Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autómban szól a nyelestenge...

Az autómban szól a nyelestengely csapágy. Mi történhet ha továbbra is így használom?

Figyelt kérdés
Vettem egy Renault megane 2001-es évj. autót, tudtam a hibáról, és így elég jó áron jutottam hozzá. Sikerült szerezni hozzá egy bontott váltót, viszont addig nem akarom cserélni, míg ez bírja. Üresben zörög a váltó, kuplungolásra elhallgat, menet közben nincs hangja.

2018. júl. 11. 10:03
1 2
 1/11 D. Brasco ***** válasza:
Ezt maximum a sarki jósnő tudja megmondani.........lehet még 80ezret elmegy de az is lehet a jövő héten összehullik a váltó!Amugy sem ertem ha van bontott cucc akkor miert nem rakatod bele?miert kell megvarni amig valami törik vagy szakad,főleg ha tudsz is a hibarol!
2018. júl. 11. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Az történik,hogy továbbra is hangja lesz.Azt nem lehet megmondani,hogy mikor adja meg magát teljesen,úgy,hogy használhatatlan lesz menet közben.Lehet 1 000 km-en belül,de az is lehet,hogy több 10 000 km-ert is elgurul hiba nélkül ,de morgó csapággyal.

Mikor már nem bírja azt észre fogod venni garantáltan és főleg akkor lesz kellemes mulatság kint rekedni valahol távol az otthonodtól a préri közepén.A trélerezés több lesz,mint maga a váltó csere munkadíja és még mindég maradt a csere.

Én csak azt nem értem,hogy mire vársz még,mikor kéznél van a másik?Szereted az orált magadnak csinálni?

2018. júl. 11. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Nyeles tengely, vagy kinyomócsapágy? Ha utóbbi, akkor a bontott váltó nem igazán fogja megoldani a problémát.

Ha már nagyon zavarja a füled, akkor cseréld a csapágyat, szerkezetet, és szabályoztasd fel a "harangot", hogy ne legyen válla.

2018. júl. 11. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Én is inkább kinyomócsapágyra tippelnék.
2018. júl. 11. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Ha valamelyiktek nem tudná,a kinyomócsapágy akkor morog,ha kinyomod a kuplungot,a nyelestengelycsapágy pedig pont ekkor halkul.

2-es voltam.

2018. júl. 11. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 veterán vas ***** válasza:
77%

#3!

Leírták:

"üresben zörög".

Ez annyit tesz, hogy a nyelestengely terheletlen állapotban rezeg/remeg/rázkódik, mert tönkrement a csapágyazása.

Aztán "kuplungolásnál elhallgat, menet közben nincs hangja".

Ez pedig arra utal, hogy amikor terhelést kap, akkor hiába rossz a csapágy, és nagy a radiális hézag, a ny.tengely megfeszül, nem tud szabadon himbilimbizni, tehát nem képes hangot adni.

Így már tiszta? ;)

2018. júl. 11. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Ugyanakkor az is érdekes, hogy hidegen nincs hangja üresben sem, csak mikor jól bemelegedett!
2018. júl. 12. 06:52
 8/11 veterán vas ***** válasza:

Nincs ebben semmi érdekes. Bizonyára a korábbi tulajnál is volt már hangja, de ő sem akarta javíttatni, inkább telenyomták valami jó kemény hajtóműolajjal. Az egy darabig tart, de ha jól bemelegszik, felhígul és megjön a hang.

Régi trükk. ;)

2018. júl. 12. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Kovács Krisztina06 válasza:

Sziasztok!


Nekem egy 2006-os 1.6 307 Peugeot-om van és hasonló problémával küszködöm. Jelenség: Terhelés alatt minden fokozatban "búg" elvileg a váltó, kinyomott kuplunggal,és üresben a hang megszűnik. Ez tuti váltó lesz?!

2020. jan. 16. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Kovács Krisztina06 válasza:
Plusz ha rágyorsítok olyan hang is van mintha turbó lenne benne... -.-"
2020. jan. 16. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!