Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért írhatja ezt a hibaüzenet...

Miért írhatja ezt a hibaüzenetet? (Renault)

Figyelt kérdés

Renault Megane 2004 1.5 dci K9K728 motorkód.


Mielőtt az jön, hogy vigyem szerelőhöz és diagra vele. - már volt. Vittem márkaszervízbe és márkafüggetlenbe is, meg Renault szakihoz is. Senki nem tud mit kezdeni vele.


A problémám az, hogy az alapjáratom néha ingadozik, van hogy le is fullad. Emellett menet közben kiírja , hogy "injection fault". Ez van mikor eltűnik 2-3 másodperc múlva magától, de van, hogy meg kell állnom és a motort leállítani. Újboli indítás után a hibaüzenet eltűnik. A másik, hogy 2-3 próbálkozásra indul be. Diagnosztika vez.műtengely jeladót írt, kapott is, meg a főtengely jeladó is cserélve lett. Viszont a hibák ugyanúgy fennállnak.


Az injection fault üzenettel kapcsolatban semmit nem ír a diag.


Nem tudom, hogy hova vigyem már. Tippek, hogy mi lehet a baj?



2018. júl. 26. 16:20
 1/4 A kérdező kommentje:
Még annyi, hogy ha az injection fault üzenetet kiírja, a motornak hangos, berregő hangja lesz. Viszont nem minden alkalommal, van, mikor ugyanúgy jár a motor szépen.
2018. júl. 26. 16:23
 2/4 anonim ***** válasza:
2018. júl. 26. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Indok: Nem újdonság a régi 2.2D/DT common-railesített változatának feltűnése a listán, hiszen idehaza sincs túl jó híre. Drágán javítható hibák egész tömkelegét képes produkálni. Vezérlése meglehetősen bonyolult (a klasszikus vezérműszíj megfejelve egy fogaskerék-origamival, ami magát a vízpumpát és a kiegyensúlyozó tengelyt hajtja). Ezeket a kerekeket rugók feszítik egymáshoz, melyek nyúlnak, a kerekek kopnak, zörgős és pontatlan lesz, elmászik a vezérlés. Pluszban sorozatosak a turbóhibák, problémás az EGR-szelep, átégnek a csővezetékek, beteges az elektromos rendszer (jeladók és a vezetékelés is) és a befecskendezők is. Mindehhez adjuk hozzá a forgattyús mechanizmus hibáit (ettől nem ritkán az 1,5- és 1,9-es dCi-k is szenvednek), melyek leginkább az eltúlzott olajcsere-intervallumból adódnak, a fölöslegesen bonyolult műszaki megoldásokat és a problémás PK6-os kéziváltót... és megkapjuk a kombinációt, amelytől meneküljön, ki merre lát.

Update: a Renault Hungáriától megtudtuk, hogy az 1.5 dCi motoroknál jó pár éve megszűnt a problémákat okozó, fix 30 ezer kilométeres olajcsere-periódus. Bár hivatalosan ez szerepel a kommunikációban, az elmúlt években egy úgynevezett OCS rendszert is beépítenek, amely számolja a részecskeszűrő regenerálásait, a hidegindításokat, figyelembe veszi a terhelést, stb, és ez alapján módosítja az olajcsere esedékességét. Szélsőséges városi igénybevételnél akár 10-12 ezer kilométerre csökkenhet az olajcsere-periódus, de ezzel a motorolaj elhasználódása miatti károk gyakorlatilag megszűntek az 1.5 dCi motornál. Az ilyen autók onnan ismerhetők fel, hogy a fedélzeti számítógépben nincs már az a menüpont, amely a következő szervizig megtehető kilométereket mutatja. Ezt az OCR rendszert valamennyi Euro V-ös 1.5 dCi motor megkapta a részecskeszűrővel együtt.

2018. júl. 26. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Befecskendező szelepeket be kellene vizsgáltani
2018. júl. 26. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!