Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől lesz egy autónak jó féke?

Mitől lesz egy autónak jó féke?

Figyelt kérdés
Sokszor hallottam már autós műsorokban/tesztekben hogy XY modellnek nagyon jó a féke, meg hogy olyat lassul hogy majdnem kiesik az ember szemgolyója (ez nyilván túlzás). De ezt minek köszönheti? Először magára a fékbetétekre meg féktárcsákra gondoltam, de ha azt vesszük hogy egy alap utcai fékkel rendelkező autó is le tudja (vagy tudná ha nem akadályozná meg az elektronika) blokkoltatni a kerekeit, akkor azon a fékrendszeren sokat fejleszteni már nem lehet, nem? Hiszen tud akkora fékerőt adni, ami már blokkoláshoz is elég, annál több meg nem kell. De akkor mégis mitől lesz kimondottan jó egy fékrendszer? A gumiktól? Azok miatt lenne lehetséges a nagyobb lassulás? De ezekben a tesztekben a kimondottan jó fékkel rendelkező autókon is utcai gumik vannak, vagyis önmagában az sem lehet válasz a kérdésre, szerintem...

2018. aug. 3. 14:09
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Attól függ milyen típusú féket használnak az adott kocsiban. ABS és társai
2018. aug. 3. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
77%
Ez egy kicsit komplex dolog, függ a futóműtől, magától a féktől, a guminak a tapadásától és magától a súlytól hogy mekkora tömeget kell megállítania.
2018. aug. 3. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Az autónak van egy tömege, és halad bizonyos sebességgel.

A tömeg és a sebesség szorzata a lendület, ami egyszerűen számolható, és ott vannak a bonyolultan számolható hatások, mint pl a súrlódás, és az elektronika beavatkozásából eredő módosító hatások.

Már a tervezés, építés során jobb és rosszabb fékhatással készülnek az autók, ami a használat során tovább szóródik, a fékhatás még ugyanannál az autónál sem állandó.

2018. aug. 3. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Ugyanakkora teljesítményű autóknál is előfordul, hogy az egyikre 300mm-es átmérőjű féktárcsát szerelnek gyárilag, a másikra meg "csak" 280mm-est.

Mindkettő megfelel a gyár mérnökei által megálmodottnak (és az előírásoknak), de ilyen esetben érezhető lesz a kedvezőbb fékhatás a nagyobb javára (fékbetét felfekvő felülete is nagyobb, mivel elfér egy szélesebb fékbetét)

Lehet még ezt megfejelni a hátsó fékekkel (tárcsa- vs. dobfék), dugattyúk számával (prémium kategóriában többdugattyúsak) is, stb.

2018. aug. 3. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Attól, hogy több hőt tud elvezetni.


Az igaz, hogy alapesetben minden autó féke tudná blokkolni a kerekeket. Az az érdekes kérdés, hogy 1-1 nagyobb fékezés után is képes-e erre.

2018. aug. 3. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Ahogy a fék melegszik a fékhatás csökken, a többi leírták előttem. Több tényezős dolog.


Menj egy kört egy Golf IV-vel, meg egy Astra G-vel (csak, hogy két elérhető típust mondjak), érezni fogod a különbséget

2018. aug. 3. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
0%
Pl attol is hogy elso vagy hatso kerek hajtasu
2018. aug. 3. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Amit még nem írt senki az a motor elhelyezkedése!


Egy orrmotoros autónak sokkal rosszabb a fékezése mint egy középmotorosnak pl. :)

2018. aug. 3. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 veterán vas ***** válasza:

#7!

Ha a két tevékenységet -gázadást és fékezést- teljesen függetlenítjük egymástól, akkor miért függne a fékhatás intenzitása a hajtás helyétől?

(a ballábas fékezés opcióját most zárjuk ki....)

2018. aug. 3. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

9es. Pont azt irtam a 7. Pontban amit a 8as irt hogy senki se irta :)))


A hatsokerekes autonal a motor az elso tengely mogott van az elso kerek hajtasunal meg az elso tengely felett vagy kicsivel elotte.

2018. aug. 3. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!