Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerül szivo motor...

Mennyibe kerül szivo motor turbositasa?

Figyelt kérdés

Lenne egy bmw e36 325i, amit turbósítani szeretnék úgy, hogy rendszámos maradjon es tovabbi muszaki vizsgakon tudjon atmenni.

Kérdes, hogy hogy mukodik ez a dolog?

Turbósítast ki csinalhatja? Pl.: en otthon csinalhatnam vagy szerelo kell hozza

Milyen alkatreszeket lehet felhasznalni? Megszabja ezt valaki, hogy a turbó egy bmwből kell, hogy származzon vagy lehet egy nagy garret csiga is?


A tervezett teljesítmény 300-350LE korulre terveznem. Ha ez a dolog megvalosithato, milyen penzosszegre szamitsak? Pl.: a papírozása, hogy forgalomba mehessen.


Koszonom a valaszokat.



2018. aug. 31. 23:34
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
58%

A tervezett teljesítmény 300-350LE Ha ez a dolog megvalosithato, milyen penzosszegre szamitsak?


Annyira amennyiből kijön két M3.

2018. aug. 31. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Ez nem segít... turbósítás annyira nem is lenne vészes kérdés, hogy a papíros része hol áll meg?
2018. szept. 1. 00:09
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Itthon tudtommal nem lehet közforgalomban ilyen módon mókolt motor. Magánútra, versenyre igen. Értelme sincs sok, minden szempontból jobb egy gyárilag erős motoros.
2018. szept. 1. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
73%

1. közúti használatra szeretnéd mindennapi autónak, vagy hétvégi élményautónak?


2. Nagyon drága, és nem is éri meg.

Csak viszonyításképp:


[link]


Egy olcsó noname ebay szett is 700 dollár, plusz 400 dollár a posta, ez barátok között is 1100 dollár, erre még rájön a VÁM is, így 1300 körül kijön.

DE! Ez még mindig csak egy olcsó gánytech ebay-es kit, amit fűnyíróra sem raknék fel poénból, nemhogy egy autóba, közútra.

Használható készlet szerintem ennek minimum a duplája, vagy triplája.


Plusz emellé még egy rakás dolog kellene, például egy jó nagy hűtő hogy ne süsd meg a motort az első 1 km-en, és még ki tudja miket kell cserélni a motoron, mert nem arra tervezték hogy majdnem dupla annyi teljesítményt kisajtoljanak belőle.


Ha még meg is csinálnád, egy egyénileg írt vezérlőszoftver minimum kellene, amit nem kis móka összeállítani, feltéve ha azt akarod hogy a motor kamatoztasson is valamit abból hogy ott egy benga nagy turbó.


De ezzel együtt is érdemes számolni azzal, hogy teljesen tönkretenné ennek a gyönyörű sorhatosnak a karakterét. Hatalmas turbólyukak, amik nem ideálisak közúti közlekedésbe, gondolj csak bele, mész a forgalomban 1800-as fordulatszámon amikor még sehol sincs a turbó, aztán minimálisan rágyorsítasz és 2000-nél megjön a turbó, és úgy megdobja a motorerőt, és vele az autót is, mintha a padlógáz háromszorosát nyomtad volna le, így minimum 2 autóba beleszállsz ha nem figyelsz.

Nézz meg egy szétturbósított Suprát, vagy bármilyet, megjön a turbónyomás és felugrik a fordulat pillanatokon belül, ami gyorsulási pályán poénos, de a forgalomban kevésbé.


És még ott van a papírmunka. Pont szerény hazánkban ne lenne ez orbitálisan nagy szhopás, és nagy kiadás, ahol a típusazonos motorcsere is kemény menet?!

Ha még sikerül is elintézni horror áron, onnantól egy 350 lóerős autót fogsz biztosítani, és fizetni utána a sarcokat, nem 190 lovas kocsi után.



