Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tuningolt simsonnak mi lehet...

Tuningolt simsonnak mi lehet a baja?

Figyelt kérdés

Simson s51 esről van szó. 60/2 es henger, nagyobb átmérőre reszelt karburátor és szívó csonk, sport légszűrő(felmerült bennem, hogy ez a probléma), gyári vagy minimálisan nagyobb főfúvóka, gagyi rezonátor.

A motor hidegen-melegen tökéletesen megy, húz szépen, egészen 3 ezres fordulatig. Üresben lazán fél gázzal felpörög 5-6 ezer rpm ig is, terhelés közben viszont 3 ezernél tovább alig alig akar menni. 3 ezres fordulatig fél gázzal is lazán elmegy 3. ban is(3 sebességes), tovább teljes gàzzal sem.

Előre is köszönöm a válaszokat.



2019. ápr. 7. 12:15
 1/5 anonim ***** válasza:
61%

Az a baja, hogy Simson és hogy tuningolt.


A nagy Simson hype miatt úgyis le fogsz pontozni és nem fogadod meg, de ezek 40-50 km/h ra tervezett sok-sok éves konstrukciók, nem arra való, hogy reszelgessük aztán kinyomjuk a szemét. Ha ilyen vágyak vannak, akkor kell venni egy 50-es robogót, az kiheréled és elmegy fillérekből pár ezer km-t, aztán el lehet dobni

2019. ápr. 7. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Nem foglak lepontozni mert részben szerintem igazad van. Azért tettem fel a kérdést mert tuning előtt vitte a 75-ös végsebességet ( karbi meg légszűrő alakítás előtt). Úgyhogy nem tudom mit kéne változtatnom hogy ez a “fejlesztés” értelmet nyerjen.
2019. ápr. 7. 12:28
 3/5 Vortrex ***** válasza:
Elsőre szerintem előgyújtás, de lehet a karburátor úszószintje vagy a fúvóka is
2019. ápr. 7. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

Motorkerékpár restaurálásával és javításával foglalkozom, így Simson motorokat is szoktam vállalni.

Gyakran találkozom tuning motorral, ahol a várt teljesítmény az átalakítás után elmarad, vagy még romlik is!

Nem szeretném kioktatni, csak néhány tanácsot és tapasztalatot átadni, hogy ezekben az esetekben mivel találtam szembe magam.

1 A leggyakrabban a karburátor volt problémás, mert a főfúvóka mérete nem volt arányos az átalakított hengerrel. 60 ccm-es henger esetén javasolt

72-80 közötti méret 8+-1 mm úszószint.

(Fúvóka utángyártott mérete nem mindig pontos vegye figyelembe.)

Levegő keverék arány lehet ezekben az esetekben még gond, ezt Ön is tudja fülre kell jól beállítani.

Gyújtás ritkán ludas ebben, bár néha volt példa arra, hogy az előgyújtás valamiért ne az igazi.

Azt szokás mondani csak úgy egyszerűen, hogy 50ccm-hez 1,8mm; 60ccm-hez 1,6mm; 70ccm-hez pedig 1,4mm előgyújtás a kiindulási helyzet.

de ez sem teljesen igaz, függ a benzin oktánszámától, fordulatszámra tervezett kipufogótól és a kompresszió viszonytól.

Egyszer volt olyan gondom, hogy a motor rosszabb volt a tuning után, mint előtte és elhozta a tulaja nézzem át!

A karburátor, gyújtás, kompresszió átnézése után sem találtam hibát, de a motor nem forgott 4000 felett és véletlen vettem észre, hogy a kipufogóban még benne volt a gyári fojtás és el is volt tömődve koksz-al. Ez csak egy példa. Át kell nézni tüzetesen.

Remélem tudtam segíteni!

2019. ápr. 8. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Kedves utolsó válaszoló, köszönöm a részletesen kifejtett választ, kiprobálom a tanácsoltakat, remélem beválnak.

2019. ápr. 9. 17:43

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!