Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy normál városi autó motorja...

Egy normál városi autó motorja bírja a maximum terhelést, például autópályán gyorsítás 1-est kivéve minden fokozatban 6000-6500-ig?

Figyelt kérdés

2002-es Ford Mondeo 1.8-as szívóbenzin. Nem sportautó, nem tuningautó, nem chiptuningolt, gyári és egyébként is normál városi használatra meg ingázásra van tervezve gondolom én.

Így érdekelne, hogy akár rendszeresen is kibírná e, ha autópályán a gyorsításkor nem váltom el 2000-2500-nél hanem 1-esbe 4000-ig, utána minden fokozatban 6000-6500-ig és talán már 3-asban fent lennék 100-on.

Viszont ez a motor valószínűleg még soha nem kapott ekkora terhelést és bár úgy van megtervezve, hogy tiltásig nem teszel kárt a motorban, de ez mégiscsak nem egy sportautó meg tuningautó és nem vagyok biztos benne, hogy minden következmény nélkül egy ilyen egyszerű városi autót te ugyanúgy kihajthatsz mint egy drága erre tervezett autót.


Szóval jelentősen csökkenteném pár ilyen alkalommal a motor élettartamát vagy valamilyen alkatrész hamarabb elkopna ettől, esetleg beadná a kulcsot valami az autóban ha most hirtelen kapna egy ekkora terhelést mikor eddig mindig 2000-2500 körül lett elváltva és 3000 fölé nem is nagyon ment a fordulatszám soha?



2019. júl. 3. 11:46
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
88%

Ha üzemmeleg a motor és van kenés/hűtés akkor bírnia kell.


Na de miért kell kihúzatni 6500ig? ki kötelez rá?

4000-4500 bőven elég.

2019. júl. 3. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:

Normál városi autó?

Ezt honnan veszed?

Azért meg eddig így hajtottátok nem jelenti azt hogy ne lehetne máshogyan is és autópályán is.

Ha beleül 5 ember és telerakod a csomagtartót, majd felkötsz egy utánfutót megrakva 6-800 kilóval, ezt nevezheted terhelésnek. De ezzel se szabadna ártani, nézzd meg a kamionokat hogy vannak azok terhelve és mit kibírnak.

De amúgy sima úton tök felesleges annyira kipörgetni mert nem megy ezzel jobban , inkább csak többet fog fogyasztani.

Ja és nehogy azt hidd hogy egy drága autót jobban gyilkolhatsz.

2019. júl. 3. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
Egy kérdés: minek? Amúgy ha minden nap így mennél vele, az nagyon nem tenne jót neki. Nemcsak a motornak, semminek sem. Majd meglátod te is, hogy 3000-4000 körül már nyugodtan el lehet váltani, és úgy is lehet vele menni normálisan.
2019. júl. 3. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 A kérdező kommentje:

Azért akarnám 6000-6500-ig pörgetni, mert egyrészt még nem próbáltam ki se az elöző autómmal se a mostanival és itt most nem a száguldozás érdekel, hogy milyen 200-al menni hanem az autó erejét akarom csak érezni, másrészt meg ehhez a kb 1,4t-hoz az 1.8-as motor éppenhogy tökéletes, se nem kevés de nem is sok és ha normálisan elváltom az autót 2000 körül akkor azért viszonylag lomhán tudok felgyorsulni vele és közben tudom, hogy ezzel pillanatok alatt felgyorsulhatnék, nyílván persze az üzemanyag többletfogyasztás de valamit valamiért.


Szóval ezért érdekel, hogy tennék e bármi kárt az autóban ezzel (mert elméletileg nem) vagy rövidíteném e jelentősen az élettartamát, esetleg meglepődne e azon, hogy talán most elöszőr megkapja hirtelen a maximum terhelést?

Mert nyílván nem szétbaszni akarom az autót, de ha nem teszek vele kárt akkor ki akarom próbálni milyen ha kihajtom belőle a maximumot.

