Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 4-esből 2-esbe váltáskor hány...

4-esből 2-esbe váltáskor hány km/h-ra kell lelassítani, hogy ne lökődjek meg a kuplung felengedésekor?

Figyelt kérdés
Nem mindig van időm átváltani szekvenciálisan 4-esből 3-asba aztán 2-esbe. Szóval ha megyek 4-esbe és be akarok kanyarodni valahova akkor visszaváltok 2-esbe lassan engedem a kuplungot, de megdob egy picit a kocsi gondolom azért hogy lelassítsa arra a sebességre a kocsit amibe 2-esbe tud menni. Hány km/h-ra érdemes ilyenkor lelassítani, illetve akkor is lassan kell felengedni a kuplugot?
2019. jún. 19. 14:30
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
47%
Ilyenkor válts egy pillanatra üresbe, adj egy kisebb gázfröccsöt (benzinesnél 3000 fordulat köré, dízelnél kevesebb elég) és úgy válts 2-be. Nem fog megdobni a kuplung így. Ezt hívják duplakuplungolásnak, rallis technika is amugy :)
2019. jún. 19. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
A szokásosnál is óvatosabban, csúsztatva, lassan kezeld a kuplungot és akkor nem fog lökni! Amúgy ki kell tapasztalni mi az a sebesség, aminél még nem pörög fel nagyon 2.-ban. Bevallom sosem szoktam közben a sebességmérőt nézni. Ha nagyon mondani kell valamit, akkor 30 környékén, de inkább alatta.
2019. jún. 19. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
50%
Nem kell konkrétan üresbe váltani, nem kell "duplakuplungolni", elég ha váltás közben adod a gázfröccsöt. De amúgy igen, ez egy jó technika. Vagy ez, vagy csúsztatva engeded fel a kuplungot. Olyan nincs, hogy "hány km/h-ra kell lelassítani", mert akárhány km/h-nál is váltasz 4-ből 2-be, a motor fordulatszáma a váltás után biztos hogy magasabb lesz mint előtte. A rántást nem tudod elkerülni megfelelő sebesség választással.
2019. jún. 19. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
89%
Az áttételektől függ, de 30-nál bármelyik személyautót gond nélkül berakhatod kettesbe. Ha bólintasz, óvatosabban engedd fel a kuplungot!
2019. jún. 19. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
12%
10 km/h-nál is bólintani fog, ha nem jó a kuplungkezelésed. A titok: csúsztatni kell a kuplungot, és nagyobb sebességnél gázt is adni mellé. Én pl 60-nál visszateszem 2-be neked úgy, hogy semennyit nem bólint az autó.
2019. jún. 19. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
45%

#5 viszont azt fogja mondani, hogy VRÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚM.

Kérdező: mennyinél váltasz fel hármasba? Egyébként meg a kuplungról sosem érdemes leugrálni, hacsak nem akarod szórakoztatni az utasaidat egy jó kiadós kajálás/piálás után.

2019. jún. 19. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
52%
Megint ez a kuplungcsúsztatás, az örökös téma. 4-esben eleve 50-60 körül szoktunk menni, onnan visszarántod 2-be, nem kell csodálkozni, hogy ugrál, jó, hogy szét nem száll. Nem is értem, hol tanították ezt, hogy az autó meglassítása előtt vissza lehet váltani. Gázadással megfelelő szögsebességre tudod hozni a főtengelyt, akkor vissza tudsz váltani 2-be 60-nál, de kérdem én, minek...a kanyarodásnak nem az a feltétele, hogy 2-ben legyen a váltó, hanem eléggé le kell lassulni, hogy ne sodródj ki. Azért kapcsolunk 2-est, mert lefékeztük az autót, nem azért lassulunk le, mert 2-est kapcsoltunk.
2019. jún. 19. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

4-esben nyomod neki, kanyar előtt fék+gázfröccs közben vissza 2-be és kanyarodhatsz is. Heel-toe. ;)

De amúgy minden extra nélkül tényleg csak annyi kell, hogy adsz egy kis gázfröccsöt visszaváltás közben.

2019. jún. 19. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Nem önmagában a sebesség miatt ránt.

Azért ránt, mert a motor és a kerekek eltérő sebességgel forognak. Amikor felengeded a kuplungot, akkor egyenlítődik ki ez a különbség.

Ha pl. 50-nel mész, akkor 4-esben mondjuk 1500 a fordulatszám, 2-esben viszont kb. 3000. Ha kicsit lassaban váltasz, akkor váltás közben visszaesik a fordulatszám alapjáratra (800), tehát, amikor felengeded a kuplungot, akkor a kocsi lendülete fogja felgyorsítani a motort 800-ról 3000-re. Emiatt fog rántani egyet.


Ezt 2 módon tudod kiküszöbölni:

1) hosszabb ideig csúsztatod a kuplungot, így a motornak van ideje fokozatosan felgyorsulni, így nem egy hirtelen rántás lesz.

2) váltás közben a motort a sebességnek megfelelő fordulatszámra hozod (az előző példában 3000-re). Vagyis amíg nyomod a kuplungot, egy kis gázfröccsöt adsz. Így nem lesz sebességkülönbség, tehát akár le is ugorhatsz a kuplungról, akkor sem fog rántani.

2019. jún. 20. 06:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"a. 4-esben eleve 50-60 körül szoktunk menni, onnan visszarántod 2-be, nem kell csodálkozni, hogy ugrál, jó, hogy szét nem száll."


Persze, teljesen igazad van. De nem is mondtam, hogy ezalatt a normális autóvezetést értem. Ez már vadulás inkább.

2019. jún. 20. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!