Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A start-stop rendszer előnyös...

A start-stop rendszer előnyös vagy káros az autóra nézve?

Figyelt kérdés
Jó, hogy elvileg csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, de az alkatrészekre mennyire hat károsan ennek működése? Gondolok itt a gyakori leállításokra és önindítózásra, illetve magára a motorra, nem hat ez kedvezőtlenül?

2019. júl. 20. 13:00
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
59%
Hát, semmiképpen nem előnyös. Azon lehet vitatkozni, hogy mennyire káros.
2019. júl. 20. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
21%

a sok felesleges leálás, indítás nagyon nem tesz jót sokmindennek


pl.... Az aksi meg az öníndító előbb döglik meg, a motor akkor kopik a legjobban mikor elindítják, mert kell idő míg felépül az olajnyomás és addig kopik a motor(a motor kopásának kb 95% abban az 1-2 másodpercben történik mikor beindítják, igaz főleg hideg indításnál)

Ugyhogy parasztvakítás a strt stop rendszer.


Mert ha előre látod hogy percekig nem tudsz menni(pl vasúti sormpó) akkor a normális ember ugy is leállítja a motort de ez a srat stop szar minden piros lámpánál leállítja újra indítja


Mi a fa sznak?:)

2019. júl. 20. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
74%

Tervezéskor már figyelembe veszik, hogy több leállásra/indításra lesz szükség és a megfelelő alkatrészeket értelemszerűen erre az üzemre méretezik. Még tartósabb is, mint a sima önindító. Pár korai Mitsubishi vagy Volkswagen modellnél okozhat problémát, de inkább azért szokták kikapcsolni az emberek, mert idegesítő hogy az autó magának dönt és ki kell várni az indítást - de normál esetben nem növeli az alkatrészek elhasználódását.

Persze attól is függ, milyen üzemben használod - aki hosszú autópályás szakaszokkal közlekedik és az útja elején és végén van csak egy kevés városi szakasz annak nem lesz zavaró. Aki viszont döntően városban ingázik az hamar kinyírja vele az akkumulátort - amiből persze az átlagnál drágább típus kell bele.

2019. júl. 20. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
utolsó! ha egyesbe hagyod kinyomott kuplunggal akkor nem áll le ha csak üresbe vagy! és kuplungnyomásra indul nem tudod olyan gyorsan berakni 1-be hogy ne legyen menet kész mire kell tudom mert kiakartam bas zni vele de nagyon gyors
2019. júl. 20. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
Igazából semmire sem hasznos, a fogyasztás sem lesz kisebb egy decivel sem tőle. Én automatikusan minden indításnál kikapcsolom a funkciót is (sajnos minden indításnál ki kell). Egyetlen hasznát látom: pl mikor vasúti átkelőnél kell állni, akkor csak aktiválom a funkciót, és azonnal le is állítja a motort, de a rádió, klíma, lámpák, és minden kényelmi funckió ugyanúgy megy tovább.
2019. júl. 20. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
Hogy mennyire igaz amit a gyártók állítanak, hogy minden erre a fokozott igénybevételre van méretezve azt nem tudom, de hogy nem használ a technikának az biztos. Én személy szerint feleslegesnek és a fokozott terhelés miatt károsnak tartom, így minden indításnál automatikusan kikapcsolom.
2019. júl. 20. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
24%

Mire ettől tönkremegy az autó már rég kidobjátok. Nekem működik, sose kapcsolom ki. Nem kell gyakrabban akkut cserélnem, mint előtte, bár az akkuból valóban nagyobb és drágább kell bele és ha lemerülne sima töltővel sem tölthető.

Azt az apróságot kifelejtik sokan, hogy a start-stopos kocsi generátora motorfék közben retarderként működik, mint a villanyautók is. Bár közel sem olyan erősen és nagy hatékonysággal, de fékezési veszteséget is visszatáplál.

2019. júl. 20. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
0%

7 es en röhögök:D


visszatáplála generátor? azta mindenit:D


A generátor termeli az áramot.

Amiről te írtál a "visszatáplál motorfék üzem alatt" dolog az elektromos autoknál van ahol van üzemi villanymotor(is) és az ott tölti motorféküzem alatt a villanymotort hajtó akumlátort.


sima autóban csak 1 akumlátor van, az indító akumlátor(tudod ami megforgatja az öníndítót)és azt az aksit a generátor tölti, nem féküzemben, állandóan mikor jár a motor, mert hogy a generátort a motor hajtja!

ne keverd a szezont a fazonnal:)

2019. júl. 20. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
31%

Ennyi erővel az 1200-es zsiguliban is "retarder-ként működött a generátor" és "visszatáplálta a fékezési veszteséget"

Ekkora baromságot...

2019. júl. 20. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
0%
Nem baromság cukipofa, hanem olvass utána a start-stopos autó fékezési energia visszanyerő rendszerének. Nem minden autó ilyen az igaz, de amelyik tudja az motorfék közben fékezési energiával visszatölti az akkut és nem, nem a Lada féle gurulok a dombon úgy is pörög a generátor, hanem elektromos autó hajtásához hasonlóan generátorba/önindítóba építve vagy közösen. Nem bírna ki 20 piros lámpát az akku, ha csak sima generátor töltése lenne, a fékezés közben egy csomó energiát vissza lehet csapatni az akkuba ami pont arra elég, hogy újra beinduljon és a piros lámpánál való világítást, rádiót stb. még elbírja. Csak ugye jó lenne, ha nem a fotelból ugatnátok, hanem utána is néznétek.
2019. júl. 20. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!