Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A2 rutinpálya tapasztalatok...

A2 rutinpálya tapasztalatok történetek?

Figyelt kérdés
Jövőhéten kezden a rutinpályát, kissé fosok tőle. Mennyire veszélyes a pályát megtanulni? Mennyire könnyen buktatnak meg? Miért jár egyből bukás?
2019. márc. 8. 17:55
 1/3 anonim ***** válasza:

Nekem nem volt nehéz, egyből sikerült (mindkétszer), előtte sokat bicajoztam. Sokat számít az egyensúly, meg hogy van-e érzéked hozzá vagy sem. Amikor az A-t csináltam 2 évvel később, volt valaki, akinek abszolút nem ment, pedig már A-ról lemondott, A2-t próbált.


Első pályát először indexek meg nézelődés nélkül tanuld meg, ha az már megy valamennyire, akkor jöhet az indexelés, majd utána a nézegetés. Ne kuplungolgass, stabil alapjáraton, vagy afölott haladj. Ezt még milliószor fogod hallani, de a motor oda megy, ahova nézel, ha visszafordulás közben a külső bóját nézed, nehezebb lesz a feladat, kanyarodás megkezdése után egyből keresd a tekinteteddel a szűkített folyosót. Ha nem fordul el eléggé a kormány, akkor szűkíteni úgy tudod az ívet, hogy kijjebb ülsz az ülésen és lenyomod a motort (habár erre valszeg nem lesz szükséged).

A szűkített folyosóba már lelassítva menj be, ne pedig 20-szal. Ez talán a legnehezebb része az 1-es pályának, érdemes külön is gyakorolnod a csúsztatott kuplungos haladást, ha nem megy. Stabilizálni lábfékkel érdemes, ha túl magas az alapjárat. Csúsztatod a kuplungot, tartsd minél fixebben, és a lábfékkel fogod vissza a sebességet (ha mondjuk 15 az alapjárat).


Kettes pályában a 8-asozás a legnehezebb, itt se a külső bójákat figyeld, hanem magasan a tekintet, fordítsd a fejed amerre mész. Ha nem kanyarodik normálisan (nekem a próbapálya szűkebb volt, mint egy rendes vizsgapálya és nem ment volna máshogy), akkor nyomd le a motort és közben ülj ki az ellenkező irányba picit.


3-as a legegyszerűbb, itt az a fontos, hogy inkább 35ig gyorsíts, mint 60-ig.


Nem kell félni, eddig két külön rutinpályán voltam (A2-A), és egyiknél se figyeltek nagyon arra, mit csinálok. Egyik társam nem indexelt induláskor, nem nézett oldalra, ami fel se tűnt a vizsgabiztosnak.


Ha jól tudom 2 indexkihagyás minősül bukásnak, továbbá: ha lerakod a lábad, kimész a pályáról, kihagysz egy bóját, elütsz egy bóját, lefulladsz, elesel, felborul a motor, fékezéskor megcsúsztatod a kereket, túl gyorsan mész át a folyosón. Mondjuk én sem engedném át azt, aki ezen a pályán nem képes végigmenni, nem olyan nehéz. Itt csak bóját ütsz el, való életben mondjuk embert.


Összességében nem nehéz. Nem kell túlparázni, menni fog. Ha van érzéked, egyensúlyérzéked, akkor könnyen, ha nincs, nehezebben. Ha ráparázol, csak magadnak nehezítesz. Próbáld meg élvezni inkább, erre koncentrálni. Itt a tavasz, süt a nap, mindjárt megvan a jogsid :)

2019. márc. 9. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Kőszi a jó választ. Kb 10 éve motorozok. Kezdve simsontól a 450-es crf crossig.
2019. márc. 9. 11:20
 3/3 anonim ***** válasza:
Oh hát akkor mi a kérdés? :) 1 kézzel megcsinálod a feladatokat :)
2019. márc. 9. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!