nem kell egyedileg legyártani egy rakás dolgot, mert a márkán belülről össze tudod a nagyobb részét legózni.


Ennek némileg több értelmét és életképességét látom, mint egy Pug407-be belekendácsolni egy 5 literes blokkot :D

2018. jún. 30. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 veterán vas ***** válasza:
100%

Azt tudod ugye, hogy a V8-asok jelentős része alvázas, míg az európai autók leginkább önhordóak. Vagyis hiába tudnád a bölcsőt és a felfüggesztési elemeket beszerezni, az a gond, hogy nincs mihez kapcsolni.

Illetve lehet, csak az annyi meló, és olyan mértékű átalakítást igényel, ami felér egy teljesen új autó építésével. :(

2018. jún. 30. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Ezeket a hozzászólásokat olvasva, belátom, így igazatok van, lehet jobban járok, ha egy Eu-s V8-ast veszek. Annyi keretem nem volna rá, illetve, ha egy egyedi alkatrésszel történik valami, megint legyártatni, szopás volna. Valami más projekt autót kell keresnem, de V8-ról nem igen mondok le továbbra sem. Köszönöm az eddigi hozzászólásokat :)
2018. jún. 30. 18:26
 4/8 anonim ***** válasza:
Ha nagyon barkácsolni akarsz akkor van az az úgynevezett kit car.Híresebb autóknak a vázát,karosszériáját lehet darabonként megvásárolni és össze építeni.Kb olyan mint az Ikeás bútor..
2018. jún. 30. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 veterán vas ***** válasza:

Az igaz, amit #4 írt. Rendelhetőek a világ számos pontjáról különféle replika-csomagok, amiben szinte minden készen van, otthon "csak" össze kell legózni. ;)

Csakhogy!

A jelenlegi hazai előírások szerint, nincs ember, aki ezt le tudná vizsgáztatni, ill. forgalomba helyezni.

2018. júl. 1. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Kit Car felejtős, se pénz, se értelmét nem szoktam az olyanokban látni.
2018. júl. 1. 14:07
 7/8 anonim ***** válasza:

"Valami más projekt autót kell keresnem, de V8-ról nem igen mondok le továbbra sem. "


Nem tudom mi a project pontos célja, de egy BMW E36/E46 V8-ra átépítése az akár millió alatt is megoldható. Ezekkel is kell dolgozni bőségesen, mert ezek nem készültek V8-as motorral ( csak a nagyobb testvéreik), de nagyságrendekkel egyszerűbb és olcsóbb, mint egy 4 hengeres kereszt motorosba hossz V8-at rakni :)

2018. júl. 1. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Még egy E46-ba átraknék egy BMW V8-ast, az 5-ös BMW, amibe van V8 is nem igen jön be külsőre, szóval valószínűleg E46-ba lesz rakva... Köszönöm a válaszokat :)
2018. júl. 3. 06:39

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!