De még ha ezt is bevállalod, és túljutsz drága országunk bürokratikus útvesztőjén, akkor is ott van az hogy onnantól egy széthajtott, megbízhatatlan, végletekig kisajtolt autód lesz, ami onnantól nem lesz stabil, és bármikor eldurranhat ez-az rajta(ami gyakori is az ilyeneknél), és ha ez nem elég ott van még a horror fogyasztás is, és az hogy bármikor behalhat az egész motor, és kezdhetsz mindent előröl.


Összességében véve nem éri meg, annyi pénzből és szívásból vehetnél már egy M3-mast(vagy e46 330i), ami ugyanott van teljesítményben, de a motorkarakterisztikája megmarad, megbízhatóbb, ráadásul befektetésnek sem utolsó, mert jóval értéktartóbb autó lenne mint egy szétturbózott 325i.

2018. szept. 1. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Röviden: szívó motort nem alakíthatsz át turbóssá hivatalosan, hacsak nem volt belőle gyárilag turbós kivitel.

1 legális út van idehaza: gyárilag turbós motort építesz bele. Nagy előny ha típusazonos ez a motor (bár tudtommal e36-ból nem volt turbós). Ha nem az, akkor átalakítási engedélyt kell kérni, meg kell tervezni az új motor elhelyezését, beszerelését, stb. az autóban (nem mindenki csinálhatja meg, meg vannak az adott műhelyek akik ezzel foglalkoznak az országban). Utána beépítés, vizsgáztatás, okmányirodában egyeztetés. Az engedélykérés + tervezés költségénél úgy 100-150 ezerrel minimum számolhatsz.

2018. szept. 1. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Ha a turbositas konnyu akkor gratulalol, keves embernek sikerult ugy hogy 10e kmt elmenjen a gep.


A papirmelot leirtak, tervezes engedelyezes, en 3-400e ftot szamolok mert itthon nem fog osszejonni nemetorszagban kell majd engedelyezni es ujra behozni az autot. Lesz az 600e is most belegondolva :)

2018. szept. 1. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
44%
Egy E36-ra feldobsz egy rövid diffit, és a 25i motorral lehagysz bárkit, driftelhetsz, azt csinálsz, amit akarsz. Minek szétbasszni a motort, plusz a turbó miatt a gyönyörű hathengeres hang is tompulna.
2018. szept. 1. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:

Utolso. Hat most ez van, meg meg egy darabig, de szeretnek egy izgalmasabb autot ami belenyom az ulesbe es egy turbos bmwvel eleg megjegyezheto nevem is lenne a tunner/drift tarsasagokban lasd matyi01


Talan ha egy m3as motort 3.2 (azt hiszem ez a legnagyobb) bele epitenek egy 25i kasztniba persze huto fek futomu hajtas vezerles cserevel meg lehetne ez az elvezet. De akkor jon kerdes miert nem veszek egy gyari m3ast? Mert méreg dragan aruljak es remenykedem egy atepitessel olcsobban meguszom. Meg ha pl. a futomu amugy is egy d2 street futomu lesz meg a difi is minden mas lesz csak a kasztni marad meg a belso es a kulsejen meg jobb dolgokkal lesz megaldva mint egy m3 gyari felszereltseg.. akkor így nem-e éri meg jobban összerakni?


De pl.: hogy ha a motor m3as es a valto egy 25d kozotte adapterrel akkor abba mennyire kotnek bele? Meg lehet oldani hogy papiros legyen ezzel a temaval?

2018. szept. 1. 19:35
 9/14 A kérdező kommentje:
Es akkor az is igaz h 25i at alakithatok m3ra mert volt szinte ugyan abbol a kasztnibol m3as? Csak annyi h a seria mes a masik meg csak siman 3as
2018. szept. 1. 19:38
 10/14 anonim ***** válasza:
De minek akarsz átépiteni mikor olcsóbb és egyszerübb egy gyárit megvenni? Ezt nem értem meg miért akarnak sokan az átépítéssel szórakozni, mikor az a bonyolultabb és drágább út...
2018. szept. 1. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!