Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Prémiumautóból csak újat...

Prémiumautóból csak újat szabad venni?

Figyelt kérdés

Prémium alatt itt most a Bmw, Audi, Merci trióra gondolok.

Ha az embernek bőven van pénze, akkor bemegy a szalonba, összeállít egy olyat ami tetszik neki és 4-6 hónapon belül meg is érkezik.

Ez viszont ezeknél a márkáknál úgy 10 milliónál kezdődik.

Mivel nekem ennyi pénzem nincs, így néztem a használtpiacot, de úgy látom, hogy nem érdemes használt prémiumot venni.

Ezekben az autókban még a benzinesekben is jóval több kilométer van, mint az olcsóbb márkák esetében. Hisz aki megveszi a Suzukit/Opelt/Fordot stb, hogy az otthona és a munkahelye között menjen az nem tesz bele sokat. Ezeket az autókat viszont elég sokat hajtják és nagyon hamar megvan a 200 ezer km. Összeségében az nem lenne baj, de a garancia lejárta után elkezdenek spórolni a szervizen “ez longlife olaj, nem kell olyan sűrűn cserélni” és társai. És aztán a vételár hiába csökken negyedére az alkatrészárak továbbra is magasan vannak. Plusz ott van ugye az aktívabb előélet.


Ilyen autót, hogy érdemes venni? 1-2 évesen mikor még garancia van de egy értékvesztés már történt? Vagy megvenni relatív olcsón és sokat költeni a szervizre?

Vagy venni egyet újonnan és a garancia lejárta után eladni?

Nyilván ez pénztárca kérdése, akinek van 2 milliója megvenni az nem tud újban gondolkodni, akinek meg van 12 megvenni az nem nézegeti a 2 milliós autókat.


Mégis érdekel, hogyan érdemes ezt csinálni? Várni arra míg az anyagi helyzet megengedi az újat vagy max 1-2 évest vagy korábban belevágni egy régebbibe és azt szervizelni?

Hogy legyen mihez viszonyítani 5-ös Bmw, A6-os Audi, E-class Mercedes kategóriára gondolok.



2018. okt. 18. 00:34
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
47%

Abban én sem hiszek, hogy a meglévő megtakarítás 10százaléka lenne a reális, amiből autót vásárol az illető.

Egy másik számítást már reálisabbnak vélek, amely szerint a fél éves jövedelem összegét ajánlják a megvásárolandó autó árának, ami természetesen már rendelkezésre áll.

Mindezt természetesen ésszel kell elkölteni, havi nettó százezerből nem 600ezerért kell BMW-t venni, de egy jó állapotban vásárolt "népautó" max ára, amit még be lehet vállalni az ajánlás szerint.

A logó önmagában még nem biztos, hogy prémiumot jelent, pl az A-s Mercedes nem ad különös kényelmet, ellenben a szerviz számlákon vastagabban fog a toll, hisz Mercedes.

Külön kell választani, hogy mi is számít valóban prémiumnak, és ez nem egyszerű, mert tetszik-nem tetszik, már az sem tartozik oda, ami évekkel előtte az volt.

2018. okt. 18. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
18%
"Ez a megtakarítás 10%-a mehet autóra jól hangzik, de szerintem ilyen ember nincs aki így vesz autót." Szerénységem jelen. De nem 10% hanem 3. Nem használt xar hanem új.
2018. okt. 18. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
49%
Oké köszönjük Mészáros Lőrincz az építő jellegű hozzászólást de átlagemberekről beszélünk.
2018. okt. 18. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
46%

Abba gondolj bele hogy kb 400e km az elettartama egy autonak. Ok van ami elmegy tobbet de ott mar nagyon vege van. Igy 200ezret futott auto nem csoda ha felaron van, sot fokozom, szerintem pont itt nem er felarat se, mert beugrik egy 1 millas valto javitas ami lesz, beugrik meg par aprosag, ami meg par milla. Es hat vegulis annyi lett a veszteseged 200e km alatt mintha ujat vettel volna, de mindigis mas telibehanyt uleseben ultel, ott ...... benne az utszeli fizetos lanyokat leelvezte a kormanyt majd gyomorrontasa volt lehanyta auszerfalat, ulesbe belement a hig szeklet (ismeros ezert adta el akocsijat meg a szellozorendszerbe is beleokadott) te meg megveszed mert premium azt keresed a premium erzest , a hibatlansagot a kiult uleseket latva, nezed a check enginet,mar megint kopog valami, az olajszintet, biztos nem volt e porratorve a vas, 320d bmw ilyenkor mar felgyullad es porig eg, a tfsi motor foleg a 2 literes 5 evesen csoda ha mukodik, a merciket nem ismerem mert olyan rondak foleg azok amik mostanaban mennek nincs hatso kipuffjuk hanem a diszcsik van felpondoritve mint amagyar nepmesekben a szekely paraszt bajsza, hat attol hanyni tudnek.


Hat ez minden csak nem premium eleterzes, legalabbis szerintem.

