Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » B125 vagy A2 jogosítvány?

B125 vagy A2 jogosítvány?

Figyelt kérdés
Sziasztok! 21 éves vagyok, B jogosítványom már van, és nagyon rég óta szeretnék elkezdeni motorozni. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek B125-re vagy A2-re menjek? Tanulok még, szóval a keretem elég szűkös. Nyilván olcsóbb lenne a B125, viszont kb. semmi motoros tapasztalatom nincs, és ilyen kevés óra alatt biztosan nem tudnék plusz órák nélkül levizsgázni. A nulláról kellene elindulnom, és gondolom A2-n már megtanítják az embert pár dologra, úgy hallottam, hogy nem szükséges tapasztalat. Eddig biztos voltam a B125-ben, venni akartam egy 125-öst és itthon tanulgatni apámtól. Azonban azért országúton is használnám a motort, és oda mindenki nagyobbat ajánl (egy 250-esre gondoltam kezdetnek). Mindkét kategóriához 300-400.000 körül nézegettem motorokat. Szóval a jövőre is nézve hogyan jönnék ki jobban?

2019. febr. 9. 23:20
 1/5 anonim ***** válasza:

B125 az sol oktató szerint is lehúzás. Kecsegtető a 30 ezres ajánlat, de megfognak buktatno párszor. Mint mondtad nincs tapasztalatod, valószínűleg vetetnek plusz órát is akkor.

A2 az érdemesebb. Valamint ha van A2-esed akkor utána 2 év múlva kibővítheted korlátlanra, nem kell kresz vizsga csak vezetni pár órát. Akkor meg már lesz gyakorlatod.

2019. febr. 10. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Az A1 is bővíthető A2-re, nem?


A B125-nek akkor van értelme, ha már tudod kezelni a motort. Ott nem tanítanak meg motorozni, hozni kell a tudást. Csak felfrissíted a kresz-ismereteidet (illetve kipótolják a motoros ismeretekkel), picit gyakorolsz a 125-ös motorral (hiszen már tudsz vezetni, úgy jöttél hogy robogóztál vagy a tilosban a mezőn motoroztál előtte), aztán vizsga.

Nulla gyakorlattal nem érdemes belevágni, vagy számolni kell nagyon sok plusz órával, ami elveszi az egyetlen előnyét, az olcsóságot.

Két lehetőséged van:

- otthon megtanulsz motorozni (mezőn, tanyán, akárhol) és utána olcsón meglesz az A1, ami aztán upgradelhető A2-re majd korlátlanra,

- befizetsz egy "rendes" tanfolymra (és ebben is benne van a lehetősége a plusz óráknak, többszöri vizsga-nekifutásnak).

Országútra tartósan valóban kevés lesz a 125, de gyakorolni két évig bőven megfelel. Annyi pedig mindenképp kell, hoyg az ember megszokja a forgalmat a nyeregből. HIába vezetsz autót, kétkeréken egészen más.

2019. febr. 10. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Mikor én csináltam a korlátlan jogsit, voltak olyanok akik szintén korlátlanra jöttek úgy hogy soha életükben nem ültek még motoron. Az első pár órán egy 50-es robogóval mentek hogy ismerkedjenek magával a 2 kerekes gurulással. 0 tapasztalattal egy robogó is nehéznek tűnik elsőre. Aztán fokozatosan jött az 50-es váltós motor, aztán 125 és így tovább. Én már kaptam vizsgaidőpontot mikor ők még a 125-nél tartottak, mivel nekem volt motoros tapasztalatom (A2).

Szerintem érdemes az A2-vel kezdeni, nekem is az volt az első motoros kategóriám. Előtte B jogsival Simsonon tanultam meg váltós motort kezelni, az oktatáson hamar átszoktam a 400-as tanulómotorra. A 125-öt hamar kinövi az ember, főleg ha elkap a motoros láz és nagyobbat akarsz akkor megint vizsgázhatsz másik kategóriából. A2-vel ha kinövöd a 250-est akkor vezethetsz pár 500-600-ast is. Szerintem ha hosszú távra tervezel akkor csináld meg az A2-t. Azzal már vezethetsz majd komolyabb motorokat is és nem kell jogsiért szaladni ha nagyobb gépre váltanál.

2019. febr. 10. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Az A1-et nem lehet "upgrade"-elni A2-re, se A-ra. A B125-öt sem. Az A2-t lehet, két éves tapasztalat után (vagy 24 éves kortól) A-ra továbbvinni, de csak annyit spórolsz vele, hogy kevesebb kötelező órád lesz, illetve nem kell 24-ig várni nagymotorra. Ha 2 éven belül csinálsz A2-vel A-t (csak akkor, ha már elmúltál 24), akkor asszem a KRESZ-t sem kell megcsinálni. Viszont általában 2 év után szokták, mert az A-hoz az a feltétel (ha még nem vagy 24), úgyhogy ezzel jól megoldják azt is, hogy ismét kelljen KRESZ-ből is vizsgáznod.


Országúton ne használj 125-öst, saját tapasztalatból mondom. Nekem is volt 125-ösöm, ingáztam vele Budapest - Sümeg között, sőt, utassal el is mentünk Krakkóig, Prágáig, majd Brnon keresztül haza. De nem jó érzés, menekülni egy helyzetből csak fékkel lehet, amikor elérted a 80-at kb, gyorsulni onnan már nem tud hirtelen. Ha újra el kéne kezdenem a motorozást azzal a tudással, ami mos megvan, akkor biztos 250-est választanék. 125-ös addig jó, amíg lakott területen belül, vagy legalábbis 90-es korlátozásnál maradsz (de ott is inkább 100-zal mennek, veszélyesen tolnak néha).


Én a 250-est javaslom.


Keveset fogyaszt, olcsó a biztosítás, végsebessége 130 fölött, kényelmesen tartja a 100-110es utazót. Sok mindenben megegyezik egy 500-assal, vagy akár 650-essel. 250-esben az a jó, hogy szinte a legolcsóbb minden szempontból, ha eldobod, nem idegesít annyira, már nincsenek meg azok a veszélyek, mint egy 125-ösnél, de még nincsenek azok a veszélyek, mint egy nagyobb motor esetén.

Persze ez szubjektív, ahány embert kérdezel, annyi választ kapsz. Igyekeztem példákkal, érvekkel alátámasztani a véleményem, de a Te döntésed lesz végül :)

2019. febr. 10. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat mindenkinek. :) Még gondolkozom kicsit, megpróbálom rávenni apámat, hogy az ő motorján megtanulhassak legalább váltani. Aztán ha minden jó akkor irány az A2, saját motorra meg gyűjtögetek tovább.
2019. febr. 10. 23:33

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!