Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Subaru Legacy 2. 0 Dízel...

Juciiii kérdése:

Subaru Legacy 2. 0 Dízel 2010. Ki lett cserélve a dpf de mindig villok a részecskeszűrő jelzés. Mit tegyek?

Figyelt kérdés
Fent említett Subie eleinte DPF problémákkal letiltott a motor, minden jelzés világított. Ez orvosolva lett, egy bontott Subieból lett kiszedve a dpf. Jól működik, jelzések és tiltás nincs, de a dpf lámpa villog. Tanácstalanok vagyunk.

2018. júl. 4. 10:33
 1/8 anonim ***** válasza:
90%
Fel a fejjel, Subie-Dubie! :-)
2018. júl. 4. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ki kellene olvasni a hibakódot, hogy pontosan miért villog a DPF jel.
2018. júl. 4. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Márkaszervízben sem tudtak mondani így semmit. Egr szelepet mondtak. Annak semmi baja. Kiderúlt nem rég h volt egy kis gumicső ami elrepedt. Kicserélték. Hazafele úton már megint minden világított. Mindenki tanácstalan.
2018. júl. 9. 20:02
 4/8 A kérdező kommentje:
Ja igen ez frissült ugyanúgy Világít minden ahogy előzőleg írtam. A villogás megszünt és puff... megint világított minden. DPFnek semmi baja, tiszta. Egyre hülyébb. Démonüző kell?!
2018. júl. 9. 20:04
 5/8 anonim ***** válasza:

"Mindenki tanácstalan."

Tapasztalttal rendelkező hozzáértőt kell keresni. Valószíűleg azért a nagy tanácstalanság, mert egy egyébként ritka modell valószínűleg ritka hibájáról van szó.

Márka és típusfórumok olvasása, probléma megírása, ottani felhasználok véleményének kikérése még segíthet.


Típusfüggetlenül:

A DPF jel meghajtása a műszeregység feladata. Utóbbi valószínűleg CAN kommunikáció útján kapja az utasítást, hogy "kapcsold be a DPF ikont". Az utasítás valószínűleg a motorvezérlőtől jön, ami pedig vélhetően a DPF előtt és utána lévő nyomásszenzorok értéke elapján dönti el, hogy tömött vagy tiszta a rendszer (a szenzorok által olvasott érték diagnosztikával kiolvasható, így halandó is el tudja dönteni, hogy elvárt-e az érték vagy sem). Tehát a hibalehetőségek számossága magas.

A "minden jelzés világított" kijelentés pongyola. Tényleg az összes fényforrás világított a műszerfalon? Mert ez esetben gyanakodni lehet a műszerfal meghibásodására is, mely nem jelenti szükségszerűen azt, hogy a DPF-el vagy mással is gond lenne.

2018. júl. 10. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"egy bontott Subieból lett kiszedve a dpf"


Ez így zsákba macska. Lehet, hogy az is el volt tömődve. Illetve másik márka esetébn tudom, hogy DPF csere után adaptálni kell a szűrőt (diagnosztikán keresztül), hogy az "új" szűrőt a motor "megtanulja". Ez megtörtént?

2018. júl. 10. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Tiszta mindegyik DPF. Az új az pláne. A "minden világított" kifejezésem lehet nem volt pontos, de ami narancssárga a műszerfalon az mind világít, a DPF hiba jelzés. Emellett a műszerfal hibájától kétlem, hogy a motor teljesítményt le kell vennie a béka feneke alá :(

Subaru szervízEKBEN sem tudták orvosolni a problémát, jószerivel csak találgattak, ami sajnos nem jött be.. Egy videóban ezt a problémát egy egyszerű DPF kiszereléssel oldották meg, de így egy szalonnál sem tudjuk becserélni a kocsit egy másikért.

2018. aug. 3. 20:01
 8/8 A kérdező kommentje:
Az Újabb DPF beszerelésénél a szalonban alapbeállítást végeztek. Egy darabig működött úgy, hogy a dpf világított, mintha csak ki kéne égetni a mocskot belőle. Aztán hirtelen megint "minden világított".
2018. aug. 3. 20:03

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!