Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Motoros hajtánnyal hogyan...

Motoros hajtánnyal hogyan lehet vasúton közlekedni?

Figyelt kérdés

Teorikus a kérdés, de tegyük fel, hogy én holnap motoros hajtánnyal Gyékényesről el akarok utazni valamelyik balatoni vasútállomásra, ahol egy hétig maradnék nyaralni. Mi kell ehhez egészen pontosan?


Amit én gondolok, de lehet, hogy hülyeség:


- Kell hozzá vasúti jogosítvány (van egyáltalán ilyen?), vagy ha az nincs, akkor valami papír, ami bizonyítja, hogy van ismeretem a vasúti jelzésekről és tudok rajta szabályosan közlekedni. Igen ám, de magánszemély hova tud menni oktatásra és utána vizsgára? Tudtommal nincs ilyen tanfolyam.


- Be kell jelenteni, hogy pontosan mikor, honnan és hova tervezek utazni. Viszont, ha jól tudom, akkor a személyszállításé a prioritás a vasúton, a fennmaradó időszeleteket kapják meg a tehervonatokat, tehát akkor én a még ezek után fennmaradó időszeletkből váloghathatok? Vagy hogy van ez? Az időpontot egyáltalán hol tudom/kell bejelenteni vagy azt ők határozzák meg a számomra, és ki fog engem meneszteni, fogadni az adott napon? Ugye több állomáson is átmegyek, tehát nekik is tudniuk kell róla.


- Feltételezem, hogy valami tárolási/parkolási engedélyre is szükségem van, hiszen 1 hétig maradna a balatoni állomáson a hajtányom. Vagy ez úgy működik, hogy megérkezés után köteles vagyok valami módon leemelni a pályáról a szerkezetet (ha igen, akkor hogyan és hova teszem?)? És ilyenkor a célállomás váltókezelője tudja előre, hogy nekem az a célom, tehát automatikusan egy vakvágányra fog vezetni, ahol le tudok parkolni vagy ezt is nekem kell külön intézni, hogy úgy álltsák a váltókat előttem?



2021. aug. 30. 17:43
 1/10 anonim ***** válasza:
79%
Alig hiszem, hogy megteheted..
2021. aug. 30. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Biztos, hogy megtehetem, hiszen a vasút nyitott mindenki előtt. Az más kérdés, hogy engedélyek, papírok szükségesek hozzá, amikről semmi infot nem találok és valószínűleg beszerezhetetlenek is... Dehát ettől teorikus a szituáció.
2021. aug. 30. 17:54
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

A vasút nyitott mindenki előtt"

Mondjuk ez egy szlogen. Miért ne lehetne igaz, azaz:

Nyitottak, ha munkára jelentkezel: mozdonyvezető (nem ez a hivatalos nevük), jegyvizsgáló (na ez már hivatalos), de tán még pályafenntartó, pénztáros is lehetsz.

Tehát nyitottak.. Magán motoros hajtányról nem hallottam, de a többiről igen!

2021. aug. 30. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Végülis ebben igazad van, lehet bérelt hajtány is, a kérdés szempontjából jelentéktelen, hogy én mivel közlekedem.
2021. aug. 30. 19:08
 5/10 anonim ***** válasza:
93%

A dolog ott kezdődik, hogy kell alapítanod vasútvállalatot, meg kell szerezned hozzá az uniós működési engedélyt, a hozzá tartozó biztonsági tanúsítványt és még ezer dolgot. Ezt külön nem részletezem, mert úgyis kell az uniós működési engedély kiváltásához egy megfelelő végzettségű szakmai irányító személy a cégbe.


Ha ez meg lenne, akkor lehetne beszélni a járműre, a vasúttársaság dolgozóira, magára a járművezetőre vonatkozó engedélyekről és vizsgákról, a pályahasználati szerződésről, a menetvonalról, stb.

2021. aug. 30. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

"vasúti jogosítvány (van egyáltalán ilyen?)"

természetesen van!

[link]

orvosi alkalmasság:

[link]

Le kell vizsgáznod mozdonyvezetőnek

aztán kell vonalismeret és tipusismereti vizsga

ez 2-3 év és legalább ugyanennyi millió Ft.

