Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártanak ma már...

Miért nem gyártanak ma már elő-és örvénykamrás dízeleket?

Figyelt kérdés
Pontosan mi az oka, hogy a common rail terjerd el? Nem lett volna jobb tovább fejleszteni az örvénykamrás dízelt? Arra is mehetetz volna mondjuk turbó nem? Esetleg DPF és akkor annyira a környezetszennyezés se lett volna kizáró ok. Mellesleg a common rail 2000baros rendszere olyan nanoméretűre porlaszt mindent, hogy azt a részecskeszűrő se fogja fel, illetve az embeti tüdő se tudja kiszűrni. Magyarul, egy régi dízel még így is kevesebbet ártott mint egy mai új. Illetve mivel egyszerűbbek voltak, ezért tartósabbak is. Példál a mai napig látni az utakon 50-es MTZ-t is, némelyik 40 éves és működik. Illetve a gázolajra se voltak kényesek.

2018. júl. 2. 20:29
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
27%
Mert már a maguk korában is szarok voltak. Illetve előkamrás dízelből nem jön ki literenként 100 lóerő.
2018. júl. 2. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
De fejlesztéssel már kijöhetett volna a literenkénti 100le nem? Az meg nem olyan rosz szerintem.
2018. júl. 2. 21:02
 3/14 anonim ***** válasza:
Nem tudom, hogy a VW cirkusz után érdemes-e ilyet irni, de már akkor is környezetszennyezők voltak. A CDI és reinkarnációi a magas nyomás, jó teljesitméyleadás végett terjedt el. Mint látjuk, DPF-l is tud körny.szennyező lenni.
2018. júl. 2. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 crudy ***** válasza:
82%
A cr rendszer volt a fejlesztes amivel erosebb lett es kevesbe karosabb. Azert van erre szukseg mert a dizelnel nagyon fontos a jo eges amihez jo porlasztas kell. Az orvenykamra nagy elonye az volt h mashol volt a keveredes meg az eges igy a toltet jol keveredett de oklomnyi gazolajcseppekkel ami viszont nem egett el. A 2000 baros befecskendezessel nagyon aprora porlad a tuzeloanyag amivel sokkal jobb az eges, jobb a teljesitmeny es kevesebb a korom. Igaz, nott a homerseklet igy magasabb a nitrogen oxidok szama de a szennyezes visszaszoritasara talaltak ki a szuroket amik egyenlore jol vegzik a dolgukat.
2018. júl. 2. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
71%

1-es ezt bírom, hogy ilyen szarok meg olyan szarok a régi előkamrás dízelek....


ha annyira szarok akkor miért bírnak elmenni 2-3 millió km-ert simán anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni a motorhoz? :)


És ha nem jön ki a literenkénti 100 lóerő akkor mi van? :D

az én öreg dízel mercim 2,5-es motorral 94 lóerő vagyis literenként 38 lóerő de totál nem érdekel mert motorikusan hihetetlen megbízható autó, sosem hagyott még cserben motorhiba miatt pedig 1.4 millió km van benne!

2018. júl. 2. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Az átlagember szempontjából, illetve az ipari, tömegközlekedési felhasználás szempontjából ami gond volt a teljesítményük, illetve ehhez mérten a fogyasztásuk.
2018. júl. 3. 03:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
0%

#5, jellemzően az ilyen dízel témához azok szólnak hozzá, akiknek valami burda fórumban kellene inkább a két sima, egy fordítottról.

Mert volt a szomszédjának a fiának a sógorának a barátjának, és az mesélte...

"gond volt a teljesítményük, illetve ehhez mérten a fogyasztásuk."


Neked se sok dízel motoros géped volt, mennyit fogyaszt egy előkamrás dízel szerinted? Mivel csak a lóerőn lovagolsz, benzinbzi létedre, lövésed sincs a többi adatról...


Azért nem gyártanak, mert a környezetvédelmi előírásoknak meg kell minden roncsnak felelni, ami kimegy az útra, és a legtökéletesebb égést várják el mindentől.

A baj az, hogy ezt az elektronikától várják el, aminek sok esetben semmi keresnivalója a gépjárműiparban.

Csak nézz meg egy motorvezérlőt, meg egy mai porlasztót.

Mennyi egy fet élettartama?

Saját magukat nyírják ki az autógyárak a hülyeségeikkel.

Az emberek eszén meg sosem járnak túl, tele van az internet a VP44-ek fetezéséről, de még mindig vannak, akik pofátlan módon akarnak elkérni 170 ezret egy ilyen adagolóért.

2018. júl. 3. 04:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
47%
Nekem 2,5-ös Cromám van. 115 ló. Nem világmegváltás, de közlekedni elég. 6 literrel eljárok vele. Legalább nincs túlzúzva a motor és nem kér drága alkatrészeket.
2018. júl. 3. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
0%

1-es vagyok


Láttam már előkamrás dízelt, sőt volt szerencsém is szenvedni velük. Elmentek 2-3 millió kilómétert (dehogy mentek), de közben elfogyasztottak mondjuk úgy 15 hengerfejet? Picit csúnyán néztél már a gázpedálra, már hengerfejes lett egyből az összes.

A 80-as évek végén, 90-es évek elején tényleg jó választás volt egy Passatba például, vagy a Mercikbe, Audikba is egy örvénykamrás dízel, mert akkor olyan szemét benzineseket gyártottak éppen. Fogyasztásban is tényleg verhetetlenek az örvénykamrások, na de cserében eszméletlen hangos, nagyon lassú, hidegben rengeteg gond volt vele. Itt az egyetlen továbbfejlődési lehetőség a direktbefecskendezés volt. Tudod, már a híres 1.9 TDI is direktbefecskendezéses, sokkal nyomatékosabb és kellemesebb is vezetni, mint egy örvénykamrást.

Írod, hogy egyszerűek voltak, könnyen szerelhetők: ez így is van, de könnyű szerelhetőség az egyenlő az egyszerű technikával is. Ebből többet nem lehetett kihozni.

2018. júl. 3. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
47%
Megbízhatóak voltak, a világból kimentek, de semmilyen környezetvédelmi előírásnak nem lehet megfelelni egy olyam motorral, aminél kis túlzással a kipufogógáz jelentős részét fel lehet söpörni az autó alól...
2018. júl. 3. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!