Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alacsony turbonyomás. Mi tévő...

Alacsony turbonyomás. Mi tévő legyek?

Figyelt kérdés

Az autó egy Opel MEriva 1.7 CDTI (Z17DTH). Már vagy 20 ezer km óta van egy check engine lámpám. A hibaüzenet egész pontosan alacsony turbónyomás. A turbonyomás szabályzó már ki lett cserélve, de nem vezetett megoldásra. Ami fontos, hogy alacsony terhelésnél, jellemzően városban használatkor nem jön elő, csak hogyha kimegyünk országútra.


Elmentem márkaszervízbe diagnosztikára. Élő adatos mérésnél kiderült, hogy magasabb fordulatszámon - mikor a turbonak többet kéne töltenie- akkor nem tud lépést tartani. Első ránézésre ez változó geometriák kormolódása lehet.


A márkaszervíz adott is egy árajánlatot, amiben ők leszerelnék a turbot, elküldenék turbóshoz, akik jól szétszednék és megcsinálnák patikára. Az árajánlat az ilyenkor szükséges olaj és levegőszűrő cserével együtt 85 ezer, plusz a turbó munkaköltsége, ami 76 ezertől 150 ezerig nézhet ki.


Több kérdésem is lenne ezzel kapcsolatban.


1. Mindenképp szükséges a turbo leszerelése és teljes szétszedése?

2. Magán szerelőnél ezaz ár olcsóbb lehet?

3.A mérésnél csak a turbónyomás alacsony mértéke volt a hiba, meglehet azonban, hogy ez nem is a turbó lehet hanem valami más?


Az autó az olajat nem eszi, fogyasztása 110-120-ig 5 liter körül alakul. 4 emberrel is simán lehet 110-nél 5 liter alatt tartani. Hangja sincs a turbonak értelemszerűen. Ha komoly tünetek lennének nem haboznék, de itt a "semmire" kifizetni 150 ezret kicsit gondolkodásra késztet.


Mit javasoltok?


Előre is köszi válaszotokat, remélem érthetően leírtam a helyzetet.


Ja és az autót 50 ezer km óta szinte kizárólag csak országúton és autopályán használam. 20 ezer km óta van ez a hibaüzenet. Tehát nem az a kimondottan városi használat. sőőőt



#kormolódás
2018. júl. 14. 12:13
 1/8 crudy ***** válasza:

A turbo ilyen jellegu szervizelesehez mindenkepp le kell szedni.


Maganszerviznel ez a munka olcsobb, persze. Kb 30-40 ezerert vettek le es tettek vissza a turbot nekem plusz nyilvan csereltek olajat.


A turbo szervizelnel ilyen 75-150 ezreket szoktak mondani ami attol fugg mi baja. Ha mondjuk kozepreszt kell cserepni akkor draga lesz de a tiednek nem hiszem lenne ilyen baja. Azok alapjan amit leirt valoszinuleg a valtozo geometria a hibas amin szokott segiteni egy takaritas. Rosszabb esetbe csere amivel nyilvan dragabb lesz de ezt csak ott mondjak meg biztosan.

2018. júl. 14. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

A turbós nem foglalkozik olajcserével, meg ki/be szereléssel, ő csak a turbót veszi kézbe, tehát egy szerelővel ki kell szereltetni, majd a végén vissza.

Te nem fogod megvárni, míg a te eszközöd sorra kerül a turbósnál, mert akkor 2 hónapig áll a verda, hanem a turbós szakember megkapja a rossz turbót, a polcról levesz egy típusazonos felujítottat és azt postafordultával elküldi a szerelődnek. Majd a rossz turbót felujítja, amikor lesz rá ideje és eladja másnak. Általában jól dolgoznak, minőségi alkatrészeket használnak, eddig egyedül a Wizard által felujított turbókról hallottam rosszat, de arról csak azt.

2018. júl. 14. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Ugyan ezzel a motorral volt ugyan ilyen hibakódom. Nálam a turbócső volt elég észrevehetetlen helyen lyukas. De gondolom ezt a márkaszervizben megnézték, kizárták.

Meg lehet még sok más is. Pl a turbód geometriáját egy vákuumdob irányítja. Lehet akár a vákuumcsőben is tömítetlenség. Mint ahogy a generátorod végén csücsülő vákuumpumpában is.

Ha ezt mind ellenőrizték és maradt az, hogy a turbó rossz, nagyon nincs más választásod szerintem.

150 nem kevés pénz, de ha rendbe teszik, jó darabig nem kell vele foglalkozni, kapsz egy olajcserét + levegőszűrő cserét én nem sajnálnám rá.

A márkaszerviz munkadíján lehetne valamennyit faragni, de szerintem nem érdemes emiatt vesződni, másik szervizet keresni, újra árajánlatot kérni, stb...

Magáért a turbó felújításáért 76e nem sok. Bontott turbó is belekerül 40-50-60eFt-ba és az megint lutri, hogy mikor adja föl.


Azt csak ettől függetlenül, kíváncsiságból kérdezem, hány km van az autóban?

2018. júl. 14. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Nekem 190 volt a felújítás. A turbót én szedtem le.
2018. júl. 14. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


198 ezer van az autóban. 176-nál kezdte ezt csinálni. 143 ezer km óta van nálam az autó és 90 % ban autopályán és országúton van használva szoval elviekben semmi nem indokolná a kormolódást.


A márkaszervíz semmi ilyet nem nézett meg csak mondtam hogy “hát ezt fel kell adni turbósnak” ... :D

Ezért is írtam ide, hogy hátha árnyaltabb a kép.

Magán szervízbe el fogom vinni ahol többek között a #3-as által adott tippeket is megnézi a szerelő.


Mivel sokat használom az autót fontos hogy jó legyen ezért a 150 ezret se sajnálnám, de ha csak egy 1500 ftos cső a rossz tegyük fel, akkor csak nem fizetnék 150 ezret.

2018. júl. 14. 23:17
 6/8 A kérdező kommentje:

*mondták


#2 tudom hogy a turbós nem cserél olajat. A garancia szempontjából lényeges hogy torténjen meg az uj turbo beszerelése előtt. Igazabol a kérdés nem os erre vonatkozott.

2018. júl. 14. 23:31
 7/8 anonim ***** válasza:
Lyukas nyomó cső a turbó szivótorok közt, repedt vákuumcsö a turbó környékén, hibás westgate szelep, esetleg hibát se ártana törölni, gondolom vészüzemben van az autó, lehet a nyomás szabályzó volt a rossz csak, de ameddig nem ütik ki a hibakódot géppel, addig vészüzemben marad az autó, nem engedi a turbót rendesen dolgozni az elektronika. Szívesen
2018. júl. 15. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Nincs vészüzemben és törölve lett. A turvonyomas szabalyzo mar cserelve lett.


Koszi a valaszt

2018. júl. 17. 18:35

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!