Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi Quattró hajtás?

Audi Quattró hajtás?

Figyelt kérdés

Szeretnék majd vásárolni egy összkerékmeghajtású autót és mivel az Audik mindig is tetszettek, így arra gondoltam hogy lehet az lesz. De a régebbi Quattró hajtásával az a baj, hogy gyárilag "hibás" az alap konstrukció, ugyan annyi vagy még több erőt küld az első kerekekre is az autó, mint a hátsóra. Ami nagyon alulkormányzottá teszi az autót és emiatt kimondottan rossz is vezetni. De ez csak a régebbi (5+ éves) modellekre vonatkozik, ugyanis az újabbak nem tudom hogy milyenek. És a kérdésem pedig az lenne, hogy az újabbaknál is fenn áll még ez a probléma? Ha igen, akkor esetleg van valamilyen állítási lehetőség?

Valamint lenne még egy ehhez kapcsolódó kérdésem: a kormányrendszer hogyan változott az elmúlt időkben? A problémám az volt a régebbi típusokkal, hogy túl puha, könnyen tekerhető volt bennük a kormány, ami egy sportos autóban rossz hatást kelt. Ezen változtattak? Vagy ha nem, akkor lehet rajta módosítani?



2018. aug. 2. 08:25
 1/9 anonim ***** válasza:

Honnan szedsz össze ilyeneket?

A Quattro az egyik legjobb összkerékhajtás a piacon

2018. aug. 2. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

"a piacon". Erre voltam kíváncsi. Vagyis akkor most már jó?

És onnan szedtem össze, hogy eddig egy 2007-es S3-mat, egy 2004-es A4-et és egy 2006-os A6-ot vezettem és mindegyikre igaz volt amit írtam. Plusz ha megnézel a YouTube-on vagy a TV-ben pár autós műsort ahol a Quattro Audikról beszélnek szinte mindenhol elmondják ugyanezt.

2018. aug. 2. 10:09
 3/9 anonim ***** válasza:

Igen az audinak könnyű a kormánya és pont.


S3 haldex kuplungos összkerék meghajtású az A4 pedig egy A4. Ha sportolni kívánsz miért nem RS3-at vagy TTRS-t próbáltál ki?

2018. aug. 2. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Azt még nem, de beszélgettem olyan emberrel aki már igen, és az ő állítása szerint valamivel azért jobb, de nem sokkal. Ő azt mondta hogy: egy alap BMW xDrive rendszere jobb mint az RS3-as Quattro (és akkor még nem is egy M-es autóról van szó, mert azok meg még jobbak). Ez nem tudom mennyire igaz, de BMW-t nem szeretnék venni, mert azok meg kívülről nem tetszenek.

De ha azt mondjátok hogy egy RS3 és az alap S3 között ég és föld a különbség, akkor azt is elhiszem és akkor mihamarabb ki fogok egyet próbálni...

2018. aug. 2. 12:12
 5/9 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy teljesen össze vagy kavarodva.

Neked az nem tetszik, hogy az Audi orrnehéz, ezért alulkormányzott. SEMMI köze nincs ennek a quattróhoz (van, de nem úgy ahogy gondolod, ne menjünk bele). A simán csak elsőkerekes Audik is ugyanolyan orrnehezek. Azért, mert a motor, és sokszor a váltó is teljesen az első kerék tengelye előtt helyezkedik el, ami nem túl szerencsés konstrukció.

Maga a quattro pedig a lejobb rendszer mai napig, még mindig nem tudták überelni, és ami nagyon fontos, teljesen mechanikus elven működik a legújabb Audikban is. BMW után tényleg furcsa egy kicsit Audit vezetni, de ez direkt ilyenre van csinálva, kényelmesre, könnyűre. Ennek ellenére valójában majdnem ugyanolyan gyors, mint egy BMW.

A BMW-nél teljesen más logika van, ők alapból hátsókerekesek, emiatt a motor is nagyon hátra van tolva, ezáltal nem orrhnehéz. Vegyél BMW-t, ha jobban bejön, a lényeg, hogy neked tetsszen.

2018. aug. 2. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Így már értem, köszönöm a választ. És nem lehetne valahogy kicsit módosítani utólag rajta? Szerintem kompenzálni lehetne az orrnehézséget azzal, ha több erőt küldene hátra. Persze, ha egy pályán időeredményt néznénk akkor ezzel lehet rosszabb lenne az autó, de élvezetben viszont sokat lehetne javítani rajta.
2018. aug. 2. 20:53
 7/9 anonim ***** válasza:

Nem igazán, mert a súlyt nem lehet eltüntetni előlről sehogy. Illetve a régebbi Audikban annyira fix és bonyolult szerkezet a Torsen diffi, hogy szinte lehetetlen buherálgatni, hogy hátra küldje a több erőt.

Igazából jól is van ez így: a BMW a sportos hátsókerekes, a quattro Audi pedig a nagy nehézbombázó, ami nem akad el sehol, és egyenesben eltipor mindent, valahogy így lehet jellemezni a kettőt.

2018. aug. 2. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
A rendes 3 torsenes quattro mechanikusan a legjobban tapadó kerékre küldi az erőt, igaz de ez nagyon ritka. Mármint a 3db torsen difis audi.
2018. aug. 2. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Egyébként még két dolog.

Az, hogy ültél ilyen autókban egyszer-egyszer, az minden csak nem releváns tapasztalat. Már a más méret, teljesítményszint, felszereltség stb. elviszi annyira az érzetedet, hogy nem tudod, hogy az erő megoszlása, vagy szimplán a puhább ülések miatt érzed máshogy.

Másrészről, olyan különbségekről beszélünk, amik normál használat mellett szinte érzékelhetetlenek...

2018. aug. 3. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!