2018. okt. 18. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 A kérdező kommentje:

Igénytelen tulajdonosok szerintem minden márkánál előfordulnak, de azért az szerintem elég ritka, hogy valaki telehányja a szellőzőrendszert, esetleg összef.ssa az ülést. Legalábbis ilyen durva eseteket még nem hallottam a környezetemben.

De persze tény, hogy jó a tudat, hogy az új autóban nem csinált korábban senki semmit.

Viszont ha szervizre tényleg elmegy annyi, hogy már újat is vehettem volna, tehát a példánál maradva az újonnan 15 milliós autót 7-ért megvéve ha rá kell költeni a vételárat pár éven belül, akkor biztos nem vennék. Akkor tényleg megvárom amíg megtudom engedni magamnak az újat.


Aki pedig azt mondta, hogy a megtakarítása 3%-ából vett új autót, jó neki de ez nem az átlag.

Ha csak egy szerényebb újonnan 4 milliós autót is vett, ahhoz akkor is 130 millió forint megtakarításra van szükség. Na de akinek ennyi van elrakva általában nem 4 milliós autót vesz.

2018. okt. 18. 21:41
 16/17 anonim ***** válasza:
44%

Ez a "max a pénzed tizedéért vegyél autót" ez egy fazság, nem kell vele foglakozni. Nem életszerű semennyire sem. Maximum a durván gazdagoknál lehet szempont, amikor éppen az ötödik új Ferrarit rendeli meg, hogy ne az utolsó konyhapénzt áldozza be érte.


Olyan teóriát is olvastam, ez már életszerűbb, hogy kb 3-4 havi bevételünknek megfelelő összegért vegyünk autót magunknak. Na ez már életszerűbb, egy 4 kilós fizus ember egy egy-másfél milla közti autót vegyen. Ez korekt. DE! Csak és kizárólag azoknak, akik az autót "ÁbólBébe" közlekedési eszköznek tekintik, semmi többnek. De az emberek preferenciái eltérőek. Mi van a hobbistákkal? A megszállottakkal?

Én írtam korábban (a jól lepontozott :o ) Porschés választ. Én sem rendelkeztem a ráköltött pénz többszörösével sem, nehogy a tízszeres összeggel. De ez volt az álmom, a vágyam, a hobbim, a mindenem. Ilyen erővel mondjuk lakóingatlant is max egy évi pénznyit illene venni. Aztán mégis egész családok több évtizedes fullbevételének megfelelő házakat/lakásokat vesznek sokan. Anno engem olyanok szóltak meg a nagy fenntartási költségű és fogyasztású autó miatt, akiknek a házuk bőven 100m2 feletti és kifejezetten sárgacsekkgenerátor. Tehát a fölösleges négyzetméterekre fizetni az extra fűtést nem "bűn" csak a szükségesnél több lóerő itatása. Ez már az a "kérlek mesélj még" kategória. Ahogy prémium autó használtan is prémium, a prémiumságát nem az határozza meg, hogy ki bukja el az elsőtulajos értékvesztést, hanem maga a kocsi.


Én a kérdező helyében, ha hobbista autóbolond, akkor egy olyan autóba szállnék be, ami megvétele után úgy még marad kb annyi a farzsebben, ami a lehető legorbitálisabb nagyságú javítás árának kb a másfélszerese. És vígan el leszel vele.


Én a megvétellel és az összes költéssel is kb az új alapár negyedét használtam fel és ennek jó része visszajött, amikor eladtam.

2018. okt. 18. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:

Nem én pontoztam le a Porschés válaszod, sőt tetszett is. Lehet, hogy korábban olvastam is már a történeted itt az oldalon (családi vállalkozásban dolgozott valaki és vett egy Porsche 911-et, lehet Te válaszoltad).

Magamat nem mondanám kifejezetten autóbolondnak de szeretem az autókat. Olyat szeretnék ami nem az a tipikus “ÁbólBébe” autó, de a mindennapokban jól használható legyen.

Ha tehetném lenne egy hobbiautóm amit néha használnék, de dolgozni egy racionálisabb autóval járnék. De ez majd a jövő lesz, most egyelőre egy “mindenes” autó kell ami valamennyire élvezhető is de mégis valahol racionális. Szóval hobbiautónak eltudnék képzelni egy V8-as Mustangot, mindenesnek meg egy A4-es Audit mondjuk. De sajnos két ilyen autó nem fér bele, V8-as Mustanggal járni mindenhova meg nem igazán ésszerű.

Én is úgy gondolom, hogy a prémium nem azért prémium, mert új.

Nézzük meg az 5-ös BMW-t, az E60-ban ami már 13-14 év körül van olyan extrák voltak gyárilag mint a Head up Display. A hétköznapibb márkák meg pár éve kezdték csak el kínálni mint valami forradalmian új extrát.

Szóval egy jól felszerelt 10 éves prémium felveszi a versenyt egy mai alacsonyabb kategóriás autóval. De az is tény, hogy “ÁbólBébe” használatra ha valakit abszolút nem érdekelnek az autók kár ilyesmit venni, mert csak szívásnak fogja fel. Aki relatív olcsó megbízható autót keres az vegyen egy egyszerű japán szívóbenzines autót és elégedett lesz.

2018. okt. 19. 00:55
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!