Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Külső pótkerék tartó utólagos...

Külső pótkerék tartó utólagos felszerelése megoldható biztonságosan?

Figyelt kérdés
az én autómban a pótkeréknek a csomagtartóban van hely kialakítva de hely szűkében vagyok és ha (mint általában lenni szokott) defektet kapnék este és/vagy szakadó esőben szerintem előbb továbbhajtanék felnin mint hogy elkezdjem kibányászni a pótkereket. defektjavító szettek és egyéb kompresszoros megoldások kizárva. vannak olyan autók amikben gyárilag az alvázra vannak erősítve a pótkerekek pl renault kangoo de tudtommal bmw-nél is van ilyen megoldás. egy helytakarékos “mankó” keréktartót szeretnék felszereltetni az alvázra a gyári pótkeréktartó aljára, így a mankókerék alsó felülete kb 10cm-el lenne lejjebb mint most maga az alváz. szedán az autó de egy ennyivel alacsonyabb rész kizárt hogy felakadjon. nem én, és nem a szomszéd Pistabácsival tervezek feldrótoztatni vagy ponthegesztetni egy tartót, keresnék egy jó lakatost hogy biztonságosan rögzíteni lehessen, ne rohadjon vagy szakadjon le egy fél év múlva.. a kérdést mégis felteszem, hogy mások látnak e benne fantáziát esetleg lehet valami buktatója, hátha valaki tud rá jogszabályt vagy esetleg tapasztalat ezekkel a külső pótkeréktartókkal rozsdásodás, leszakadás vagy balesetveszély szempontból, valaki hallott már ilyenről vagy csak nekem jutott eszembe, kizáró okokat és építő jellegű kritikákat, ötleteket vagy tippeket a megoldásra egyaránt elfogadnék.
2019. jan. 21. 12:43
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Nem azért fog felakadni, mert nem szakszerű a hegesztés, hanem mert alacsony lesz. Ha teli van pakolva az autó állandóan és még 10 cm-rel be is lógatod, akkor jó 15 cm-rel leszel a gyári hasmagasság alatt. Az rengeteg. 55 mm-t ültetett autóval járok, már az leér sok helyen...
2019. jan. 21. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Ha elfér és nem akadsz fel akkor szereld fel.

Legfeljebb műszaki vizsgára meg addig leveszed hogy ne kössenek bele.

2019. jan. 21. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem hülyeség.


Hol van a pótkerék a kocsiban? hátsó ülés alatt, hogy ennyire ki kell bányászni? :D


Elég kicsi a defekt esélye, gyakorlatilag több 100e km-ert le lehet vezetni defekt nélkül.

Sokkal nagyobb az esélye a lassú defektnek amivel bőven el tudsz gurulni az első gumisig.


Gondolom tudod, hogy az új autókba már nem is tesznek pótkereket mert a hellyel is spórolnak és a gumik is sokat fejlődtek, jobban bírják a bekapott szöget pl.


Mellesleg egy kerékcserénél szerintem a pótkerék előbányászása a legkisebb gond :D

Sokkal nagyobb szívás felemelni a kocsit, lecsavarni a csavarokat, levenni a kereket, feltenni a másikat... jó erősen meghúzni a csavarokat...

főleg ha az út szélén kell csinálni ahol még a talaj is megszíva.

2019. jan. 21. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Ha jól tudom, régebbi Peugeot (talán 307-es) kombiban volt külső pótkerék rögzítő megoldás. Jogszabály megengedi.

Sokkal rosszabb egy ilyen pótkerék levétele, mint a csomagtartós megoldás. Ennél is ugyanúgy kotorásznod kell a csomagtartóban, mert oldanod kell a rögzítést. Plusz még utána feküdhetsz a kocsi alá, hogy levedd a kereket, majd feküdhetsz vissza ismét, hogy visszarögzítsd a tartót.

Nem tudom, mi a bajod a csomagtartóból való kerék kiemelésével, de ennél egyszerűbb megoldást akkor találsz, ha a hátsó ülésen szállítod a pótkereked.

2019. jan. 21. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
a hátsó ülésen szállítottam de van hogy kell a hely az utasoknak, akkor megint nem tudom hova tenni. nagy hifi van az autóban, egyedül alig tudom kivenni-ha ki tudom. nem a mankókerék lenne a legalacsonyabb pont, az autó hasa kb annyival lejjebb van mint a belső kialakított tér alja, ezért írtam hogy nem érne le, sokkal előbb felakadna már az eleje. az eddigi válaszokat köszönöm! továbbá: átmenő csavaros vagy hegesztett konzol lenne jobb?
2019. jan. 21. 13:52
 6/13 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Így látatlanban halott ötlet.


Kezdésnek: sok autó alatt mászkáltam már, de egy átlagos személyautónál lent nincs hova tenni a pótkereket, a gyáraknak nem szokásuk pótkeréknyi helyeket pazarolni. Hidd el, 1-1 alkalommal leérne, majd beleakadna valamibe és letépné a hátsó lökösöddel együtt. Az enyém 35mm-t van ültetve és előfordul hogy leér az allja 1-1 olyan fekvőrendőrnél stb.

