Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Érdekelne, hogy ha lenne egy...

Érdekelne, hogy ha lenne egy Győr - Debrecen belföldi repülőjárat, azt lehetne rentábilisan működtetni? Mindkét helyen a működő repülőtér adott, csak egy járatot kéne indítani. Lehetne?

Figyelt kérdés

Régebben voltak belföldi járatok Budapest és pár megyeszékhely között, de aztán azok megszűntek.

Volt járat nemrégen Debrecen és Budapest között, de az nem volt rentábilis, mert maga a becsekkolás több időbe került mint a táv lerepülése.

Szombathelyről megyünk a Virágkarneválra Debrecenbe, és milyen jó lenne egy óra alatt ott lenni, az 5 órás autókázás helyett!

Szerintem heti 2 járat megtelne, a WIZZ különben is magyar érdekeltségű.

A 2 város polgármestere miért nem tesz lépéseket ezért?



2021. aug. 15. 13:04
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
76%

Egy város polgármestere a város fejlődéséért tesz.Nem azért hogy 2 város megközelíthető legyen.

Valószínű azért nincs ilyen szolgáltatás,mint amire vágysz,mert egyszerűen nincs rá igény.1-2 emberrel nem érné meg működtetni belföldön a dolgot.

Gondolom 1 évbe talán egyszer igénybe vennéd,aztán jóvan....abból hogy éljen meg egy repülőtársaság? 1 nap több járatot kéne indítania megtelt gépekkel.

2021. aug. 15. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
84%

Mert te életedben egyszer elmennél Győrből Debrecenbe, ezért szerinted lenne rá kereslet heti kétszer?

Nem működik, mert nincs rá kereslet.

Sok a holtidő a levegőben töltött idő mellett. A reptérre kijutást és onnan eljutást is meg kell oldani, ami plusz idő és költség mindenkinek. A repülőút maga még egy óra sem lenne.

2021. aug. 15. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
77%
Irreálisan magas a rövid távú repülés költségszintje a vasúthoz, pláne a buszhoz vagy az autózáshoz képest, így igazán olcsó akkor tudsz tenni, ha egy-egy járaton lehetőleg (több) száz utast tudsz vinni, jól kihasználva a gép és a személyzet repülési idejét. Két 200 000 fő körüli város között ez nem fog menni kellő rendszerességgel , a ritka eljutás pedig az autózással és a vonattal szemben is versenyképtelen.
2021. aug. 15. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

2: "Nem működik, mert nincs rá kereslet."

Az égvilágon senki sem vizsgálta még ennek a lehetőségét... úgyhogy van-e vagy nincs rá kereslet, azt csak feltételezni lehet!

Nyilván nem A-320-asokra gondolok - az Győrben nem is biztos hogy le tudna szállni - hanem 30, max. 50 fős gépre.

A keletet közelebb hozná a nyugathoz - és fordítva...

Kb. egy órás repülési idő már nem annyira rövid, hogy ne lehetne gazdaságosan üzemeltetni.

Anno a "nagy okosok" folyamatosan azt híresztelték, hogy nem kell vidéki reptér, mert nincs rá igény.

Ez végül igaz is lett Pécsre vagy Sármellékre (FlyBalaton), ugyanakkor a Covid előtt pl. Debrecen 600 ezer utassal és 14 desztinációval (2 bázidgéppel) zárta a 2019-es évet.

Mára ismét működik a reptér, mennek a gépek Párizsba, és a görög szigetekre, Londonba és Palma de Mallorcára stb. stb.

Győrbe miért ne mehetne? (igaz, ahhoz meg kéne végre alkotni a belföldi légiközlekedés/utasszállítás szabályait, és a jegyértékesítést, Győrben a reptér tömegközlekedési megközelíthetőségét (Debrecenben adott) stb. stb.

De én nem félek attól, hogy ez meg fog valósulni: rengeteg érdeket sértene...

2021. aug. 15. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:

#4: Azért nem kellene Győr és Debrecen vonzását Párizshoz mérni...


#2

2021. aug. 15. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

#5 - Senki sem hasonlította, hasonlítja össze!

Pusztán csak az összehasonlítás okán került szóba Párizs: sokan két hetet sem adtak a Debrecen-Párizs járatnak - a Covidot kivéve - szuperül működik! Vagy: ember nem volt, aki esélyt adott volna a Debrecen - Tel Aviv járatnak; ezzel szemben amikor működik (a karantént kivéve) 90-95%-os töltöttséggel járnak az A-320-asok.

Győrben is jól működik a reptér (hála az Audinak), csak menetrend szerinti járat nincs (még).

Az ország két végén van egy-egy jól működő reptér (máshol sincs)...

Lehet, hogy egy felmérést megérne... valakinek...

2021. aug. 15. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

6 "Senki sem hasonlította, hasonlítja össze!

Pusztán csak az összehasonlítás okán került szóba Párizs"

(Innen valami kimaradt, vagy épp bennmaradt:)))


Értem én amiről beszélsz, pont azért kérdeztem, hogy a két (működő) vidéki repteret nem lenne-e érdemes egy járattal összekötni?

Azt hittem hogy van, vagy lehet valami felmérés, de miért pont erről lenne? - marad a feltételezés, ami még megérzésnek is kevés - sajnos.

2021. aug. 15. 20:43
 8/17 anonim ***** válasza:
51%
Szerintem akkor már érdemesebb lenne a vasútat fejleszteni.
2021. aug. 15. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

8: Elvileg a Budapest-Győr és a Budapest-Debrecen vonal is modernizált, 160 km-es sebességre alkalmas pálya.

És így sem lehet 5 órán alul megoldani az utazást a két város közt. Hogy az autópályákról már ne is beszéljünk...

2021. aug. 15. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%
De én igazi fejlesztésre gondoltam. Tehát ha olyan gyors vonatok lennének, mint mondjuk Németországban.
2021. aug. 16. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!