Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A 431-es (V43) mozdonyokban a...

A 431-es (V43) mozdonyokban a menetszabályzó mellett az a két kis pakettkulcsra hasonlító kar mire való?

Figyelt kérdés
[link]

jan. 5. 13:56
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

"állomáskereső" egy mozdonyon az nagyon hasznos! főleg ködben éjszaka! :)


A felsőre rá van írva, hogy előre - 0 - hátra ez az irányváltó.

Az alsó 5 állású medig a sönt.

Ezekkel a 32 fokozaton túl (bár már szerintem egyik szili sem tudja mind a 32-t...) lehet még neki adni egy turbó boostot! Persze kisebb fokozatokban is be lehet iktatni valamelyik söntöt.


olvass utána a mezőgyengítésnek:

[link]

jan. 5. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszi
jan. 5. 14:56
 3/5 anonim ***** válasza:

Linkelt oldal nekem nem tölt be. :8


A biztonságos kapcsolat sikertelen


Hiba történt a következőhöz csatlakozáskor: vet.bme.hu. A partner a biztonsági protokoll nem támogatott verzióját használja.


Hibakód: SSL_ERROR_UNSUPPORTED_VERSION

jan. 6. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
68%

Feljebb lévő dolog az az irányváltó kar, ami alatta az pedig a söntkar(4 fokozatban),


Egyenáramú motorok fordulatszáma: n= U(kapocs)-I(armatúra árama)*R(belső ellenállás)/c(ez a tekercseléstől függ)*F(főpólus fluxus, csak így tudtam írni) azaz

n=U-I*R/c*F

Ebből láthatod, hogy a fordulatszám növelhető: -kapocsfeszültség növelésével, ez a menetszabályozó kézikerékkel(0-32 fokozatban).

- főpólus-fluxusának csökkentésével( mezőgyengítéssel) V43 sor. nál söntöléssel:


Ahogy a kapocsfeszültség egyre növeljük, azzal párhuzamosan, a motoron átfolyó áram és motor forgása miatt egy olyan elektromos mező keletkezik, ami gátolja a további fordulatszám növekedést.(mintha saját magát fékezné a motor). Ennek a hatását lehet csökkenteni úgy, hogy a főpólus tekercsel párhuzamosan ellenállásokat(söntellenállásokat) kapcsolunk. Az áram megoszlik így kisebb lesz a gerjesztő áram a főpólus tekercsen ezáltal a motor fordulatszáma tovább nő.


Nemtudom mennyire érthető, nem most tanultam ezt már. Ha valamit nem értesz szólj!

jan. 9. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
50%
Amelyik majom lepontozott elárulná mi volt a baja a válasszal?
jan. 10. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!