Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen golf 6 1.6 105...

Robirobi26 kérdése:

Volkswagen golf 6 1.6 105 lóerős dízeles autó vélemények tapasztalatok menyire nyomatékos a motor?

Figyelt kérdés

2019. febr. 4. 21:22
 1/3 anonim ***** válasza:

Nekem Octaviában van pont ilyen.

A fogyasztásán (5,5l 60ekm átlagában) kívül nem vagyok vele elégedett.

Nyomatékosnak nem mondható, hiába annyi, mint papíron az 1.9-es (szintén 250Nm-es) PDTDI. Utóbbit Jettában használtam sokat. Tehát az egyhatos alacsony fordulaton nagyon gyenge. Ezt azzal kompenzálja, hogy induláskor az alapjáratot meg is emeli 800-ról 1000-re. Ez segít kicsit, de 1500-1600-ig nagyon lomha. Utána feléled és 3000-es fordulatig egyenletes. 3000 fölé sosem pörgetem, nincs értelme és érzete sem azon kívül, hogy hallom a kínlódást ("minek pörgetsz, úgysem megyek jobban").


Az 5 fokozatú váltó (nálam LHW PR-kódos) brutálisan hosszú és rossz kiosztású. Városban pont az 50-55km/h határán van, hogy harmadikból negyedikbe lehet-e váltani. Hideg motornál vagy minimálisnál nagyobb terhelésnél 60 km/h alatt nem érdemes 3.-nál feljebb gangolni.


A váltó hosszának azért van előnye is: ötödikben valós 130-nál csupán 2400 körül forog, ami egészen halk és takarékos pályázást eredményez.


Így ha takarékos autópályafaló kell és nem cél a 130km/h feletti tartományban gyorsulgatás (150-ig még tűrhető az utazó), akkor jó lesz.


Városba viszont felejtős a hosszú váltó és a részecskeszűrő miatt. Utóbbi városi használat mellett akár 200-300km-ként regenerál, míg pályán csupán ennek három-négyszeresekor. És szerintem csal a DPF tömítettség paraméterrel, azaz, hogy mikor kell cserélni a szűrőt. Pont úgy, mint annó a HP nyomtatók a szervízintervallummal: azaz használattól függetlenül egyszer csak kiírja majd, hogy tele van. Ezt a szűrő telítettségének monitorozása alapján sejtem.


És ha már a csalásnál tartunk: ez a motor bizony a dízelbotrányos kategóriába esik, aminek a "javítását" ha elvégzik, akkor nagy eséllyel gyengébb lesz és nagyobb étvágyú, esetenként DPF és EGR cserére is hamarabb szorul. Persze vannak kivételek, akik azt állítják, nekik nem lett rosszabb, de ők a szerencsés kisebbség.


És akkor melyik motorral volna a legjobb? Szerintem a 110 lovas 2.0-s CRTDI-vel, abból is EU exportossal, mert azokba elvileg nem raktak részecskeszűrőt. Így csupán Euro 4-esek, ha igaz.

2019. febr. 5. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Akkor 2.0 dizeles jobb választás, auto biztosítás mi egymás menyivel lenne drágább az 1.6 dizeleshez képest
2019. febr. 5. 12:03
 3/3 anonim ***** válasza:

Apámmal használunk egy 105 lovas 1.6 CRTDI-t, Golf 6. Hozzátenném, hogy mikor megvettük, már frissítve volt rajta a soft (dízelbotrány), állítólag ez is számít.

Valóban nem TŰNIK olyan nyomatékosnak, mint az 1.9 PDTDI, amit szintén jól ismerek, viszont becsapós az érzés, ugyanis az 1.9 pdtdi csak 2000-2500 között tolt egy nagyot, utána ki is fulladt. Míg ez az 1.6 CRTDI 2000-3500 között jól megy, de nem olyan hirtelen karakterű, mint a PD, hanem folyamatosan megy.

1800 alatt valóban erőtlen egy kicsit, nem az a klasszikus nagy dízelmotor, hogy 1200-as fordulatról kigyorsítasz vele a végtelenbe. Lehet vele, de akinek van egy kis érzéke, az érzi, hogy ezt nem szereti a motor. 1800-tól már kellemesen lehet vele előzni, csak mint minden dízelen, ezen is van turbólyuk, ezzel számolni kell. Tehát 1800-as fordulaton kell tartani, és akkor itt jön az, amit mondott a kolléga.

Mégpedig, hogy képesek voltak belőle kispórolni a 6-ost. Van benne egy brutál hosszú végáttétel, ami autópályán nagyon hasznos (160 km/h@3000 rpm), ezt a tempót nagyon kényelmesen tartja még emelkedőn is. Na de ezt úgy tudták elérni az 5 sebességes váltónál, hogy a 3-4 fokozat között idegesítően nagy a különbség. Mész 60-al, 3-asban már hang szerint kéri a 4-est, váltasz 4-be, leesik a fordulat 1400-ra, és amint írtam, az kevés ennek a motornak.

De egyébként én nagyon szeretem, kellemes motor. Az 1 és 2 fokozatok még rövidre vannak hagyva, tehát helyből is jól lehet vele "rajtolni", ha kell.

A 2.0 CRTDI-ből egyedül a sokkal jobb kiosztású 6-os váltót irigylem csak, amúgy nem feltétlenül kéne a 2.0 CRTDI nekem. Minimum egy literrel többet eszik. Egyébként az 1.6 és 2.0 CRTDI egy az egyben ugyanaz a blokk, és a technika is szinte azonos, tehát nem rosszabb egyik a másiktól, mindkettő nagyon jól sikerült motor. Leszámítva az EGR problémákat, és az érzékeny befecskendezőket.

2019. febr. 5. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!