Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motor néha kihagy (csak pár...

A motor néha kihagy (csak pár tizedmásodpercre megtorpan az autó, majd újra megy. Mitől lehet? Több részlet lent.

Figyelt kérdés

Egy 1,6-os szivóbenzines Mazdáról van szó. Autópályán lettem figyelmes a jelenségre:

130-ról nagy gázzal 140-re gyorsítok 5-ödik fokozatban (a motor olyan 4100-at forog percenként 140-nél), majd 140-nél a gázt kicsit visszaveszem, de csak annyira, hogy tartsa a tempót. Ekkor a kocsi meg-megtorpan. Ugrál kicsit.


Továbbá nagy fordulaton is rángat (4800 és felette), ha teligázzal próbálok gyorsulni a kisebb sebességi fokozatokban.


Van egy olcsó diagnosztikai műszerem, az Knock sensor hibát ír.


Ami tippem van: vagy nem kap benzint, valami el lehet dugulva. Esetleg egy benzinszűrőcsere megoldhatná a gondot? Vagy a befecskendezőkkel lehet valami?


Vagy a gyertyákra gyanakszom. De nem vagyok benne biztos, hogy az okozhat-e ilyen jelenséget. És ha kis fordulaton képes rendesen gyújtani, akkor magasabb fordulaton is kéne neki.


Konkrétan egy első generációs 2004-es Mazda 3-ról van szó. Van ötletetek?


2018. dec. 31. 14:24
 1/5 anonim ***** válasza:
79%
Kezdd az olcsóbb alkatrészekkel. Ha öregek a gyertyák, akkor azokat cseréld először.
2018. dec. 31. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
50%
Az ún. knock sensor az üzemanyagok eltérő minősége miatt van kitalálva, szóval végső soron még az is elképzelhető, hogy a benzin okozza a hibát.
2018. dec. 31. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Vortrex ***** válasza:
56%

Knock sensor-t arra találták ki, hogy érzékelje a nem oda illő rázkódásokat, lökéseket és jelezze (igen, első sorban a kopogást), de nem lehet egyértelműen megmondani, mitől jelez éppen.


Mindenképpen a gyertyákat kell először kicserélni, azok a méregfogai egy benzin motornak, katalizátor hibától kezdve az alapjárati motor hibáig mindenféle kódot képes generálni a számítógéppel, és töredéke az ára a többi alkatrészhez képest. Ez nem szentírás, de ha már alkatrész vásárlásra kerül sor, akkor a gyertya legyen az első.


Egyébként ez nem logikus, hogyha kis fordulaton képes gyújtani, akkor nagy fordulaton, nagyobb teljesítménynél, nagyobb hőfokon egyáltalán nem biztos, hogy tud üzemelni. De néha előszokott fordulni fordítva is. Nem gondolná az ember, mert évekig nincs vele gond, pedig a gyertya nagyon kényes pontja a motornak.

2019. jan. 1. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
56%
Gyertyákat és a gyertyakábeleket érdemes megnézni, nálunk az volt a gond ilyen tüneteknél.
2019. jan. 4. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
A vezérműlánc volt a ludas.
2019. febr. 22. 16:00

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!