Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bmw e36 325TDS akksi mitől merül?

Bmw e36 325TDS akksi mitől merül?

Figyelt kérdés
4 akksival próbáltam eddig ami működő autóból volt kiszedve... Belső illetve a külső fényszóró is vibral... Magasabb fordulaton nem.. le allitom inditanam egy kisebb út megtétele után és lemerült az aksi... Járó motornál leveszem a sarut és ugyan úgy jár... Milehet a probléma? Fesszabályzó? De akkor mikor a sarut leveszem le állna a motor... :/

2018. szept. 21. 00:46
 1/7 anonim ***** válasza:
Generátor is lehet a ludas, rá kéne mérni.
2018. szept. 21. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Le vett sarunál ugyan úgy jár a motor...
2018. szept. 21. 01:15
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem áll le a motor,levett sarunál,ha gyenge a töltés,de még arra elég,hogy az elektronikát épp ellátja,hogy a motor működjön,de az aksit már nem tudja kielégítően tölteni.

Egy multiméterrel kilehet mérni.

14,4V lehet a max fesz,de nem több még pörgetve sem,mert ez felett kinyírja az aksit az 100%.Az elektromos fogyasztókat bekapcsolva,rész terhelésen pedig nem mehet min 13,3V alá,mert ez alatt már nem lesz kielégítő a töltés az aksi számára.

Egy 100%-osan feltöltött aksi feszültsége 12,75v,12,5V az 75% 12,3 v-nál 50%.12,1 környékén 25% a töltöttsége,11,8v környékén meg már teljesen lemerültnek számít.Ha12,5 V alá süllyed tartósan az aksi feszültsége és nincs ez pótolva minél hamarabb az már károsítja.A lámpa vibrációja is arra utal hogy valahol valami nem ok.Rá kellene mérni a töltésre több fordulat tartományban is ,de nem leszabályozásig.Egy dízelben is már rengeteg elektronika működik egyszerre a világítással és nélküle is ,ami üzem közben szívja az aksit.

Álló motornál,gyújtás nélkül az egyik levett saru és az aksi közt is rá kellene mérni az áramerősségre multiméterrel,hogy mekkora az áramerősség amit kivesz az aksiból ekkor, és utána pedig gyújtáson is,de álló motornál.Ez az áramerősség max kb nem lehet több 0.1-0.2 A.

Ha levett aksinál terheled a generátort azzal simán ki is ütheted egy pillanat alatt valamelyik egyenirányító diódát benne.

Vagy ha nincs meg így sem a hiba,akkor egy autóvillamosság szerelő segíthet rajtad.

2018. szept. 21. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Generator cserenel, generatornal merek 13.80-13.90 ah

Akksinal 12.60 nem tudom milehet a gond

2018. szept. 22. 23:46
 5/7 anonim ***** válasza:

Ha járó motornál méred az aksin a 12.6v-ot elektromos fogyasztók nélkül,de a generátoron 13.8 és itt is kb min 14,2voltot nagyon megközelítőt kellene mérni és az aksinál is,de miután felkapcsolod a lámpát és az vibrál én azt gyanítom,hogy valahol a vezetéken nagy az ellenállás,kontakt hibás,de a feszszabályozó,vagy a generátor is hibás ez mellett.

Ha minden ok lenne,akkor a feszültség esés nem lenne több 0,2 voltnál az aksi és a generátor közt.A 13,8-9v is egy picit gyenge generátorra,vagy fesszabályozóra utal,de az aksit nem tölti az biztos.

A kontakt hiba valahol az is biztos.

Ma nekiláthatsz WD40-el a kezedben széthúzgálni a csatikat,ha ez nem vezet eredményre,akkor szerelő.

2018. szept. 23. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
És még annyit nézzél meg a hosszbordás főtengely tárcsán,hogy összejelölöd egy világos filcel keresztben a fémet,gumiz megint belül a közepével,hogy esetleg a tárcsa rezgéscsillapító gumija nem e vált el,mert ez is okoz gyenge töltést ha elforog,de nem nyikorog.Ez miatt viszont nincs ekkora különbség a két mért érték közt.Ha a jelzés elmászik,akkor viszont ez is rossz.Ezt a generátor tárcsán is ellenőrizd le.mert én már mind két tárcsa hibával találkoztam már.
2018. szept. 23. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Nem kéne rajta hagyni a lámpát leállításnál :)


(vicc)

2018. okt. 19. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!