Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire élhető manapság egy...

Mennyire élhető manapság egy Audi A3?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Autóvásárlás lenne a célom a közeljövőben. Sok típus szóba került mint az a6 c6 ,a4 b7 de most mégis megtetszett az A3 mégpedig egy 2005 ös faceliftes változat. Mivel egyedülálló vagyok ezért nem fontos a nagy hely . Ha lenne is később párom és gyerek szerintem még ők is elférnek benne. Mennyire élhető egy ilyen autó a mindennapokban? Illetve megvan benne az igazi "audis kényelem"? Nem vagyok túl magas 177 cm így még talán el is férek benne. 2.0 tfsi motorral néztem ez gondolom már tisztességesen viszi azt a kis kasztnit. Mire érdemes odafigyelnem mind a típusnál mind a motornál? Mennyire problémás? Úgy alapból ezzel a motorral nem egy pénztemető?


2018. júl. 10. 07:39
 1/8 anonim ***** válasza:

"Úgy alapból ezzel a motorral nem egy pénztemető?"


Szerintem az. Ott a közvetlen befecskendezés miatt idővel mindenképp bekövetkező kokszosodás problémája, ott a turbó és ebben is van kettőstömegű lendkerék. Cserében megy mint a veszedelem, mert 200 ló ekkora kasztnit röpít rendesen, de nem alamizssnáért, a benzint is fogja zabálni, ha nyomod neki.

Ha városban nem használnád, akkor gondold meg a 140/170 lovas CRTDI-t, az is viszi a bódét rendesen. Igaz a jóval alacsonyabb fogyasztáson nyert költség rámehet a DPF-re és a nagynyomású üzemanyagrendszerre.


Ha a dinamizmusról lemondasz az örök élet javára, akkor benzinesből az 1.6-os, nyolc szelepes szívót vedd, dízelből pedig a PDF nélküli 1.9 PDTDI valamelyikét ügyelve a hajtókarcsapágy-csapda elkerülésére!

2018. júl. 10. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

2.0TFSI-ből AXX motorkódosat kerüld, inkább BWA-t vegyél, bár az 2005 nagyon vége, inkább 2006-tól. Azokkal kevesebb a gond. Van 3 alkatrész amit egyből nézess meg, és cserélj ha kell, a DV (diverter valve, magyarul tolóüzemi megkerülő szelep), a nagynyomású AC pumpa végén a kis hidrotőkére hasonlitó alkatrészt, és a PCV szelepet. A legtöbb nagyobb probléma ezekből fakad. A kokszosodás pedig egy kevesebbet futottnál még tűrhető, de 200-300 ezer közt azért érdemes tervezni a takaritásával. Erre van már más szakember a totalcar szervizen kivül, aki sokkal kevesebbért szintén dióhéjas szórást csinál. Véleményem szerint semmivel nem nagyobb a kockázat ezeknél, mint egy dizelnél (azon is van turbó és kéttömegű, utóbbi ráadásul hamarabb tönkre is megy egy dizel motor esetében). Egyedül a vásárlásnál kell nagyon szemfülesnek lenni, ha egy lerúgott olcsó tekertet veszel, az valóban nagyon sokat el tud nyelni, de ez a tekert import dizelekre egyaránt igaz...


Többiben egyetértek az előzővel, 1.6 szivo elég vérszegény, de megbizható, dizelből 1.9PD vagy inkább a CRTDI-k, 140 lovas 2.0PD-t kerüld.


Az meg hogy dizel vagy benzin, ebben a kérdésben mindegy, mert egy 2.0TFSI sem városba való, mert az nyirja ki a turbóját...

2018. júl. 10. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Simán élhető. Miért is ne lenne az. Ha 5ajtóst veszel akkor még gyerekkel is problémamentes. Max a csomagtér lesz kicsi egy idő után. Elférni bőven el fogsz, azzal sem lesz gond.

2.0 PDTDI motort kerüld, a többi vállalható, utána tudsz olvasni az összesnek.

2018. júl. 10. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 dirtboy ***** válasza:

176 cm vagyok,2010-es gyártású 5ajtós Audi A3-am van.

bőven ér férni elől,nem szűkös.

hátul nem szoktam utazni de el szoktak férni,nem volt még gond.

az audi kényelem azért nem itt kezdődik,azért ez mégis csak alsó középkategória.

2.0 tfsi-t nem ajánlom,állítólag sokat zabál,ezért is hoztak már be később 1.8tfsi-t.

2018. júl. 10. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
2.0T sokat zabál, és ezért hozták be az 1.8-at? :D akkor mért lehet későbbi A3-at is 2.0T-vel venni? Egyáltalán nem eszik sokat a teljesitményéhez képest. Nekem 2006 BWA van, ezek ettek a legtöbbet (első generáció), és 7-8-al elvagyok vele átlagos vezetési stílussal. Hol sok ez egy 200 lóerős feltöltött benzines motorhoz képest? Az 1.8 se fog fele ennyit enni... de azoknak meg megvan a saját bajuk a láncos vezérlésük miatt...
2018. júl. 10. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Mindenkinek köszönöm a választ. Jelenleg egy vw sharan 1.9 Tdi-t hajtok ami egy nagy doboz kb. Szerintem az a3 még az 1.6 motorral is jobban megy mint a vw-m. Dízelt amúgy sem tartom megbízhatónak a mostani autóm is csak a véletlen műve egyébként. Még 2 audi van a látóteremben . Az egyik az audi a4 b7 (1.6,1.8,2.0 benzin motorral) a másik pediz az A6 C6 2.0 tfsi. Sajnos ezekről is annyit tudok mint az A3-ról. Talán az a4 b7 1.8 T-t mondják a legjobbnak. Amúgy pedig átlagosan közlekedem nem vagyok egy versenyző típus.
2018. júl. 10. 20:36
 7/8 anonim ***** válasza:

Akkor minek kell a nagy motor?

Arra vigyázz, hogy ha a dízelnél bedőlsz a valósággal ellentétes feltevéseknek a benzinesnél is így fogsz járni....

2018. júl. 11. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Tuti20 válasza:
2004 2.0 FSI ről vélemény/tapasztalat?
2020. dec. 6. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!