Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van ekkora ár-rés,...

Miért van ekkora ár-rés, árkülönbség a magyar használtautó piacon?

Figyelt kérdés

Például egy Suzuki Wagon R+ -t nézve, hirdetnek 300 ezer körül, valamint fél millió-600 ezer környékén is.

Megnéztem személyesen egy 300 körüli autót, illetve egy fél millióst is. Ki merem jelenteni, hogy teljesen ugyanaz minden, futómű rendben, km óra: 150 körül, 90 %-os gumikkal, rétegvastagság mérővel átnézve, ülések nincsenek kiülve, tényleg rendben van mindkét autó. Annyi hogy a 300 ezresen van egy két karc. De ezt egy pár ezer Ft-os munka helyrehozni.

Ugyanaz az évjárata a 2 autónak, ugyanaz szinte mindenben. És az egyik mégis dupla annyiba kerül, mint a másik.


De ez más autótípusoknál is jelen van, főleg az 1 millió alatti használt autók piacán, hogy például az opelt nézve (több modellnél is), hatalmas az árrés.

Találtam egy opelt például 400 ezerért, meg találtam egy ugyanolyat 750-ért. Személyesen is kipróbáltam egy szerelő barátommal egy olcsóbb és egy drágább autót is, különbség nem volt a 2 közt. Ezért nem értem, hogy miért ennyire széles a skála?

Tudom hogy rengeteg dolog befolyásolja a használt autók piaci értékét, de a kérdésem azokra az autókra irányult, amik nincsenek lelakva, hanem normális állapotban vannak.

Ha egy típusra rákeresek a használtautók weboldalon, akkor is szinte mindenhol jelen van ez. Van egy autó 500 000-ért, és egy ugyanolyan van 800 000-ért is hirdetve.


Mi alapján van ekkora árrés ezeknél, hogy az egyik, szinte a másik autó duplája?


Illetve a nepperek ezekre miért nem ugranak rögtön? Közvetlen szomszédom lelakott, csörgő-csattogó munkás, koszos autóját megvette egy kereskedő 200 ezerért, kitakarította, 1-2 dolgot kicserélt rajta és kirakta 520 ezerért a hirdetésbe, hogy "hölgy tulajdonostól, megkímélt, különleges autó"...

Ezekre az általam fent említett "300 ezres" autókra miért nem ugranak a kereskedők, és kitakarítva kiraknák dupla annyiért, mint nemdohányzó, garázsban tartott autót?


2018. nov. 4. 23:43
 1/4 anonim ***** válasza:
56%

Személyes sérelemnek élem meg, hogy míg a Suzuki nevét pontosan le tudtad írni, addig az Opel márkát már nem tisztelted annyira, és kétszer is elhibáztad.

A használt autókat pedig úgy árazzák be, ahogy megéri mindenkinek: az eladó örül, hogy dupla annyiért elkel, a vevő pedig, hogy egy megbízható autót vett. Én is hallottam már ismerőstől, hogy 150 ezerért patika kocsit vett és azóta semmi gond nincs vele és hallottam olyan is, hogy 2 milliós kocsi hengerfejes lett/lerobbant/nem indult. Ki kell fogni. Nem az ár a legjobb iránytű - de nincs jobb! Olyan, mint a megtett kilométerek száma. Mint tudjuk, egy kocsit le lehet amortizálni olaj nélkül 50 km alatt. Ellentettje: lehet a gazdája 300 000 km után is úgy figyeli a motorolajszintet mint egy új autónál és évente cseréli is.

Lehetne még ragozni a dolgot, de egy a lényeg: a használt autó vásárlás rizikós volt, most is az, illetve az is marad, mert sosem tudhatjuk, hogy ki hogyan tartotta előttünk karban az autóját. Kívülről, a karcokról, a gumik állapotáról, rétegvastagság mérővel, futómű vizsgálattal nem látjuk egy autó szívének, a motornak az állapotát.

2018. nov. 5. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Minden annyit ér, amennyit megad érte valaki.


Az a különbség, hogy a 300 ezrest egy-két héten belül elviszik, a 600 ezrest áruló meg hónapokig várhat az első komoly vevő hívására, így kénytelen lesz lejjebb vinni az árat. A piac úgymond "beárazza" magát.


ui: az árrés az eladási ár és a beszerzési ár különbsége.

2018. nov. 5. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 D. Brasco ***** válasza:
Azert abban biztos vagyok hogy a 300ezres meg a600ezres auto kozott biztosan nem annyi a különbség hogy az egyikken van 2 karc!
2018. nov. 5. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, ment a zöld kéz! :)


Kedves 1.!

Ne haragudj a "személyes sérelem miatt", tisztelem az Opelt, nekem is van egy H Astrám.

Az Suzukinál azért írtam konkrét példát, mert itt csak a Wagon R+ -nál érzékeltem ezt, viszont az Opelnél rengeteg modellnél, például az F, G Astráknál, több évjáratban is, ugyanígy a Corsa-nál is több típusban-évjáratban feltűnt ez a hatalmas különbség.


Köszönöm mégegyszer a válaszokat! :-)

2018. nov. 5. 10:31

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!