Tegyük fel mégis valami csoda folytán találsz alkalmas helyet: évekig kapja a vizet, sarat, retket. A kereket rendesen fel kell fogatni. Az egy dolog hogy leszpod magad mire az anyát leszeded a rozsdás csavarról, de végig a földön kell feküdnöd hogy odaférj. Képzeld el ezt eső után a sárban.

Defekttűrő abroncsok nem játszanak?


Nekem aránylag tűrhető, a mélynyomót kell csak kiszedni, arról pedig elég leszedni a védőrácsot hogy kiférjen a nyíláson.

2019. jan. 21. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Mi ez a csoda autó amin alul a tank és a jelenlegi pótkerék bölcsője mellett lenne hely egy alsó tartónak, ami nem lóg ki lefelé?
2019. jan. 21. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

az hogy "pótkeréknyi helyeket pazarolnak" drasztikusan hangzik, a kisteherautón amin közelről láttam ilyet azon valóban egy rendes méretű pótkerékre volt tervezve, viszont én csak mankókereket szeretnék ami ismert még helytakarékos pótkerék néven is, ez kb 12cm széles de lehet hogy már fentebb ezt megbeszéltük. a tank a közelben sincs, a pótkeréktartó bölcső jó szó arra amire gondolok. tehát nem ezek mellé, hanem konkrétan a bölcsőre-alá gondoltam egy ilyen tartót. a bölcső maga adja a kerék formát pont amekkora kell, az alsó lemeze felett és alatt nincsenek csövek sem vezetékek.. a bmw z3 egy alapból alacsonyabb sportautó és azon is kívül van, csak feltételezem hogy mankókerék, a tartója így néz ki: [link] (igen ez gyári tervezés, de ennek is van belső raktér kialakítva a csomagtér alatt, ahol az emelő kerékkulcs stb vannak, nem egyből van a lemez a csomagtér alatt)

tehát a tartó méretileg nem sokat ad hozzá, mindössze 12cm-el lenne lejjebb a bölcső mostani magasságánál, talán még félig takarná is a hátsó lökhárító. viszont az előző hozzászólások közül az hogy ennél a földre kell feküdni ha szükség van rá, nyomós érv. máskülönben a csomagtartóban lévő cuccokat kell a földre tenni. kinek-mi a fontosabb.. lehet hogy könnyebb beszerezni egy tetőcsomagtartót? :)

2019. jan. 21. 22:35
 9/13 Beviz Elek ***** válasza:

Azt ne feledd, hogy egy kisteherautónak sokkal magasabban van az allja, fontos hogy a rakodótér egyenes legyen, tehát alulra nem pakolnak tárolókat. A hátsó híd (+difi) szintjéig kényelmesen "elrejthető" a pótkerék. Mivel magasabban van az allja, könnyebb is bemászni alá.

Ezzel szemben egy személyautót sokkal alacsonyabb hasmagassággal terveznek, alul mindent gondosan elrendeznek. Ott a kipufogó, a tank, a pótkerék helye, a hátsó híd, nem hagynak felesleges szabad helyet. Nem érzem túlzásnak hogy nem pazarolnak pótkeréknyi helyet. Van egy aránylag értelmes formájú csomagtartó és minden kiegészítőt (pótkerék, emelő, elsősegély doboz, háromszög, esetleg cd tár) elrejtenek a lehető legtakarékosabban mindenféle zsebekben.

Elméletileg megoldható (bár szerintem nem olcsón) hogy az eredeti pótkeréktartó mélyedését kivágják, felülre hegesszenek lemezt és úgy fogasd fel a kereket alulról. A hely ki kell adja de drága lesz, és ismétlen elátkozod magad az ötlet miatt amikor az út szélén a csavarra rohadt anyát az autó alá benyúlva próbálod kitekerni.

Mielőtt belevágnál kérdezz rá egy nagyjábóli árra, gondolkozz el azon hogy milyen hosszú távra tervezel az autóval, ezalatt az idő alatt hány olyan defekt valószínű amikor nem jutsz el gumishoz, messze vagy az ismerősöktől/családtól akik vihetnének egy pótkereket és esetleg egy mobilgumist kell hívni. Ha papírra veted, akkor esélyes hogy olcsóbb a mobilgumist választani mint szétfaragni a kocsit. Nekem 9 év alatt 2 ilyen alkalom volt, de mindkettőn segíthettem volna pl egy 12v kompresszorral hogy eljussak a gumisig.


Ha mindenképp faragni akarsz, akkor nem megoldás a csomagtérajtóra rakni belülről? Ha a felső lapjára rakatod a tartót, a megfelelő szögben simán megoldható hogy a kerék kilógó része a kalaptartó alá csukódjon. Egyszerű leszedni, kényelmes, olcsó megoldás. Persze csak akkor ha így nem zavarja a mélyládát...

2019. jan. 22. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
#9: Azért én a lemezek vágása előtt az NKH-hoz is elmennék. Ez a padlólemez szétszabdalását jelenti. Elvileg nem lehet saját szakállra csak úgy megcsinálni
2019. jan. 22. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!