Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egr ledugozas után hogy...

Egr ledugozas után hogy viselkedik a benzines autó?

Figyelt kérdés

Az autó tipisa mind1.


Nem szeretném hogy visszanyelje amit már egyszer kibofogott. Nekem az autóm fontosabb minthogy az a minimális cucc kikerül.


2018. aug. 14. 21:33
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Nekem ugyan úgy viselkedik. Ledugóztam majd kiírtam sz.géppel.
2018. aug. 14. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
0%
Amit jópár mérnök megtervezett az szerinted nem jó... bírom az ilyen okos embereket... szted mit tesz a motorral ha kipufogógáz kerül a szívott levegőhöz??? Megsúgom. Semmit...
2018. aug. 14. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

2-es


Tudtam, hogy mindjárt jön valaki ezzel a mérnökös dumával, még a "megöljük a delfineket" duma hiányzik egyenlőre.


Az EGR szelep egy szükséges rossz, mindenki tudja, hogy rossz a motornak kimondottan, ráadásul rontja a gázreakciót, meg minden. Csak a hülye emissziós normák miatt kell.

Ha nem volt eltömődve az EGR szelep, akkor nagy különbséget nem fogsz érezni, de a gázreakciónak javulnia kell egy kicsit.

2018. aug. 14. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
72%
Erről van szó! Hogy semmivel se lesz jobb ha levakolja. Akkoe miért zavarja???
2018. aug. 15. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
#4 mert a szelepeket telebassza korommal
2018. aug. 15. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
És mit akarsz ledugózni, okostojás? Kibontott bort, vagy mit?
2018. aug. 15. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
#6 az egr szelepet te sutyerák
2018. aug. 15. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Benzines, injektoros autónál mérik a beszívott levegő mennyiségét, és úgy vezérlik az injektorokat, hogy a levegőmennyiségnek megfelelő mennyiségű benzint nyomják be, így lesz a keverék pont jó (se híg, se dús).


Az EGR által visszakeringetett gáz "inert" mivel nincs benne oxigén (vagy csak nagyon kevés), ezért az égésben nem játszik szerepet.

Ha le van zárva az EGR, "helyette" friss levegőt szív a motor, de a vezérlés továbbra is azt gondolja, hogy az égéstérben lévő keverék X. százaléka inert gáz, ezért kevesebb benzint fog befecskendezni.

A híg keverékkel a motor kisebb teljesítményt ad le, valamint megnő az égéstér hőmérséklete (híg keverék magasabb hőmérsékleten ég el). A tervezettnél magasabb üzemi hőmérséklet alapvetően a motor gyorsabb elhasználódásához vezet (pl. a hengerfejtömítés egy olyan dolog, ami nem szereti ha melegebb a tervező által megálmodottnál).


Létezik olyan autó (pl. a G Astráknál használt Z16XE motor késői sorozatával szerelteknél), ahol rá lehet a motorvezérlőre olyan (gyári, legális) programot tölteni, ami nem használja az EGR-t, vagyis visszakeringetés nélkül is tud optimális égést csinálni - ez azonban nem minden autóra igaz (és amelyikre igaz, ott se nő ettől a teljesítmény).

2018. aug. 15. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

8-as


Egy normális EGR kiiktatásnál a programot is át kell írni, pont amiatt, amit írtál.

2018. aug. 15. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Heteske! Anyád a sutyerák. Ha itt lettél volna időben, akkor láttad volna, hogy nem volt szó egr-ről, csak legudózásról.
2018. aug. 15. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!