Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Csúszós úton nagy gázt adok,...

Csúszós úton nagy gázt adok, a bal első kerék kipördül, de a jobb nem. Ilyenkor okozok kárt a motornak?

Figyelt kérdés
Ma történt, hogy csúszós úton mentem, adtam egy-két padlógázt(ne kérdezzétek miért, csak úgy kíváncsi voltam), és a bal keréknél volt csak csúszós az út, a jobbnál nem. A bal kerék kipördült, de a jobb nemhiszem, ezt kétszer megcsináltam, majd hirtelen a motor erejét veszítette, és egy pillanatra felvillant az olajlámpa. 2-3 másodpercig égett, közben akartam gyorsítani normál tempóban, és rántott egyet a kocsi, a lámpa kialudt, és ment tovább minden a normál kerékvágás szerint a szó szoros értelmében. Ilyet még 5 év alatt nem produkált a kocsim, elsőkerekes egyébként ha ez fontos lenne, 99-es évjárat. Mi történhetett?

2019. jan. 7. 19:53
 1/6 anonim ***** válasza:

Érdekes..

Ugye differenciálmű van az autóban, hogy a két oldali kerék különböző fordulatszámon foroghasson pl kanyarban .

Diffi nem kapcsolódik az olajhoz sehogy sem.


Elektronikai hiba léphetett fel

2019. jan. 7. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
0%
Az természetes, hogy egyik kerék kipörög, a másik nem, hiszen sperrdiffis. Úgy tűnik, hogy az olajlámpa teljesen függetlenül villant fel, szerencsétlen véletlen lehet, hogy pont most. Vagy nem nagyon bírja már a motorod a nyüstölést, esetleg az olajpumpával is baj lehet, kevés az olaj a motorban, kitudja.
2019. jan. 7. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Egyáltalán nem nyüstölöm, azt se tudom mikor pörgettem a motort 3000-3500 fölé, pont hogy a lomhaságba fog megpusztulni :D Olaj is van benne bőven, az viszont tény hogy "nagyon használt" állapotban van, öreg is az autó már, ki tudja... Még az a szerencse hogy igénytelen, és jön-megy kategória.
2019. jan. 7. 22:06
 4/6 anonim ***** válasza:
Ha sperrdiffis lenne, mindkettő kipörgött volna. Ez a lényege. Azaz pont hogy nem sperrdiffis.
2019. jan. 7. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Azt nézd meg hogy biztosan jól bele van e dugva a nívópálca és rá van e húzva az olajsapka.


Az olajlámpa villogása megfelelő olajszint mellett a nyomás változását jelentheti. Sok minden lehet. De sokszor csak szrul rakják ezeket vissza az emberek.

2019. jan. 7. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Csak simán erre való a differenciálmű, megtapasztaltad a működését élőben. Ezért veszélyes, ha padkára lemész és belefékezel, ott is az eltérő útminőség okoz gondot, nem egyforma a tapadás a kerekeken és fel fogsz borulni.
2019. jan. 8. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!