Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi költséggel jár egy...

Mennyi költséggel jár egy viszonylag megbízhatóbb autó fenntartása éves szinten?

Figyelt kérdés
Mondjuk gondolok egy benzines japan autora (Suzuki Swift 2006 utáni, vagy egy Opel Astra G 1,6 benzines, esetleg egy második generációs Ford Focus 1,6 benzines. Ezek nagyjából azok a márkák, amikbe nem döglik meg minden hónapban valami, ha egy jó darabot kifogok, vagy ha mégis meghibásodik, viszonylag olcsó az alkatrész. Ezeket a típusokat ha évente max 150-200 ezret szannék a szervizre az reális? (persze a tankolást és a kötelezőt nem számoltam bele)

2018. júl. 19. 21:24
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Ha évente 200e-nél többet kell a meghibásodásokra költeni, azt nem megbízható autónak hívják, hanem úgy nevezik, hogy belenyúltál valami szopórollerbe. :)

Normál esetben, kopó-fogyó lakatrészekre + az esetleges váratlan dolgokra ennyinek bőven elégnek kell lennie.

2018. júl. 19. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Ha van egy 20 milliós autó amire évente 200-at kell költeni, meg van egy 300 ezres lelakott öreg merci, amire szintén 200-at költök, melyik lesz a nagyobb pénztemető? :)


Ezt számositani nem lehet. Mindig az autó értékéhez, tipusához mérten kell ezt eldönteni. Szerintem egy Swiftre ami mondjuk ér 7-800 ezret, arra sok lenne évente a 200 ezer. De egy fiatal prémium autónál az a 200 meg még kevésnek is számit. A szenvedély autóknál pedig eleve fölösleges számolgatni...


Egy Focusnál szerintem a 200 már lehet egy felső maximum, nem nevezném szopórollernek, azért a Swiftől egy méretkategóriával már nagyobb, kényelmesebb, jobban felszerelt autó. De ezt igy előre nem lehet kikalkulálni. Elég ha az egyik évben bedöglik a klimád, az egy drága játék. Következő évben meg lehet megúszod műszaki hiba nélkül...

2018. júl. 19. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

évi 200e + benzin alatt nem fogod megúszni.

mindig lesz valami. a megbízható autót nem úgy kell érteni, hogy sosem kell szerelni.

hanem úgy, hogy ha MEGKAPJA A KARBANTARTÁST IDŐBEN, nem hagy cserben.

ha veszel egy suzukit és 3 évig semmit nem költesz rá, 4. évben úgyis beleöntesz 400 ezret javításra. mert a kopóalkatrészek bizony kopnak. egy öregebb autónál meg a nem kopók is megérnek a cserére néha.

meg ugye biztosítás + adó eleve kb. 50 per év.

2018. júl. 19. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

hát ennyiből semmit nem lehet mondani. én például próbálom magam visszafogni, de akkor se sikerül évi 30ezer km alatt mennem. most ha 8ezres olajcsereperiódussal számolunk, akkor az évi 3 alkalom...de ha csak 10ezret mész egy évben, akkor te nem fogsz 3x olajat plusz szűrőt meg ilyesmit cserélni.

a többit is nagyjából leírták. az autóra mindig kell költeni, az is kb. hajlandóságtól függ, mennyit, mert belerakhatod a legolcsóbb alkatrészeket is, ha valamit cserélni kell, meg rakhatsz bele minőségibbet, ami drágább.

nyilván az olcsóbb alkatrészből lehet, hogy gyakrabban is kell cserélgetni, de ez megint visszautalás arra, hogy mennyit használod az autót.


faterom is azt mondja, neki F astrája van, hogy hát neki a 10 év alatt, amióta nála van szinte filléreket kellett csak költenie. hát persze, csak ő kb megy évi 7-7-8ezret, azt is városban, meg 20-30 km-es körzetben. most ment műszakira, és meglepődött, hogy mennyi mindent kellett csinálni rajta, és a gumik is elöregedtek, persze mintázat alig kopott, hát jó az még...rengeteg ilyen ember van, ők szokták mondani, hogy "ez meg ez az autó a jó választás, mert nem kell rá semmit költeni".

2018. júl. 20. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

8 éves japán autóm van. Eddig amikre költenem kellett az olajcseréken kívül: első féktárcsa és fékbetét csere, első toronycsapágyak cseréje, lengőkar szilent csere. Ennyi.

Összesen kb. 100.000Ft értékben. 8 év alatt.

Bocs, gumiabroncsokat is cseréltem, de azt gondolom nem akarod beleszámítani.

2018. júl. 20. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

miért ne számítanad be a gumiabroncsot?

veszed az ablakmosó folyadékot, ablaktörlőket, hordod a kocsit mosóba (ha nem kertesházad van). ezek mind az autó fenntartási költségei.

ennyi erőveo az olajcserét se számoljuk. akkor ingyen tartom fenn a kocsimat :))

2018. júl. 20. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Azért nem számoltam bele az abroncsokat, mert a kérdező a "meghibásodás" kifejezést használta.
2018. júl. 20. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Koszi a valaszokat. Bevallom oszinten a gumiabroncsokra nem is gondoltam, de valoban idonkent cserere szorulnak. Elsosorban azonban a meghibasodasokra, es a kopoalkatresz cserekre gondoltam, valamint olajcsere. Osszegezve minden olyan folyamatra, amire az auto jo muszaki allapotanak megorzese miatt szukseg van. Ezert a tankolast, es ugye a teljesitmenyadot, kotelezot nem szamoltam, pedig ezekkel egyutt tuti felmillio korul jonne ki eves szinten egy atlag tulaj, vagy afolott. Igazabol autovasarlason gondolkozok, de ugy latom, hogy manapsag havi netto 250 ezres fizetes kene minimum ahhoz, hogy valaki fenntartson egy autot, mert ugyebar enni is kell az embernek, meg szamlakat fizetni.
2018. júl. 20. 13:08

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!