"Tudtommal nincs ilyen tanfolyam."

van, csak nem találtad meg :)


"Be kell jelenteni"

Be!

[link]

Ők felelősek azért, hogy a pálya kapacitása jól legyen elosztva. igényelsz menetvonalat, kifizeted és ők csinálnak egy menetrendet neked, hogy hol mikor kell lenned, mennyit kell tartózkodni, stb. Erről tudni fognak az állomások is ahol áthaladsz..


De hát ahogy előttem írja a kolléga ehhez kéne egy cég is a megfelelő engedélyekkel


És kéne egy jármű is aminek megvannak az engedélyei arra hogy lehessen vele közlekedni. Egyedi építésű esetén kb lehetetlen megcsinálni mindent amit a hatóság előír...

2021. aug. 30. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Javítsatok ki, ha tévedek, de annak idején a közdok készített hajtányos ismertetővideót, amiből nekem az jött le, hogy a vasutat bárki, akár megénszemély is használhatja. A hajtányokat is kifejezetten ilyen célokra találták fel vagy nem? Azóta változott a törvény, most már csak cég által üzemeltetett jármű haladhat a vasúton? Vagy az csak mind szovjet propaganda volt?


"Le kell vizsgáznod mozdonyvezetőnek"


A hajtány az miért számít mozdonynak?

2021. aug. 30. 22:04
 8/10 anonim ***** válasza:
94%

Soha nem használhatta a vasutat magánszemély hajtányozásra. Az említett KÖZDOK-filmekben sem utal semmi erre, azok egyértelműen a MÁV-dolgozók számára ismertették a kiskocsiközlekedés szabályait alapképzések, továbbképzések alkalmával.

Azóta sokat változtak a szabályok, egyrészt a kiskocsiközlekedés (hajtányozás) pl. teljesen kikerült az utasításokból, ilyen jármű (ha közlekedhet egyáltalán) csak vonatszámban közlekedhet.

Másrészt akkoriban a MÁV lényegében állami szervként működött (a mindenkori vezérigazgató pedig automatikusan miniszterhelyettes volt). Ennek megfelelően az utasítások, szabályzatok nagyrésze alapvetésnek vette, hogy a vasút=MÁV, a szabályozókat is e szerint hozták. Ehhez képest ma külön van választva a pályavasút, a pályakapacitás-elosztás, a személyszállítás, a teherszállítás, megjelentek a magánvasútak, számos magáncég vesz részt a pályaépítésben, ezek a szervezeti változások számos, az együttműködést szabályozó utasítás és engedélyeztetési rendszer bevezetését tették szükségessé. Ugyancsak szükséges volt az EU-csatlakozás miatt számos szabályozást harmonizálni a EU-előírásokkal, különösképpen az interoperabilitás biztosítására.

2021. aug. 30. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Ahogyan előttem is írták, a hajtány forgalmi szempontból ugyanúgy vonatként kell közlekedjen, mint egy motorkocsi vagy mozdonyos szerelvény. Ennek feltétele, hogy legyen egy felelős üzemeltetője, ami a gyakorlatban egy vasúttársaság. Vasúttársaságoz valóban bárki alapíthat, viszont több, kifejezetten szakmai végzettséget igénylő munkakört betöltő szemémy is kell ahhoz, hogy az szabályosan működjön. Ez meg ugye innentől kezdve egészen sok pénz, ráadàsul a biztonságos működést garantáló vizsgàlatok adminisztrációs és költségigénye horribilis. Épp ezért nem làtsz senkit közforgalmú pályaszakaszokon hajtányozgatni - vonatmentes időben sem. Sőt, azok is minimum szürkezónában mozognak, akik felhagyott pályaszakaszokon csapatnak drezinájukkal.
2021. aug. 31. 03:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Ne 1970-es évek beli filmekből okosodj, mert sok gondod lesz belőle - az élet más területein is!

Ha egy kavicsot ráraksz a sínre már az bűncselekmény nemhogy egy járműve nekiállsz csapatni egy nemzetközi fővonalon.... Ott a hajtány mellett fognak főbe lőni! :D

Még bezárt vonalakon sem lehet haj.... akarom mondani: nem szabad hajtányozni!

2021. szept. 2. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!