Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó gumi szélesség?

Autó gumi szélesség?

Figyelt kérdés

Ha egy autón a gumi szélességét növeljük, akkor azzal a tapadás is nő? Minden esetben? Vagy el lehet érni egy olyan szintre, ahol már felesleges szélesebb gumit felrakni, mert nem fog jobban tapadni?

A kérdés csak elméleti jellegű, és egy kellően erős és minden esetben jól beállítható futóművet feltételez.

Onnan jutott eszembe a kérdés, hogy megnéztem pár Time Attack eredményt a Hungaroringről, és a leggyorsabb utcai jellegű autók alatt is "csak" kb. 240-es slick gumik voltak, holott létezik 300-as is. Olyanokkal nem lennének gyorsabbak az autók? (Lehet hogy valamilyen szabály miatt nem rakhatnak fel nagyobbat, azt nem tudom.)



2019. júl. 8. 20:40
 1/10 anonim ***** válasza:

Gondolom valami optimumot akarnak kihozni, a gyorsulás, végsebesség, fogyasztás és a tapadás között.

240-es gumi még nem extrém széles, ha azt vesszük, hogy a 14 évvel ezelőtti kommersz Astrámon is 225-ös volt gyárilag. Mintha már láttam volna 275-ös szélességű gumit is utcai autón. Szóval nem tilos felrakni. A kérdés csak, hogy utcai autóknál, normál közlekedés mellett van-e értelme.

2019. júl. 8. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Értem, ez jogos. És verseny körülmények között? Ahol nem számít hogy nagyobb a gumi gördülési ellenállása. Jobb köridőt lehetne elérni vele? Növekedne a kanyarsebesség? Ha igen, akkor egyenes arányban azzal hogy mennyivel lett szélesebb a gumi? Mondjuk 240-ről 300-ra váltáskor 300/240=1,25-szer gyorsabb lenne az autó a kanyarban?
2019. júl. 8. 21:10
 3/10 anonim ***** válasza:
De ahhoz nyilván már át kellene építeni az egész autót, ahhoz a 6 centihez. Mert ott minden mm ki van számolva.
2019. júl. 8. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Az lehet. És ha át lenne építve? Megérné? Gyorsulna az autó?
2019. júl. 8. 22:08
 5/10 anonim ***** válasza:

Ha megnézed a Forma-1-es autókat, ott 240-nél jóval szélesebb a gumi. Ott egyrészt a kanyarsebesség miatt, másrészt a kigyorsításhoz kell, azaz hogy a közel 1000 lóerő teljesítményt és az ehhez tartozó nyomatékot az aszfaltra lehessen vinni, eközben minél kevésbé pörögjenek ki a kerekek.

A széles gumikkal nyilván az egyenesben padlógázon valamennyit veszít a végsebességéből ahhoz képest mintha virsli gumikon menne. De a kanyarokban, kigyorsításkor, féktávokon meg jóval többet nyer.

Az összefüggés szerintem nem ennyire direkt, hogy 25%-kal szélesebb gumi 25%-kal magasabb kanyarsebességet enged meg. Érzésem szerint kicsit elhajlik a görbe. De nem vagyok fizikus.

2019. júl. 9. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Nagyon komplex dolog ez, de röviden: igen, sokkal jobb a szélesebb gumi, főleg fékezésnél nagyon hasznos, de az én kommersz, kis benzines autómra 1 centivel szélesebb gumit tettem a gyárinál, és sokkal-sokkal jobb lett a kanyarban is, nem tolja olyan ijesztően az orrát, mint a gyári gumival.
2019. júl. 9. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ok, nekem is viszonylag szélesebb gumim van(225/45 R17) de nem minden esetben jó a szélesebb, pl hajlamosabb aquaplanningra, könnyebben felúszik vizen. Szárazon és enyhén vizes útfelületen viszont verhetetlen.
2019. nov. 1. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Nagyon túl kell told a határt, hogy 225-ös gumival felússzál a vizen. És ha megis megtörténik, semmi sem garantálja, hogy nem úsztál volna fel a 195-el is.
2019. nov. 2. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Pályázzál 225-ös gumival szakadó esőben és megtudod. Ott ahol 195-ös gyári mérettel nem volt gond, ott a 225-tel igen. Nem feltétlen csak a felúszásra kell gondolni, de szakadó esőben teljesen más lesz a viselkedése.
2019. nov. 17. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Rendszeresen autópályán ingázom keresztül az országot egész évben már sok éve. Magyarország, tehát 130-140-nél nem megyek gyorsabban. 225 az autóm gyári gumiszélessége. Szakadó esőben se úsztam még fel soha. Pontosabban egyszer mikor már kezdett lekopni az egyik szett és csak 3-4 mm volt a profilmélység, akkor intenzív esőben fel-felvillant az ESP ikonja. De ennyi, érzetre nem volt semmi extra vagy csúszás. Ilyenkor viszont úgy döntöttem, hogy nem szórakozok vele, csere újra. És onnantól nem olt ESP felvillanás. Locsolt műgyantás vezetéstechnikai pályán csúsztam már meg 225 széles gumival, de az más téma.

Ha valaki nagyon forszírozza, akkor fel lehet úszni felhőszakadásban, de ahhoz nagyon állat módjára kell vezetni, vagy jelentősen túllépni a Magyarországon megengedett sebességhatárt.

2019. nov. 17. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!