Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autók hány százalékát...

Az autók hány százalékát teszik ki a föld széndioxid szennyezésének? Az elektromos autók akkumlátoraival mi lesz, ha később elhasználódnak? A föld villamos energia előállításának hány %-a származik megújuló energiából? És az EU-é?

Figyelt kérdés

Melyik jármű szennyezi legjobban a környezetet? (hajó, repülő, autó stb..) Melyik iparág szennyezi legjobban a környezetet? (pl.: gumigyártás, autógyártás, stb.)


Remélekm jó csoprotba írtam a kérdést



2019. jún. 2. 13:00
 1/10 anonim ***** válasza:
39%

A kérdés bonyolult, mert nincs olyan, hogy "környezetszennyezés". Sokféle módon károsítja a közlekedés a környezetet, és ahol az egyik technológia jó, ott a másik rossz lehet. Vegyük sorra:


1. Klímaváltozás (szén-dioxid)

Az autózás szerepét ebben valahol 5-10% közé szokták tenni. Hajó, vonat jó, autó rossz. A repülő a legrosszabb. Jobb a dízel, mint a benzines. A bioüzemanyag jó. Az elektromos közlekedési módok lehetnek jók is meg rosszak is, attól függ, hogy miből állítjuk elő az elektromos energiát.


2. Légszennyezés ("szmog")

Az autózás szerepe itt a várostól függ, de valahol 30-80% között szokott lenni. Elektromos közlekedési módok a legjobbak. Benzines jobb, mint a dízel. Hajó rossz, vonat jó. A bioüzemanyag kb. mindegy. A repülés nem számít, kivéve a repülőterek közelében.


3. Ózonréteg elvékonyodása

A közlekedés szerepe itt minimális. A bioüzemanyag viszont rossz.


4. Bányászat és veszélyes hulladék

Hajók és akkumulátor nélküli fémkerekűek (vonat, villamos) a legjobbak. Busz, autó a gumiabroncs miatt rossz. Legrosszabbak az akkumulátoros járművek. Benzines jobb, mint a dízel.

2019. jún. 2. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
60%

1) Nincs olyan, hogy CO2 szennyezés, CO2 kibocsátás van. A CO2 nem szennyezőanyag, tökéletesen közömbös, a növények még fel is használják fotoszintézishez. Az autók a Föld CO2 kibocsátásnak elhanyagolható részéért felelősek.

2) Az elektromos autó akkumulátorait elhasználódás után újrahasznosítják.

3) Nincs rá állandó szám, de a villamos energia mixben viszonylag nagy arányú a megújulók jelenléte. 20-30% között.

4) Az EU-ban is kb. ekkora az arány, mert a kontinens viszonylag gyér megújuló lehetőségekkel bír.

5) Három tényezőtől függ: Attól, hogy mi az a környezet, attól, hogy mit bocsájt ki és attól, hogy mennyit. Az a jármű fogja a legnagyobb károkat okozni, amely törékeny környezetben (pl. gyenge immunrendszerű gyerekek előtt) nagyon szennyező anyagokat (pl. CO-t, ólmot, nitrogénoxidokat) és nagy mennyiségben bocsájt ki. Ezek alapján a közúti közlekedés (autók és teherautók) tekinthető leginkább környezetszennyezőnek, annak is a lakott területeken belüli változata.

6) Ugyanaz, mint az előző pont: az az iparág okozza a legtöbb környezetszennyezést ami rossz helyen rossz anyagokat nagy mennyiségben bocsát ki. Annyi különbséggel, hogy számos ipari tevékenység van, amely nem elsősorban az emberi környezetre veszélyes (járműközlekedés ritkán okoz természeti károkat, mert épített környezetben használják), hanem a természetre. Az olajipar talán az egyik fő károsító egyéb vegyipari ágazatokkal egyetemben.

2019. jún. 2. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

"Melyik iparág szennyezi legjobban a környezetet?"


Erre a kérdésre egy nagy vita a válasz.


Fajlagosan? (Pl. egységnyi GDP előállítására?)

Fejenként? (Az üzem által kiszolgált vásárlókra jutó kibocsátás?)

Üzemenként? (Egy-egy konkrét létesítmény kibocsátása?)

Összesen? (Az iparág teljes, globális kibocsátása?)

Az elérhető legjobb technológiával, vagy a ténylegesen használt technológiával? (Sok helyen a kibocsátás csökkentéséhez nem feltétlenül kellene iparágat cserélni, csak technológiát fejleszteni.)

Közvetlenül vagy közvetetten? (Pl. a földgáz kitermelése önmagában szinte ártalmatlan, de ide számít-e az, hogy a kitermelt földgázt később valahol elégetik?)


