Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autópálya LEÁLLÓsávjában...

Autópálya LEÁLLÓsávjában miért nem lehet LEÁLLni? Mire való ha nem arra, amit a neve mond?

Figyelt kérdés
És miért nevezik leállósávnak, ha ott nem is lehet leállni? Nem lenne jobb inkább lenemállósávnak nevezni?
2018. júl. 25. 13:31
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Ki mondta, hogy tilos?


Csak a következő esetekben szabad megállni:


Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha,

a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen,

b) a jármű a forgalmat ellenőrzi,

c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez,

d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi,

e) a jármű megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik


És, hogy miért veszélyes? Talán mert 1 méterre mellette 100-130km/h-s sebességgel száguldanak autók?


A leállósávon NEM TILOS LEÁLLNI, csak VESZÉLYES.

2018. júl. 25. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Ezt én sem értem. A másik meg a parkolóautomata. Tiszta hülyeség így hívni, mikor az sohasem parkol, bele van betonozva a földbe. És a sebességváltó. Hiába húzogatom akármelyik fokozatba, csak ritkán változik a sebesség. Például ha 50-nél berakom egyesbe, akkor lassul. De ha 30-nál egyesből négyesbe kapcsolok, nem történik semmi. A fene se érti ezeket a dolgokat.
2018. júl. 25. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Mert csak műszaki hibás autóval szabad odaállni, meg a jogszabályban meghatározott járműveknek. Szép is lenne, ha mindenki oda állna be pihenni, ráadásul balesetveszélyes is lenne egy forgalmasabb autópályán.
2018. júl. 25. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
igen, és a záróvonal meg lezárja az ajtókat, a terelővonal meg vadakat terel, és akkor ott van még a zebra! el ne üsd!
2018. júl. 25. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Igazából mi vagyunk a pupákok,az öregek még tudtak fogalmazni. Pl MZ szervízkönyvben olvastam: CSAVARBEHAJTÓ.

Mert nem húzzuk azt a tetves csavart, hanem behajtjuk. Legalábbis a behajtás fogalom közelebb van a valósághoz, mint a húzás.


Ez a helyzet a leállósávval is, a jogi magyar nyelv nem elég kifinomult ahhoz, hogy egyetlen szóval jellemezze ezt a speciális sávot úgy hogy a szó jelentéséből egyértelmű legyen magyarázat nélkül, hogy mit szabad és mit nem.

2018. júl. 25. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
14:50 A csavarbehajtót igazából azért nevezték át csavarhúzónak, hogy a behajtani tilos tábla ne vonatkozzon rá.
2018. júl. 25. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Én sem értem miért hívják így. A sáv eleve nem megy sehova, akkor hogy tudna leállni? Tiszta agyrém...
2018. júl. 25. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
#2 ugyanígy nem értem a kerékpárokon a sárhányót meg a láncvédőt. A sarat legfeljebb a kerék hányja, a láncvédő meg a nadrágot védi, nem a láncot...
2018. júl. 25. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!