Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi az oka,hogy a Csatorna-alag...

Mi az oka,hogy a Csatorna-alagutat így konstruálták?

Figyelt kérdés

Arra gondolok,hogy csak és kizárólag vasúti alapúra lett építve.


A közúti járműveknek (busz, autó, kamion) bele kell hajtani egy vasúti vagonba és az viszi őket át.Kvázi, úgy működik, mint egy komp.Kötött pályás kompnak meg elég drága beruházás volt, ebből a szempontból értelme sem volt sok.


A vasúti személyszállítás szempontjából viszont jó.



Németország és az egyik dán sziget között most építenek hasonlót.Viszont, ott sokkal jobb a egész tervezés.

Lesz egy dupla vágányú vasútvonal és mellette 2x2 sávos autópálya.


Nagy Britannia és Franciaország között elég jelentős a forgalom,mi az oka,hogy oda nem terveztek 2x2 sávos autóutat a vasútvonal mellé?


jan. 9. 15:10
 1/6 anonim ***** válasza:
22%
Nézz utána, mikor építették.
jan. 9. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

1#

A 80-as évek végén kezdték és a 90-es évek közepén adták át.Tehát annyira nem régen.Durvább műtárgyak is készültek.

Japánban a Szeikan-alagút , ami szintén vasúti.Hosszabb és 10 idősebb, mint a Csalagút.


Igazából, nem volt a Csatorna-Alagút olyan nagy mérnöki,kiemelkedő teljesítmény abban a korban, mint amilyennek tartották.


Egy vasúti alagút építése körülményesebb, mint egy közúti alagúté.

A Csalagútnál simán elfért volna ott egy 2x2 sávos.

jan. 9. 15:19
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Vasúton nagyságrendekkel kisebb az esélye egy balesetnek mint ha beeresztesz a tenger alá többszáz/ezer autót akik lerohadnak, egymásnakmennek, felrobbannak, nyilván nem azonnal, de esélye van. És hogy mész be menteni/tüzet oltani a közepére?
jan. 9. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy előttem mondják, sokkal kisebb egy baleset esélye. Plusz ilyen hosszú alagútnál nagyon problémás lenne a szellőzés megoldása a kipufogógázok miatt. Meg valószínű sokkal hatékonyabb ezen a módon.
jan. 9. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Na a kipuffgáz a másik fele.. most utánanéztem. 50 km hosszú.. azt nem könnyű kiszellőztetni sem a tenger alatt..
jan. 9. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

AMikor épitették akkor jó volt , csak idő közben kinőtte a borzasztó forgalom miatt.

10-15 évvel ezelőtt szinte megállás nélkül fellehetett szállni a kompra kamionnal is nem kellett várakozni , kevesebb volt a forgalom.

Én úgy tudom hogy neki fogtak az autópálya építéshez .

jan. 10. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!