2019. júl. 3. 12:07
 5/20 anonim ***** válasza:
100%
Én mindig így szoktam alapból. Nekem egy 1.6-os szívó benzin mazdám van, autópályára(M0/M3) mikor felmegyek, akkor padló kb. 5500-6000ig, ha hármasban elértem a 110-130-at, akkor be ötbe és nyugiban cruisolás :) Nem szoktam sebességkorlátozást megszegni, viszont gyorsulni lehet bátran, így már a kapaszkodó sávban megvan a tempóm és nem zavarok senkit a besorolással. Ezeket a szívóbenzineseket bátran lehet pörgetni, jobb neki mint alacsony fordulaton elváltogatni állandóan, összekormolod a rendszert. Én 2500 alatt csak akkor vagyok ha tartom a sebességet, gyorsításnál csak fölötte. Tisztább marad a motor, használható erő áll rendelkezésre, jobb a kenés, klímakompresszor ki-bekapcsolás is kevésbé érezhető stb. Elég lomha lehet szerencsétlen motor, ha nem járt még 3000fölött, kezdd el használni nyugodtan 4-5 ezerig, nem tudom mennyit mész, de hamarosan erőre kap majd a motor, elkezd tisztulni.
2019. júl. 3. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 Koplárovics Béci ***** válasza:

Attól, hogy kipróbálod, hogy pörgeted, még nem lesz baja...ha nem hidegen teszed. Oké, benzines, gyorsabban bemelegszik, de azért egy ilyen meghajtáshoz menj előtte egy jó 20km-t normálisan is. Sok élmény nem lesz. Nem ogsz az ülésbe tapadni és a hajad sem fog lobogni. Egyébként úgy 4-5000 fölött valószinűleg már nem sokat fogsz érezni abból az erőből (tudom, hogy a legtöbb LE meg nyomaték fölötte van), 6000-nél meg váltás után jobban is fog gyorsulni.

Ja, az sem baj, ha nem 200000km-es vezérléssel és 50000km-es gagyi olajjal hajtod meg.

2019. júl. 3. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:
Olajcsere az kb 4000km-el ezelőtt volt a gyári Ford olajat rakom csak bele csak az 5W30-at amit előír a kézikönyv, vezérműlánc meg még nem lett benne cserélve mert fél év garanciát vállalt rá eladásnál a kereskedés, de azt is tervezem csak előtte még gumi lett rá véve, fékeket cserélem majd, a kézifék kicsit szorúl azt mondták, azt is majd meg kell oldani aztán jöhet a vezérműlánc.
2019. júl. 3. 12:21
 8/20 anonim ***** válasza:
52%
1.8-as? Azt hittem, valami városi kisautóról van szó. Azért ez nem az. Lehet vele menni normálisan erőlködés nélkül. Azt nem értem, hogy miért kéne ennyire kihúzatni. Semmi értelme. Próbáld ki egyszer, de utána felesleges terhelni ezzel. Ettől nem lesz gyorsabb. Látványosabb gyorsabb gyorsulást se tudsz így elérni. Már attól is rosszul vagyok, hogy csak olvasom, hogy 3-asban mennél 100-zal. brrrrrrr
2019. júl. 3. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

Nyílván tudom, hogy egy napi átlagnál nagyobb terhelést kapna az autó, de a kézikönyv szerint nem ártanék vele az autónak.

2-esbe 86-ig, 3-asba 127-ig, 4-esbe 179-ig lehetne vele menni papíron.

2019. júl. 3. 12:28
 10/20 anonim ***** válasza:

Gyorsuláshoz nyomaték, erő kell a motortól, nem a fordulatszám a lényeg.

Illetve az, csakhogy azt kell tudni melyik fordulatszám taetomány az, ahol a legtöbb nyomatékot adja le a motor, és az soha nem a legmagasabb fordulaton történik.


Tartósan max fordulaton járatva a motor nyilván gyorsabban kopik, de ez hosszabb folyamat, ott akkir kegfeljebb annyit érzékelsz, hogy bőg a motor, erő neg nincs... és jó esetben hamar belátod, hogy fölösleges úgy kínozni a motort, időben el kell váltani.

2019. júl. 3. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!