Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikre érdemes odafigyelni...

Mikre érdemes odafigyelni vezetés közben, hogy az autónk minél ritkábban hibásodjon meg?

Figyelt kérdés
Azon kívül, hogy rendszeresen megnézetjük szerelővel, vezetéstechnikailag milyen szabályokat érdemes betartani ahhoz, hogy minél hosszabb legyen az autónk élettartama?

2019. máj. 2. 19:07
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
semmi esetre ne indítsd be
2019. máj. 2. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Hidegen ne nyomd neki, kicsit talán melegítsd olyan 1 percig.

Dinamikusan vezess

2019. máj. 2. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Olasz Francia Román márka felejtő,pláne mai gyártású,-illetve páréves.

Kb ennyire egyszerü

Ja,Seat,Rover veszélyes hulladék

2019. máj. 2. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
0%

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__98..


A többi választ szerintem hagyd figyelmen kívül...

2019. máj. 2. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Mit akarsz "rendszeresen megnézetni" ?

Ha eljött az olajcsere ideje, akkor cseréltetni kell (ha 30 van előírva, akkor is cseréld ki 15, max. 20 ezernél), futómű lógást észreveszed (kopog), a fékbetét kopást jelzi, bármi mást is jelez, csak úgy megnézetni felesleges.


Mire figyelj? Olajcsere időben és jó minőségű olajra.

Ne nyomd neki ész nélkül, de ne is így akarj spórolni, hogy 1500-on felkapcsolsz, és 1200-as fordulaton kínzod a motort, hanem vezess dinamikusan.

Minél kevesebbet használd rövid utakra, amikor nem tud bemelegedni a motor.

Amikor lehet, használd a motorféket, kevésbé kopik a fékbetét.

Ha turbós autó, és meg volt hajtva, akkor ha megállsz, leállítás előtt járassad még egy percig, hogy ne kokszosodjon a turbóban az olaj.

2019. máj. 2. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

#1-es: Nem feltétlen, sok állás is tönkre tehet alkatrészeket :D


[link]

2019. máj. 3. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Hidegen óvatosan a gyorsításokkal. Kis terhelést (nyomatékot) kapjon a motor. Ehhez kell egy kis műszaki érzék, nálunk az asszonykám pl. nem érti, nem akarja megérteni. HA 2-esben 20-nál félig benyomod a gázpedált, akkor nagy lesz a nyomaték, mert a motor minden erejével küzd, ugyanebben a pedállállásban 2-esben 40-nél meg már nem is gyorsul tovább a kocsi, kvázi nem ad le nyomatékot a motor.

Szóval hidegen komótos gyorsítások, 3000 fölé nem forgatva.

Alapvetően 2000 fordulat alatt nem érdemes tartani, mert akkor nagyon megnő a terhelés a motoron, az olajkeringetés viszont lassú. Melegen (minimum 10-15 perc közlekedés után) meg rendszeresen nyomjad neki, pörgesd a motort rendesen. Előzésnél 3-ba rakd vissza, nyugodtan küldd el 5-6000 fordulatig.

Kuplungon ne tartsd a lábad ha nem akarsz váltani, váltás után ésszel engedd fel, ne ugorj le ról.

kátyúkat kerülgesd, és ha már elkerülni nem tudod, ne fékezz bele :)

2019. máj. 3. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!