Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson kopott henger? Hogy...

Krómgyűrű kérdése:

Simson kopott henger? Hogy járnék jobban?

Figyelt kérdés
Simsonomon elkopott a henger és vállas. Hogy járnék jobban? Ha megfuratnám és vennék bele dugattyút és bejáratnám vagy pedig vennék egy használt jó állapotú hengert dugóval.

2019. febr. 3. 19:43
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Ha jó szakember csinálja akkor pont olyan lesz mint egy új. Feltéve ha találsz ilyen embert és mennyiért csinálja meg. Mi lenne ha vennél egy újat?
2019. febr. 3. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Sajnos sok helyről hallom, hogy sok az utángyártott henger, ami nem az igazi. Ráadásul tudtommal azt is be kell járatni. A bejáratást illetően: milyen keverékkel érdemes járni, és mennyire óvatosan kell vezetni?
2019. febr. 3. 19:52
 3/11 anonim ***** válasza:
Az èles sarkokat reszeld le az ablakokban, ès nem lesz remèlhetőleg gondod az utángyártott hengerekkel.
2019. febr. 3. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Tartsd meg a gyárit, annál nem találsz jobbat (persze az sem tökéletes). Én új hengert vettem, de sokat kellett rajta cizellálni, borzalmas az öntvény csatornák belseje, nagyon rücskös. Ja.. meg a szívócső átmérője 18-as, nem 16-os mint a gyárié. (50 köbcentis hengerről van szó)

Működni működik, DE

Más anyagból van az öntvény, fémesebb hangja van vele a blokknak, mert a más anyag másképp rezonál. ÉS elkezdett folyni az olaj a henger és a hengerfej illeszkedésénél. Mert itt ugye nincs tömítés, csak a jól(!) megmunkált felületek hivatottak tömíteni. Pedig nem a legaljából lőttem, hanem MZA-s a cucc.

2019. febr. 4. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

Mindenképpen célszerűbb fúrni a hengert, ha gyári. Olcsóbb és jobb minőségű. Általában aki henger felújítással foglalkozik, az beszerzi a megfelelő méretű dugattyút és gyűrűket a fúrt hengerhez.(Én is ezt teszem) Igy a megrendelő megelégedett lesz a munkával és szívesen máskor is keres, vagy ajánl az ismeretségi körében.

2019. febr. 4. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Maradok akkor a fúrásnál. A motorom végsebessége nem a legjobb, sztem olyan 55-60 körül van. Betudható ez annak, hogy kopott a henger? Kipörögni kipörög minden sebességben, csak a végseb.nem tűnio olyannak, mint amilyen egy gyárinak.
2019. febr. 4. 16:06
 7/11 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

A kompresszió lehet a főbűnös, de más is előfordulhat. Én mindenképpen néznék egy kompressziót! Mennyire válas a henger?

A fogaskerék áttétel nagyban meghatározza a végsebességet!

Mekkora hányas fogszámú az első és a hátsó fogaskerék?

15% os emelkedőn mennyire kell visszakapcsolni, vagy harmadikba fölmegy a motor?

Gyújtás tényleg rendben van?

Nekem az S50 Simson-om restaurált és teljesen gyári állapotban van, annak a végsebessége sík úton optimális esetben 72Km/h

Szóval sok minden okozhat gondot, a a végsebesség kevés.

A motorom utazósebessége kb. 55-60 Km/h.

2019. febr. 4. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Ránézésre még nem is látszik a váll, csak ha húzom az ujjamat, akkor érezni egy nagyon kevés kitüremkedést a henger tetején. 3.-ban lazán felmegy a 15%-os emelkedőn, nem szoktam visszaváltani, de nem mintha erőlködne.


Az áttétel elől 14-es fogaskerék, hátul pedig a gyári van rajta. Azt hiszem a gyári 32 fogas. Megszakítós gyújtás, és jól is van beállítva, szép szikrát ad.

2019. febr. 4. 19:12
 9/11 anonim ***** válasza:
Lehet a henger kopottsága miatt is, de azt tudnod kell, hogy a motor az egy érzékeny rendszer. Minden dolognak összhangban kell lennie egymással hogy teljesítse a gyári értékeket. Elég akár egy kis fals levegő és máris gyengébb a motor. De ez csak egy példa ezer oka lehet még a gyengélkedésnek. Viszont ha vállas a henger vagy csak nem látszanak már a hónolásnyomok a hengerfalon akkor ideje fúratni. A tükörsima hengerfal ugyanis nem jó. Nem marad meg az olaj a sima felületen, így romlik a gyűrűk tömítő képessége vagyis megjelenik az átfújás. Ez teljesítményvesztést okoz.
2019. febr. 5. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Utolsónak köszönöm a választ!

Utolsó előttinek: sajnos ahol élek nem nagyon van emelkedő, ami van az is kb. 7-10%-os, de azon felbír menni 3.-ban.


A mai nap érdekes dolgot produkált. Miután hazaértem suliból gondoltam megyek egy kört a motorral. A telefonomon bekapcsoltam egy elvileg pontos sebességmérő alkalmazást. 3. rugásra indult a motor, mentem is vele pár kilómétert és gondoltam akkor megnézem a végsebességét. Hát eléggé elszomorító volt az eredmény. 50 km/h nyélgázon. Amit tudni kell róla, hogy kopott a henger, érezni rajta a vállat, ha végighúzom rajta az ujjam. Elől 14-es lánckerék van. Illetve előfordulhat még karburálási probléma. Mert amikor 3.ban elengedem a gázt, nemhogy alapjárat nincsen, de félgáznál, sőt 3/4 gáznál kell tartanom, különben elkezd lehörögni és ilyenkor ha gázt adok, akkor hirtelen ránt egyet és megindul. Ezt mi okozza? Lehet ezek miatt ez a csekély végsebesség?


A másik sztori is ma történt. Szépen megyek mindezekután, egyszer csak se kép se hang leállt a motor. Mintha csak levettem volna a gyújtást. Próbálom indítani, de a berugókar leugrott, illetve sebességbe téve is csak gurult, mint üresbe. Így toltam haza a motort a fél falun keresztül. Itthon levettem a kuplung felőli deknit, és a kis fogaskerék a főtengelyen leforgott. Úgyhogy holnap megyek hengert fúratni, ha már szét kellett szedni.

2019. febr. 5. 20:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!