Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Létezett valamilyen szocialist...

Létezett valamilyen szocialista pickup? Vagy puttonyos autókhoz hasonló gépek? Vagy akkoriban minden kisteher mozgatás azzal a néhány jelen lévő kisbusztípussal volt megoldva?

Figyelt kérdés
2018. okt. 12. 18:16
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Ami elterjedtebb volt, az a keletnémet Wartburg Trans vagy a román ARO. Az oroszok is próbálkoztak pl. Moszkvics 2715, de nem terjedtek el.
2018. okt. 12. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Dacia is volt platós, bár nagyon ritka.
2018. okt. 12. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

[link]


Van ilyen, Dacia 1300-as alapokra épített pick-up, de ez Romániában is extrém ritka már, vagyonokat érhet egy ilyen a 80-as évekből. A pick-up Daciák a 90-es év után terjedtek el, bár egyértelműen nulla fejlesztés volt a szocialista Daciákhoz képest, de azért mégsem egyértelműen mondható szoci autónak.

Az ARO mint írták, nagyon elterjedt volt Romániában és más országokban is, nagyon jó igavonó állat az ARO, ha megy.

2018. okt. 12. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Voltak platós gépek és puttonyos kisteherautók a keleti blokkban is. Az NDK-ban kapásból kettőt is sikerült építeni a Wartburg műszaki alapjaira: a Wartburg Trans volt a kisebb terhelhetőségű, gyorsabb kivitel (azért ez sem tépte le a fejedet), a Barkas pedig a nagyobb. A Wartburgból dobozos nem volt, csak a platót lehetett ponyvával fedni, Barkasból sokféle kivitelt gyártottak. A csehszlovákok a Škodából tudtak kiindulni, eleinte az 1101-esből faragtak kombit, ami már majdnem jó volt kisáruszállítónak, később az Octavia alapjaira hozták össze az 1202-est, ebből volt rendes, lemezelt kisteherautó és platós kivitel is. Ezzel a '70-es évek közepéig erőlködtek, mert a farmotorosokban nem nagyon lehetett értelmes rakteret kialakítani, majd jött az 1203-as kisbusz, amiből TAZ 1500 lett a végére.

Lengyelországban az FSO a Warszawákból indult ki: volt a 223-assal rokon platós kisteherautó, illetve a Žuk és a Nysa ezeknek a gépészetére épült. A Polski Fiat 125p-ből is összehoztak valami platós teherautót, de itthon igazán ismertté csak a későbbi FSO Polonez platós változata vált.

A szovjetek is a lengyelekhez hasonló irányba indultak el: a Warszawa alapjait adó GAZ-M20 Pobedából lett az M21 Volga, majd ebből a RAF-977 Latvija. Ám ők megálltak a kisbusznál, kisteherautó csak a szintén Volga-alapú UAZ-ból lett, mikor az uljanovszki mérnökök megalkották a buldogfülkés 450-est és ott már volt hely platónak, doboznak vagy bármi másnak hátul. Egy méretosztállyal lejjebb is szaladt a ruszki szekér: a Moszkvics 403-ból elkészült a 430 jelű dobozos szörnyeteg, ennek az egyes típusváltások során mindig meg is lett az utódja, amíg csak Izs-2715 nem lett belőle. A Ladából viszont nem erőltették a kisteherautót: kis példányszámban készült a 2102-ből a postának kisteherautó, de ott még a kombibódé is megmaradt, belülről nem tudom, mennyire építették át. Később, mikor a kocka-Ladák már Izsevszkben készültek, sikerült összehozniuk belőle valami platós rémséget, illetve a '90-es évekre a Niva hátuljára is odabiggyesztették a platót.

A románok a Daciánál gyártottak néhány Renault Estafette-et francia alkatrészekből, de azzal nem váltották meg a világot, viszont a Dacia 1302 már értékelhető mennyiségben készült, sorozatos tákolásokkal a '90-es évekig eléldegélt. Az ARO viszont a 10-es és a 24-es sorozatból is gyártott kisteherautókat.

2018. okt. 12. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

A puttonyos Izs - hez nekem is volt szerencsém. Apámnak volt egy a szoci időkben, olcsón megvette a téesztől, majd építkezni kezdtünk, aztán a telken szépen elhervadt, benőtte a gaz. Mikor vezetni tanultam a '90 - es évek elején, kiástuk onnan haverok és életre keltettük. Elég jól húzott, jó hangja volt, hatalmas kormány, olyan krómozott karika dudával. Csak a lábunk lógott ki alul mint a Frédi - Béninéknek, úgy megette a rozsda.


Le lehetett csavarozni a bódét, egyszerűen lelöktük róla, egyből emelkedett vagy 30 centit a hátulja, pick - up lett belőle. Lehetett farolgatni a hátsókerekes batárral a környező földutakon.

2018. okt. 12. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Multicar, Tudor (nagyon ritka), platós UAZ,
2018. okt. 12. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Barkas, Latvia, Tudor, Nysa, Zuk. Micsoda emlékek. El is felejtettem ezeket a neveket, milyen furcsa, gyerekkoromban olyan hétköznapi volt, mint ma egy Vito vagy Ford Transit.
2018. okt. 12. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
FSR Tarpan
2018. okt. 12. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!