Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek az új...

Mi a véleményetek az új Mercedes Actross kamionról?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=IjgtOx0Z7sE


Vajon ezek a felesleges hülyeségek tényleg képesek eladni ezt a gépet? Ha csak a cégekre gondolok, ahol a kiadások minimalizálása az elsődleges szempont akkor sehogy se jön össze a matek hogy miért érné meg nekik ez a bóvli kamera, amit állítok hogy cserélni úgy 200-300 ezer ft körül lehet majd kezdő áron ,míg egy sima tükröt kb 50 ezerből lehetne :D


Ki mit gondol?



2019. ápr. 1. 20:47
 1/10 anonim ***** válasza:
Ezek csak rendelhető extrák. Ugyanúgy meg tudod venni fapad kivitelben is olcsóbban..
2019. ápr. 1. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
azt mondta a csávó a videóban, hogy az oldalsó kamerák alapfelszereltség lesz, szóval a rendes tükörért felárat kell majd fizetni. Meg szerintem nem gyártanak többféle műszerfalat, ez a tabletes megoldás lesz az összesben.
2019. ápr. 1. 22:04
 3/10 anonim ***** válasza:

Eddig is többféle műszerfalat gyártottak, többféle beltérből tudtál választani ( pl Solo Star..). Hidd el, lesz fapad változat.


A kamerás tükör az nem akkora ökörség, mert a Mercedes tükörháza baromi nagy holtteret csinál, így ez megszűnik. Ha flexibilis a rögzítése akkor letörni sem nagyon lehet ( ésszerű keretek között).

2019. ápr. 1. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Mi a gond vele? Hogy egyre kisebb az esély arra, hogy autópályán egy kamion leszorítson egy figyelmetlen sávváltással, vagy hogy az automata vészfék miatt nem fog belédrongyolni dugóban? Illetve hogy lát majd a kamerában téged olyan helyzetben is, ahol a hagyományos tükörben nem látszanál?
2019. ápr. 1. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

nem akarok vitatkozni, de aki valaha is vezetett már kamiont pontosan jól tudja hogy ez egy oltári baromság. Nincs az a holtpont, hogy ne látnék egy autót, mert mindenhol van tükör, csak szólok. Az más kérdés, hogy sokan nem néznek bele. Ja meg persze a műszerfal asztal, ami kitakar úgy 5 métert előre, meg a MAN és Merci tükre ami szintén :D


Amúgy meg az az aggodalmam ezzel a kamerával kapcsolatban, hogy 1, biztos valamikor tönkre fog menni, míg a tükör örök életű, és mi van ha pont menet közben szarik be? Mondjuk egy előzés közben, vagy elkezd ugrálni a kép stb...


Továbbá a tükör törés szinte minden napos dolog, ha nem a te hibádból akkor majd tesznek mások róla. Pótolni elég drága egy ilyen kamerát abban biztos vagyok, míg egy sima tükröt utángyártottban egész olcsón lehet pótolni.


Továbbá rengetegszer van, hogy a másik túl közel jön a középvonalhoz, és szembe jön és belecsap a tükrödbe. Ilyenkor nem nagyon szokott eltörni, max behajlik, de ez a kamera fix, egyrészt gondolom ott élből letörne, másrészt a mikrokapcsolók nem nagyon szeretik az ütögetést. És a belógó ágak?


A műszerfalról meg csak annyit hogy még életemben nem láttam olyan kamiont amiben nem ugyan az a műszerfal lett volna, mint akármelyik kiszerelésében. A solostar meg egész más, az nem a műszerfalra vonatkozik hanem az ágyra meg az anyósülés hátratolásáról.


De végülis látom mi a Merci célja, a laikusokat akarja megvenni, mert a kommenteket olvasva is csak az kételkedik benne aki valóban vezet kamiont és nem 12 éves euro truck simulator hős :D

2019. ápr. 1. 23:16
 6/10 anonim ***** válasza:

A Merci kamion inkább mindíg a reklámról szólt.

A használhatóság szerint az utolsók közt volt, így ezzel se érdemes foglalkozni.

2019. ápr. 2. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"Nincs az a holtpont, hogy ne látnék egy autót, mert mindenhol van tükör, csak szólok."


Pont az ilyen vérprofi "én már 100 millió kilómétert vezettem, meg érzem a kamiont" sofőrök szokták a legnagyobb fasságokat csinálni merthát "eskü nem láttam a tükörben".

Az tény, hogy a Merci a kamionok között messze nem a legjobb, a Scania, Volvo, de még a DAF is bőven felette van sok szempontból. De ha nem lennének fejlesztések, akkor még mindig kurblival kéne indítani a járműveket, ha minden innovációt lehurrogtak volna a történelemben.

2019. ápr. 2. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

de léteznek hasznos innovációk, mint a hátsó kerék kormányzás, abs, adaptív tempomat, légzsák stb... De amikor újra fel akarják találni a spanyol viaszt ráadásul ilyen nevetséges dolgokkal, és a jól bevált dolgokat leváltani haszontalanokra, akkor az elég gáz.


Amúgy aki szerint ez majd minden holtteret kifigyel, az mégis hogy gondolta? Mert ez csak oldalsó kamera, és csak a kistükör lehet torzított képű, a nagyobb tükörnek 1:1-ben kell mutatni a képet különben nem lesz térlátásunk.


