Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezért megbízhatóbbak a pörgős...

Ezért megbízhatóbbak a pörgős japán motorok?

Figyelt kérdés
A változó szelepvezérlésű Honda motorok vígan elforognak 7-8000-ig, míg az európai konstrukciók sokkal korábban leszabályoznak. Tehát amikor tervezés közben igénybevételekre méretezik az alkatrészeket, sokkal nagyobb terheléseket kell elviselniük ennyivel nagyobb fordulatszám esetén. És mivel azért általában az ember hétköznapi használat során nem használja ki ezt az adottságot, így tartósabb tud lenni a konstrukció?
2018. júl. 22. 14:08
 1/3 anonim ***** válasza:
persze! és ha valami szétmegy, kétszer annyiba kerül mint egy normál!
2018. júl. 22. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

"vezérlésű Honda motorok vígan elforognak 7-8000-ig, míg az európai konstrukciók sokkal korábban leszabályoznak. Tehát amikor tervezés közben igénybevételekre méretezik az alkatrészeket, sokkal nagyobb terheléseket kell elviselniük ennyivel nagyobb fordulatszám esetén."


Itt érdemes elgondolkozni ezen az állandóan előhozott nyomaték<>lóerő hülyeségen egy kicsit. Azt ezerszer leírtuk, hogy a teljesítmény az a forgatónyomaték és a szögsebesség szorzata. Azonos teljesítmény esetén, ha nő a képletben a szögsebesség ( fordulatszám ) akkor csökkenni fog a forgatónyomaték, így marad az eredmény konstans. Vajon akkor melyik alkatrész a tartósabb és erősebb? Aminek nagyobb vagy aminek kisebb forgatónyomatékot kell elviselnie?


Szerintem nagyon meglepődnél, ha a kezedbe vehetnél egy mondjuk egy 1.6VTEC hajtórudat,főtengelyt és dugattyút meg mondjuk egy 160 lovas dízelét, ez utóbbi sokkal sokkal erősebb és nehezebb lenne.


E miatt a felvetésnek ez a része nem igaz. A másik része is csak részben. Ha egy motort folyamatosan részteljesítményen használsz csak, akkor az hosszú életű lesz ( ha ez a részteljesítmény elég a felhasználáshoz ). De ehhez az is hozzá tartozik, hogy ez csak akkor igaz, ha a motor nem tartalmaz bonyolult szerkezeti megoldásokat. A régebbi szívóbenzinek ( akár japán akár nem japán) azért mentek ki a világból, mert egyszerű felépítésűek voltak. Egy mai sokkal sokkal nagyobb teljesítményű és hatékonyabb benzinmotorra ezért kell többet költeni, mert egy sokkal bonyolultabb konstrukció, amiben összetettebb alkatrészek vannak és a hibaforrások száma megsokszorozódott.

2018. júl. 22. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Ezt ki mondta neked ? A porogos japan motorok nem valami tartosak. 2-300e km alatt a regi vti civic motorja mar ette az olajat, generalozas jott. accord type r motorja 200at se birt ki csak ha csoda volt.


Tudod mi birta ? Regi accord 2 literes mocija, ujakbol 7gen accord nem porgos 2.4 motorja, es igy tovabb.

2018. júl. 22. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!