Hogyan kell helyben kaparni hátsó/első huzásu autóval?
Úgy látszik, a "duplamotoros ezres swift" és a "földúton jogosítvány nélkül" kategóriák lassan a múlt homályába vesznek.
Mostanában a "helyben kaparó"-s kérdések kezdenek elszaporodni.
Ami nekem újdonság, ez a "hátsó/első húzású" kifejezés.
Igazi ütős, amolyan Tesco-parkolós kiszólás! :D
Szóval te azt kérdezed hogy kell a hajtott kereket pörgetni, miközben az autó egy helyben marad. Azaz burnoutot csinálni. És azt is hogy mi a különbség attól hogyha elől és ha hátul hajt az autó. Eredeti funkciója versenyeken a gumik felmelegítése volt a jobb tapadás érdekében. Utcára nem kell. Egyszerűen nincs 500-1000 lovad és nem akarsz fél másodperc alatt 200-on lenni. Megindulhatsz normál gumikkal kulturáltan is. De ha mégis szét akarod cseszni a gumikat, a kuplungot, a féket, a difit és a váltót akkor álljunk neki és lássuk.
Először is a fékrendszer elosztását beszéljük át. A fékpedálod mind a 4 kereket fékezi attól függetlenül milyen autóban ülsz. Viszont a megfelelő fékezés érdekében az első fékek erősebben fognak mint a hátsók. A kézifék minden autón a hátsó kereket fékezik. Kéziféken nincs blokkolásgátló. A blokkolásgátlót és a kipörgésgátlót ehez amúgy is kapcsold ki értelemszerűen.
Szóval ha hátsó kerékkel akarsz "helyben kaparni" akkor a sima fékpedált használjuk. Benyomod a kuplungot és felviszed magas fordulatra az autót. Gázt nyomva tartod, de ahogy lejössz a kuplungról átlépsz a fékpedálra és megpróbálod megtalálni azt a pontot ahol az első fékek magabiztosan fognak, de a hátsó engedi pörögni a kereket. Gyakorlás igazából. Csak forgalomtól elzárt, helyen elég szabad hellyel csináld, mert ha elszúrod nehogy nekimenj bárminek.
Ha első kerekes az autód akkor egyszerűen húzd be a kéziféket és küld rá neki a gázt. Csak vigyázz, mert van amikor elhúzza a hátsó kerekeket:
https://www.youtube.com/watch?v=6_zAo7hBUoU
https://www.youtube.com/watch?v=rfA3IMsgT2c
De én nem erölteténém. Persze jól néz ki amikor az akciófilmben csinálják, meg amikor a youtube-on a milliomos kölykök vesznek egy autót csak lelakni és leégetnek rajta mindent. De ha szeretnéd azt az autót sokáig használni akkor inkább használd normálisan.
#6!
Meséld már el, hol van az a pont, ahol "az első fékek magabiztosan fognak, de a hátsó engedi pörögni a kerekeket"? És Te ezt a pontot érzed, és megtalálod egy (azaz 1db.) központi fékpedállal, és abban a pillanatban, amikor ballal fölengeded a kuplungot és átlépsz a fékre.....
Mit mondjak, ügyes vagy!
Ja, hogy ez még eddig sohasem sikerült??? ;)
Mint írtam nagyon okos az első fékek úgy vannak beállítva hogy erősebben, hamarabb fogjanak. Olyan pont nincs ahol a hátsó fék nem fog, de olyan van hogy pusztán annyira fog hogy bár kopik a fék, de a motor ereje pörgeti ennek ellenére a kerekeket. Eszi a féket, eszi a gumit, hevíti a kereket, de így lehet ott tartani az autót.
Ha nekem nem hiszel nekem keress rá hogy kell burnoutot csinálni. Nem tudom ki vagy hány ember szájából kell hallanod hogy elhidd, de az interneten van elég forrás hozzá.
#8!
Ha egyszer majd autóba ülsz, próbálj meg a leírásod alapján pukkanásig leforgatni egy kereket. (ne lepődj meg, ha nem fog sikerülni)
Amúgy pedig hagyjuk, mert nem az internetről összeszedett "mesék" alapján szoktam műszaki problémákat megvitatni. :D
Akkor eskü nem tudom hogy lehetne meggyőzni ha az egyedüli lehetséges módszert nem hiszed el. Én is vissza tudom mondani hogy próbáld ki, mert én nem így szoktam a problémákat megoldani.
Vagy írd meg hogy te hogy csinálsz burnoutot. Már nem tudok mit mondani rád. Leírtam mindent. Várom te hogy oldanád meg ezt a problémát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!