Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A modern, kézzel is kapcsolhat...

A modern, kézzel is kapcsolható automataváltóknál, miért nem oldják meg, hogy manuális módban is valóban az ember kapcsolgasson?

Figyelt kérdés

Adott mondjuk egy Mercedes C43 AMG, ami azért egy elég gyors autó, és csak automataváltóval érhető el, amivel szerintem nincs is semmi gond. De adódik úgy, hogy néha az ember kapcsolgatna, a kormáy mögötti fülekkel, ha egyszer már úgyis odatették, aztán csalódni kell, hogy valójában nem az történik, amit te csinálsz.

Érthető, hogy a gyártók úgy írják a váltóvezérlőt, hogy az kímélje a váltót, meg keveset fogyasszon, meg mittudomén, de legalább a manuális módban miért nem hagyhatják meg a szabadságot? És így van ez az Audinál, BMW-nél, meg mindennél is, kivéve talán a Porsche, Lamborghini kategóriát, de még ott sem biztos.

Itt van egy témába vágó anyag, nagyon tanulságos:


https://www.youtube.com/watch?v=h3zCKAgDWjA#t=1m04s



2018. szept. 3. 10:04
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Írj a gyártóknak, vagy az ottani tervezőknek. Pontos, korrekt, talán akceptálható választ fogsz kapni....bár lehet, hogy nem fogják érteni, mi is a probléma.
2018. szept. 3. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 D. Brasco ***** válasza:
100%
A videot nem neztem végig de amiota világ a világ a kézzel is kapcsolhato automataknal az elektronika nem engedi feljebb valtani a fokozatot ha a motor nem ér el bizonyos fordulatszámot stb......es ez jol is van így mert,így nem lehet nyomorult motort/váltót/hajtaslancot stb szétkínoztatni alapjarati fordulatszam közeleben stb stb....főleg nem ekkora teljestitmenyű sport/verseny stb gépeknél!
2018. szept. 3. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Az ember kapcsolgat, itt annyi volt a probléma, hogy manuális módban késik a váltás pont annyit, hogy valamennyi ideig tiltáson forogjon, és ne gyorsuljon az autó. Automata módban meg pont időben elváltja, azért mentek jobbat vele.
2018. szept. 3. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
82%
Nem értem, mi a problémád. Tudsz manuálisan váltogatni, az automata rendszer csak azt akadályozza meg (nagyon helyesen), hogy ne tudj "hülyeséget" csinálni.
2018. szept. 3. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Nem, nem erről van szó. Az teljesen normális, sőt hasznos, hogy nem engedi, hogy tiltásba forgasd, vagy hogy túl alacsony fordulaton remegtesd.

Hanem mondjuk mész 2500-as fordulaton, vissza akarsz váltani egyet, de csak egyet. Húzol is egyet a baloldali kapcsolón, hogy váltson vissza, errefel csak 2 másodperc múlva vált vissza. Ez a gond. Meg olyan is van, hogy 5000-res fordulaton akarod tartani, (benzinest), ő pedig gondol egyet, és felvált egyet, a kanyar közepén. Manuális módban.

2018. szept. 3. 10:14
 6/12 anonim ***** válasza:

Ezek az autók már rég nem a vezetési élményről szólnak. És ez nem feltétlenül probléma. Kinézet, papíradatok, komfortos vezethetőség, és talán a hangzás az ami számít a legtöbb embernek (egy ilyen kategóriájú autónál). Legtöbben nem tudják hogy milyen egy jó, élvezetes autót vezetni. Ami azért előny a számukra, mert így nincs hiányérzetük egy ilyen autóban sem. (Én ott rontottam el az életemet, mikor kipróbáltam egy épített VFTS-t. Hát azóta mindenbe úgy ülök be mint ha a fogamat húznák.) És ezt az autógyártók is tudják. Már egy jó pár évtizede sajnos nem lehet olyan autót venni (még 100+ millióért sem) amit tényleg vezetni kellene, ami kemény, megállná helyét egy versenypályán. Pedig amire ez igaz, azt általában jó érzéssel is vezeti az ember. Egyedül talán pár Porsche-ra lehetne azt mondani, hogy nem vérezne el pályán, de ettől még azok is nagyon messze vannak a (sokak által elérni kívánt) céltól.

Meg igazából a Mercik sosem ezt az irányvonalat képviselték. Erre van a BMW. Abból lehet olyat találni, ami tized másodperc alatt felvált ha meghúzod a kart, illetve nem kezd el magától váltogatni a legreménytelenebb szituációkban. (Ha már Speedzone: Csabi sem azért választotta a BMW-t, mert már abba született bele, hanem mert egyszerűen az bizonyult jónak. De akkor már említsük meg az Audit is. A Quattro hajtásrendszere világon majdnem egyedülálló, általánosságban az xDrive felé szokták emelni. Mégis akárhányszor összehasonlítják a két márkát szinte mindig elmondják hogy vezetési élményben az Audi közelébe sem ér a BMW-hez. Holott simán lehet hogy minden körülmények között az Audi lenne a győztes. Volt nemrég a Laptimingban is egy újabb Audi, asszem RS5, ami eszméletlen jó időt ment (megcsavarta az összes M-es BMW-t, meg még sok minden mást is), mégis lehetett rajtuk látni, hogy nem voltak nagyon oda érte. Ahogy más, hasonló körülmények között tesztelő újságírók sem.)

2018. szept. 3. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

6-os


Igen, valahol ott van az igazság, amiről te beszélsz, plusz ráadásul a műsort is követed látom. Volt még TTRS Audi is, az is elverte a BMW-ket, de mindkét RS-nél megemlítették amúgy, hogy a váltó szar :)

Egyébként nem is várok én konkrét válaszokat erre a kérdésre, mert szerintem senki se tudja, lehet még maguk az autógyártók sem tudják, hogy miért nem írtak egy szupergyors váltóvezérlőt egy AMG Mercedesnek. Biztos, hogy nem azért, mert a Mercedes szoftverfejlesztője meg a váltókat fejlesztő részleg nem lett volna képes egy szempillantás alatt reagáló váltót csinálni. Engem csak az zavar mégis, hogy a tudás megvan, mégsem teszik bele még egy ilyen 30-40 millás autóba sem, pedig nem lenne nagy dolog, és akkor senki sem sírná vissza a kéziváltókat sem.

2018. szept. 3. 11:25
 8/12 anonim ***** válasza:
#6 nem próbáltad még az új nissan gtr-t...
2018. szept. 3. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
#7 Nem a váltási idő a hosszú, hanem az arra való rákészülés. Értsd ezalatt amíg lenyomod a gombot és amíg az autó oda jut hogy belekezd a váltásba.
2018. szept. 3. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
#8: Tényleg nem. Egy kérdés: van szervórásegítés a kormányon? Ha igen, akkor passzolnám, valószínűleg az sem lenne jó. (1 éve sikerült pár kört mennem a Hungaroringen egy Cayman GT3-assal. A kormányon az érzet valami pocsék volt, egy Trabantban is jobb érzés elfordítani a kormányt.)
2018. szept. 3. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!