Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A6 3. 0TDI 2005-2012...

Audi A6 3. 0TDI 2005-2012 vélemények? Ha lehet tapasztalatból írt válaszokat kérnék.

Figyelt kérdés
Tisztában vagyok a költségekkel meg ha van pénz majomra legyen banánra is verziót is ismerem. De általános mindennapi használatban megbízható autó ha rendben van és gondját viseli az ember vagy állandó szervíz lesz minden hónapban? Lehetőleg tulajdonosok vagy akinek volt ilyen autója véleményét kérném. És aki eladta miért vált meg tőle. Köszönöm.

2018. nov. 25. 12:23
 1/3 anonim ***** válasza:

Volt nekem egy 2007-es. 80 ezer km ment bele alig 2 év alatt, sokat ment hosszú utakon, de napi használós autó is volt, ügyintézésre, ilyesmi, tehát ilyen 4-5-6 km-es utak, amelyek állítólag kicsinálják.

Semmi baja nem volt tényleg, egyedül a turbó ment tönkre háromszázezer km felett, de azt is fel lehetett újítani. Ezenkivül csak olaj és folyadékok, illetve ami nekem húzós volt, az a teljes fékrendszer cseréje volt, mert valahogy nem tetszett, mikor megvettem, és biztosra akartam menni. Ez 250+ ezer ft volt. Ezenkivül semmivel sem drágább fenntartani, mint egy 1.9 PDTDI A4-est, ami az előző autóm volt.

Azért adtam el, mert vettem egy C7-est, vagyis az újabb modellt. Ja és ebbe 3.0 TDI való, ne is jusson eszedbe 2.0 TDI meg ilyenek.

2018. nov. 25. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm ezt a teljes választ! Énis jókat olvastam róla de kiváncsi voltam közvetlenebb tapasztalatra is. Igen énis viccnek tartom ekkora autóban a 2.0pd tdi-t. Csak is a 3.0tdi jöhet szóba nem is néztem mást megbízhatósága és teljesítménye miatt. Így pedig szinte biztos vagyok a vételében bár nem lesz egyszerű jót találni sokat leharcolnak.
2018. nov. 26. 02:00
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Amire figyelj még, az a vezérlés, ami ugye láncos ennél a motornál, és a tűzfal felé van fordítva. Elméletileg soha nem kéne cserélni, gyakorlatilag azonban meg szokott nyúlni, ha olyan tulaja volt, aki hirtelen gyorsulgatott vele vagy állandóan padlózta. Az a baj, hogy 2-3 teljes nap a cseréje, a fél motort le kell bontani hozzá és az autó teljes elejét, emiatt többszázezres tétel. Nekem nem volt gondom vele, de amelyik problémás, ott indításnál enyhe csörgés hallatszik a motor felől. Vigyázz, az autóban nem hallod, csak ha nyitott motorháztetővel fülelsz.

Másik gond, az EGR szelep lehet, de ez általános már minden dízelnél, nem is túl költséges kitisztítani.

Ja és ha automatát veszel, a 6 sebességes Tiptronic nagyon strapabíró, de olajat kell benne cserélni. Mikor megvettem, a váltóolajat is lecseréltem benne, ezt elfelejtettem írni, sajnos ez is 60-70 ezer forintba kerülhet, de utána 100 ezer km-n keresztül nem lesz vele gondod. Ja és próbaútnál ha csak icipicit is rángat egyből kettőbe, nehogy megvedd, ez a váltó olyan, mint a vaj, ha jó, nem is érzed a váltást.

Rozsdával nincs gond az Audiknál, de láttam már 2004-es C6-ost, amelyik rügyezik. Azért érdemes alánézni, ha durván rozsdás, biztos hogy szarrá volt törve.

Beltere még 400 ezer km-nél se szabad csúnyán kopott legyen, viszont a gombok lekopnak csúnyán ebben is, ettől ne ijedj meg. Apró kiegészítés, hogy az enyémben 350 ezernél sem volt egy gomb se lekopva, mert nem körömmel nyomogattam sem én, sem pedig az előző tulaj a gombokat, hanem ujjbeggyel, ahogy azt illik minden autóban és bármi más kütyün is.

2018. nov. 26. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!