Amúgy lehet abban valami, hogy a merci mindig a farokmutogatósok közé tartozott, már 5 éve is ők rakták fel azt a videót ahol egy merci kamion megy az autópályán teljesen önvezető módban :D Aminek kb semmi valóságalapja nem volt, csak egy vírusvideó

2019. ápr. 2. 10:21
 9/10 anonim ***** válasza:

Ebben a videóban benne van minden hogy mi a haszna.

https://www.youtube.com/watch?v=8IxOb9LPPxk

Arra a kérdésedre meg hogy ki mit gondol, én azt gondolom hogy leszarod ki mint gondol, csak lököd a hülyeségeidet és csakazértisnekedvanigazad.

2019. ápr. 2. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"nem akarok vitatkozni, de aki valaha is vezetett már kamiont pontosan jól tudja hogy ez egy oltári baromság. Nincs az a holtpont, hogy ne látnék egy autót, mert mindenhol van tükör, csak szólok."


Akkor ezek szerint te még nem vezettél, mert egy normál nyerges szerelvénynél igencsak sok holttér van - ami típusonként eltérő ( az ablakméret, tükörház/A oszlop vastagság miatt, üléspozíció miatt ).


"Amúgy meg az az aggodalmam ezzel a kamerával kapcsolatban, hogy 1, biztos valamikor tönkre fog menni, míg a tükör örök életű, és mi van ha pont menet közben szarik be? "


Mi van a 4-esen éjjel a szembe jövő elviszi a tükrödet? jobb esetben nem kúrja be az oldalablakot a tükörház, rosszabb esetben azt is beveri.


"Továbbá a tükör törés szinte minden napos dolog, ha nem a te hibádból akkor majd tesznek mások róla. Pótolni elég drága egy ilyen kamerát abban biztos vagyok, míg egy sima tükröt utángyártottban egész olcsón lehet pótolni."


Biztos lesz utángyártott kamera is. Egy FH13 komplett tükör utángyártottban 32 000Ft, gyáriban ennél jüval több. Ha a jármű tulajdonosa ragaszkodik a gyárihoz ( ami pl bérelt járműnél alap) akkor zsebbe byúlós lesz a gyári tükör is.


"és szembe jön és belecsap a tükrödbe. Ilyenkor nem nagyon szokott eltörni, max behajlik,"


Vagy szárastól leszakad vagy beüti az oldalablakot is :D


"A műszerfalról meg csak annyit hogy még életemben nem láttam olyan kamiont amiben nem ugyan az a műszerfal lett volna, mint akármelyik kiszerelésében."


Pedig vannak eltérések. Némileg eltér a műszerfalak kialakítása típuson belül is. Egy alacsony kabinos, nagy motoralagutas nyergesnek is részben más a műszerfala, mint ugyanabból a típusból a síkpadlós változaté. Néhány gyártónál óracsoportból is többféle rendelhető.


Ezeket ne találomra döntsd el, menj be egy márkakereskedésbe és kunfiguráltass egy vontatót és meglátod mit mivel tudsz rendelni.


"De végülis látom mi a Merci célja, a laikusokat akarja megvenni, mert a kommenteket olvasva is csak az kételkedik benne aki valóban vezet kamiont és nem 12 éves euro truck simulator hős :D"


Nyilván így van. Anonim az oldal, nem tudhatod ki ül a másik oldalon :)


"de léteznek hasznos innovációk, mint a hátsó kerék kormányzás.."

30+ éves technika, már a 833-as Rábához is lehetett rendelni. Az ABS is már vagy 50, az adaptív tempomat elődje is már elmúlt 15. Nyilván egyszer ezek innovációk voltak, pár éve az első digitális műszerfalak a személyautóban is annak számítottak ma meg már lassan nem gyárt senki analóg műszercsoporttal, mert olcsóbb bedobni egy kínai tabletet középre. :)


"Amúgy aki szerint ez majd minden holtteret kifigyel, az mégis hogy gondolta? Mert ez csak oldalsó kamera, és csak a kistükör lehet torzított képű, a nagyobb tükörnek 1:1-ben kell mutatni a képet különben nem lesz térlátásunk."


Nagy látószögű kamera? Teszel egy programváltó kapcsolót a kocsiba és kormányállásnak megfelelően után állít a motoros tükrön/kamerán..


"Amúgy lehet abban valami, hogy a merci mindig a farokmutogatósok közé tartozott, már 5 éve is ők rakták fel azt a videót ahol egy merci kamion megy az autópályán teljesen önvezető módban :D"


Mindenki felfúj minden apró újítást, így nem látszik, hogy a borítás alatt ugyanaz a lom van már 20 éve ( kivéve a DAF-ot, ott látszik kívülről is :D ).


Van ezeknek értelme, mert a közúti közlekedés arrafelé halad, hogy okos hálózatokkal összekössék a járműveket és biztonságosan haladó konvojok közlekedjenek az utakon, ahol az ilyen nagypályás " aki már vezetett kamiont az tudja" pilóták nem csinálnak 100km-enként ráfutásos balesetet :D


#9: a körforgalmas résznél elég jól animálták a hagyományos tükörnél nem létező holtteret. :)

2019. ápr. 2. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!