Egyébként globális értelemben néhány, nagyon jelentős károkat okozó iparág:

- mezőgazdaság

- cementgyártás (építőipar)

- kőszén alapú energiatermelés és kohászat

- vegyipar egyes ágai (rovarirtószerek, műanyagok)

- ritkafémek bányászata (félvezetők és akkumulátorok)

- minden, ami erdőirtással jár (ezt nehéz meghatározni, van, ahol mezőgazdasági területért, máshol az energiatermelés/fűtés miatt, megint máshol a nyersanyagigény/bútor- és papírgyártás miatt vágják a fát)

2019. jún. 2. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
53%

A kettes és a hármas válaszoló jókat írt. Az első vegyes... 5-10%? :) Elmondom, hogy ha a Földön az összes autót azonnal elektromosra cserélnénk, akkor 0,4%-kal csökkenne a CO2 kibocsátás. Ezért is egy hatalmas kamu, hogy lobbista nyomásra a politika most elkezdte megvágni az autógyárakat az EU-ban.


A legkárosabb egyértelműen a repülő, hiszen messze annak a legnagyobb a fajlagos energiaigénye.

2019. jún. 2. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

[link]



érdemes megnézni, hogy hány ezer(tízezer) repülő van a légtérben a nap minden pillanatában, és átlagban mennyi üzemanyagot égetnek el..

egy konténerszállító óriáshajó óránként több tonna nehézolajat éget el...

az ember jólétét szolgáló tenyésztett állatok folyamatosan fingják bele a légkörbe a gyújtógázt..


Németország leállította a veszélyesnek kikiáltott atomerőműveit, helyette mindenhonnan veszi az áramot..mindegy, hogy szélerőmű, szénerőmű..

2019. jún. 2. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
A 10%-ot sem éri el az autózás az összszennyezésből. Ennek ellenére minket autósokat szivatnak a legjobban, és lehetetlenítik el az egész autózást.
2019. jún. 2. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
köszönöm szépen a válaszokat :D
2019. jún. 2. 16:52
 8/10 Beviz Elek ***** válasza:

A kérdések egy része kiguglizható, egy részére pedig lehetetlen normális választ adni, pl melyik jármű szennyezi legjobban a környezetet. Egy konténerhajó többet szennyez mint egy személyautó, de a világ összes konténerhajóját összevetve a világ összes autójával már nem tudom hogy hogy mozdul el az arány. A konténeres hajó hiába szennyez többet, a legkevésbé szennyező azzal hordani a termékeket Kínából, tehát egyben a legszennyezőbb és a legzöldebb megoldás.


Környezetvédelem szempontjából teljesen mindegy hogy mi mennyit szennyez, azzal kell védeni a környezetet amivel tudjuk, amire van technológia.


A tehenek finganak, de nem halhatunk éhen, ellenben nem kötelező rákkeltő gázokat eregetni az autónkból a saját orrunk alá.


Másrészt nem a mában kell gondolkodnunk, hanem hosszútávon. Lehet szidni az elektromos autókat hiszen szénerőműből jön az áram (bár jobb hatásfokkal és nem a városban pöfögöd ki), de az energiamixben folyamatosan nő a megújuló energiák aránya és csak idő kérdése mire tisztán megújuló energiával közlekedhetünk.

[link]

Nem mellesleg ezért is érdemes elektromosra cserélni: [link]


Nem az a kérdés hogy mi a legszennyezőbb, hanem mi az amivel tudjuk óvni a környezetet.

2019. jún. 2. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

A repülő, persze a legkárosabb.


Ki kéne számolni, mennyit fogyaszt utaskilométerenként.

Kb. egy autó harmadát, esetleg felét.

90 000 literből elvisz 300 embert 10 000 kilométerre.

Átlagos autóhasználattal (1 autóban 1 ember) mennyi üzemanyag kéne ehhez? Kb. 210 000 liter.

2019. jún. 2. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Az autózás nem azért fontos téma, mert olyan nagyon sokat tesz a CO2 kibocsátásért százalékosan (ez sem egészen így van, csak hajlamosak kihagyni a számításokból az olajfinomítást, logisztikai dolgokat stb.) Másrészt egy-egy tanker baleset beláthatatlan módon károsítja az élővilágot. És rendszeresen megtörténik.

De az autók azért jelentenek módfelett nagy problémát, mert nagyon nagy lokális szennyezők. A saját lakóhelyünket mérgezzük velük. PM10, PM2,5... Egy autótulajdonost például átlagosan 1 évvel rövidít meg a négykerekűje.

2019. júl. 23. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!