Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Manuális klímás autónál fix...

Manuális klímás autónál fix teljesitményen megy a klíma, vagy pedig? Pent

Figyelt kérdés

Vagy pedig van benne egy hőgombához hasonló dolog, mint a vizhűtőnél, amikor emelem az utastér ventilátor fordulatát, akkor gyorsabban veszít hőt a párologtató, s akkor hasonlóan mint a viszkós venti jobban átveszi a motor fordulatot?


De a kérdés egyszerűbben


Ha a 4 állásos ventilátor kapcsoló 1-es allásban van, akkor kevésbé működik a klíma kompresszor, mint négyes állásban?

Ugye négyesen több levegő áramlik át, ergo gyorsabban lehűl a párologtató.


Mem tudom mennyire egyszerűen fogalmaztam.

De még egy:

Ha egyes allasban van akkor ugyan annyit fogyaszt, mint négyes állásban?


2018. okt. 17. 11:50
 1/7 anonim ***** válasza:

a klímakompresszor fixen megy, ha bekapcsolod a lkímát (kivéve ha a fegyásérzékelő letiltja).

így a kompreszorteljesítmény a motorfordulattól függ.

a ventillátorral csak a levegő befújást vezérled(de ugye ettől függetlenül a "menetszél" is tol be levegőt)

a hőmérsékletet még a hideg meleg cuccal tekergetheted, ezzel állítod mennyi levegő legyen hűtve éa mennyi fűtve.

igazából általában folyamatosan gépészkedni kell ezekkel, mint egy átfolyós gázmelegítővel zuhanyzáskor :))

2018. okt. 17. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Nos igen, de nem állandóan megy a klíma. A manuális sem.

Viszont szinte lekapcsolva alig megy a ventilátor levegő fuvasa, ami pedig igaz hűvösebb mint a nagy állásban. De maga a klíma, fagy elkerülése végett lekapcsol. Én úgy gondolom legalabbis tesztem alapján, hogy lehet benne valamilyen hőmérséklet alapján működteti.

2018. okt. 17. 13:43
 3/7 anonim ***** válasza:

Nem feltétlenül, de jellemzően igen, mert egyszerű(bb) és olcsó(bb) lehet így a rendszer. Ezért növelik észrevehetően a fogyasztást. Az automaták ("digit klíma")

bypass szeleppel szabályozzák a kompresszor tömegáramát ezért az nem mindig működik teljes terheléssel, ilyenkor alig nő a fogyasztás. A manuálisok ki-be kapcsolással is "szabályoznak" de ez a mód nem eléggé hatékony.

2018. okt. 17. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

"Ha a 4 állásos ventilátor kapcsoló 1-es allásban van, akkor kevésbé működik a klíma kompresszor, mint négyes állásban?"

Kevesebb levegő átáramlással sokkal hamarabb lefagy az elpár, így sokkal hamarabb visszavesz a teljesítményből a klíma.

Mivel nem tudjuk az autót, így csak azt tudom mondani, hogy 2féle klíma kompresszor van:

1: ez az egyszerűbb ami ha megnyomod az AC gombot akkor addig megy a kompresszor míg a le tud kondenzálni

2: egy kicsit "kényelmesebb" ez már tudja a teljesítményét szabályozni, tehát ha már elég hideg a beszívott levegő akkor vissza vesz a teljesítményből.

Német prémium márkáknál ez már a 2000-es évektől van, a többit nem tudom.

2018. okt. 17. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
prémiumnál automata klíma van
2018. okt. 17. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Utolsó szériás classic II astra g caraván. 2008 évjáratú gyártás (2008, jan. 1. Jött ki)
2018. okt. 17. 19:26
 7/7 anonim ***** válasza:
Nem tudom pontosan hogy működik, de 1.2-es kisautónál menet közben, 2500-3000 fordulaton egyértelműen hidegebb levegőt fúj, mint álló helyzetben alapjáraton.
2018. okt. 17. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!