Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyivel jobb négykerék...

Mennyivel jobb négykerék meghajtású autót vezetni?

Figyelt kérdés
2018. dec. 21. 07:53
 1/8 anonim ***** válasza:
Milyen szempontból? Sárban, hóban nehezebben akadsz el vele, mert mind a négy kerék kapaszkodik a talajba. Ha valami erősebb autóról van szó, induláskor nagyobb gyorsulást tudsz megvalósítani, mert amíg két hajtott kerék kipörögne, négy kerékkel jobban tapadsz az aszfalthoz.
2018. dec. 21. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Nagy teljesítményű sportautóknál, terepjáróknál igazán lényeges, ezeknél szinte kötelező.

Még akkor jól jöhet, ha valami hegyes-dombos vidéken laksz, nem igazán takarítják az utcákat és sokszor van hó.

De egyébként azokba az átlagos utcai autókba, amikkel 99%-ban csak burkolt, takarított úton közlekednek, semmi értelme, kb. csak hátránya van. (plusz súly, nagyobb hajtási veszteség, több hibalehetőség stb.)

2018. dec. 21. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Hamar elmúlik a varázsa és csak a fogyasztás felár marad.


Átlag embernek nincs értelme.


Ahol egy fwd nem megy fel legalább tolatva ott 4wdvel se akarok felmenni mert ahol az elakad ott fékkel visszacsuszok pl egy árokba etc.


Erdőben még nem autozom

2018. dec. 21. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Sokan nagy tévedésben vannak, hogy az összkerék csak terepen hasznos.

Hát nem, közúton is nagyon jó. Rendes összkerék rendszerrel (pl Audi), soha nem fog kipörögni a kerék nagyobb gázadásra. Tempósabb kanyarban, ha rálépsz a gázra, akkor szintén mind a 4 kerék betapad, és egyenletesen tudsz kigyorsítani. Hóban szintén nem nagyon kell aggódnod. Meg ha már az autónak 4 kereke van, legyen mind a 4 hajtva, én úgy vagyok vele.

2018. dec. 21. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Én jártam csak hátsókerekes BMW-vel télen, hamarabb vette el a gázt a DSC, mint hogy én éreztem volna a megcsúsztást. Persze, nyilván összkerékkel alapvetően is gyorsabban tudsz bevenni egy kanyart, bár azért ez miatt kár ilyen autót venni.

Ráadásul ahogy írták is, többet eszik és a fordulóköre is rosszabb lesz, mint pl egy hátsókerekes autónak.

Szerintem viszont, aki elsőkerekesből ül át 4wd-be, annak túl nagy változást nem fog mutatni normál használat mellett.

2018. dec. 21. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"Persze, nyilván összkerékkel alapvetően is gyorsabban tudsz bevenni egy kanyart"

A kanyarsebesség nem a hajtott kerekektől függ elsősorban.

2018. dec. 21. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Azért a hátsókerekes BMW-nek is megvannak a korlátai, legyünk őszinték. Minimális emelkedőn, 2 cm hóban el fogja venni a DSC a gázt, és rossz lesz hogy nem tudsz felmenni. Ha meg kikapcsolod, akkor pörögnek helyben a kerekek.

Összkerékből is a mechanikus megoldások jók, mint pl az Audi féle quattro rendszer, Torsen vagy kronedifferenziallal. Azok azelőtt reagálnak, mielőtt észrevennéd, hogy itt megcsúsztál volna. Tudom miről beszélek, 3ik quattros Audimat taposom, mellette van hátsókerekes BMW és elsőkerekes szaladgálós autó is, szóval van összehasonlítási alapom. 4x4-et mindenbe.

2018. dec. 21. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Azt mégse a 4x4 el szaladgalsz.:)

Fura mi ?

2018. dec. 21. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!