Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik a költségek? (Fenntartási...

Mik a költségek? (Fenntartási költségek)

Figyelt kérdés
Ha a tulajdonomban van egy autó, akkor a benzinen kívűl mikre kell kiadni pénzt? És mondjuk egy Suzuki Swift (3. széria 2006-2010) és egy Skoda Octavia (2. széria 2004-2012) esetében mennyibe értendők ezek a költségek egy évben? Válaszokat előre is köszönöm!

2018. aug. 8. 18:50
 1/9 anonim ***** válasza:
Ertekcsokkenes, biztositas, szerviz, gumik, adò egy 1 milliot erô kocsinal durvan 40.000 ft havi bontasban. Es akkor uzemanyagot nem szamoltam.
2018. aug. 8. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Egy régebbi, 1992-es VW Passat B3 (1.8 benzin, 97 Le)-ról tudok írni. 6 éve vásároltam az autót, kerek 400 ezer Forintért. Évi kb. 10-11 kilométert tettem meg vele átlagosan, javarészt városban és azokon kívüli részeken (de nem autópályán). A költségek így alakultak (benzint és biztosítást nem számolva):

1.év: olaj + szűrők + ékszíj + vízpumpa + Lambdaszonda + gyertyák + munkadíj = 65 ezer Forint

2.év: olaj + szűrők + nyári gumik = 87 ezer Forint

3.év: olaj + szűrők + AC pumpa + téli gumik = 110 ezer Forint

4.év: olaj + szűrők + főtengelycsapágyak + hajtókarcsapágyak + szelepszárszimeringek = 50 ezer Forint

5.év: olaj + szűrők + fűtéscsövek + kartercső + gyújtáselosztóba rotor = 26 ezer Forint

6.év: olaj + szűrők = 15 ezer Forint, de még nincs vége a 6. évnek

Ha ezt átlagoljuk, akkor havi 5 ezer Forint körüli összeg ment el a szervizelésre. Mondjuk, azt hozzá kell tennem, hogy minden cserét/javítást magam végeztem rajta. Egyedül az első évben a megvásárlás után vittem el egy szerelőhöz, hogy akkor nézzen át rajta mindent. Lakatolni meg hasonló karosszéria munkákat nem kellett rajta végezni, vásárlás előtt 1-2 évvel lett javítva + újrafényezve + üregvédelemmel ellátva az autó. Most 276 ezer kilométer van az autóban.

2018. aug. 8. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Elírtam, csak 90 Lovas az autó.
2018. aug. 8. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Köszi, és az adókkal mi a helyzet?
2018. aug. 8. 21:00
 5/9 anonim ***** válasza:
Mar leirtam az elso valaszban hogy nyugodtan szamolj ugy hogy uzemanyag nelkul havi atlag koltseged 40.000 ft.
2018. aug. 9. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nekem II-es Swiftem van, 3 éve. Tudom, nem ezt az autót kérdezted, de viszonyítási alapnak jó lehet. Évi 13-15e km-t megyek vele. Benzinköltséggel együtt évi 600e Ft-ba kerül, azaz havi 50e.

Ez nagyjából minden évben állandó. Egyik évben gumikat kell venni rá, másik évben egy nagyobb szerviz jön, a harmadikban kilyukad a kipufogó, és azért kell többet költeni rá.

Ebben benne van az adó, a biztosítás, rendszeres szervizelés, autómosás, stb. Igyekszem az autónak időben mindent megadni, hogy ne hagyjon az út mellett.

2018. aug. 9. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Utolso, mennyiert vetted es most mennyit èr? Ezt se feledd
2018. aug. 9. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Hát, ez igaz. Ez az, ami csak akkor jut eszébe az embernek, amikor eladja/eladta az autóját. És talán ez az egyik költség, ha nem A költség, ami a legnagyobbat tudja dobni az autó össz. költségén, és tovább gondolva a havi fenntarási költségén. Minél drágábban veszünk autót, és/vagy minél tovább használjuk, ez a költség úgy növekszik. De ez csak az eladáskor realizálódik. Hosszabb távon gondolkodva ezt a költséget sem lehet kihagyni.



Ha jól értettem a kérdezőt, akkor arra kíváncsi, hogyha már meglenne az autója, akkor mennyi lenne az a pénzösszeg, amivel számolnia kell, hogy ténylegesen ki kell adni rá. Azaz, hogy a havi fizetését a kézzel fogható kiadások mennyire terhelnék meg, fenn tudná e tartani az autót.


Ja és az átlag fenntartási költségen kívül autótól függően idézőjelesen "zsebben" kell tartani pár százezer forintot váratlan kiadásokra. Nagyobb a alkatrész elhasználódik, és cserélni kell, vagy karosszériát kell javítani pl. egy esetlegesen bekövetkező kisebb-nagyobb baleset esetére stb...


Ha határeset, hogy fenn tudnak e tartani egy autót, akkor hacsak nem feltétlenül szükséges, akkor nem érdemes megvenni az autót, mert vagy pár éven belül le fog amortizálódni, de rendesen, és akkor már csak tojás áráért lehet eladni, és valóra válik az, hogy végülis baromi sokba került az autó, ahogy azt az előttem szóló is írta költség miatt. Másik véglet, hogy az autó miatt nem szabad "megvonni" a kenyeret a családtól.

2018. aug. 10. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2018. aug. 13. 08:21

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!