Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A traktorok tlt hajtása...

A traktorok tlt hajtása hogyan működik?

Figyelt kérdés
Hogy hajtja meg a motor a tengelyt?
2021. nov. 23. 23:13
 1/8 anonim ***** válasza:
Ugyanúgy ahogy a kereket.
2021. nov. 24. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Majatom ***** válasza:
100%
A kuplungtárcsa egy csőtengelyen van, amiben van egy másik tengely. A kuplung benyomásakor csak a csőtengely tehermentesítődik, az megy a váltóba, de a belső tengely továbbra is összeköttetésben marad a főtengellyel. Az is átmegy a váltón, de állandóan forog, amig jár a motor, így folyamatos a TLT meghajtása. Általában amelyiken csak hátul van TLT, ott egészen a hátra megy a hajtás, és közvetlenül a TLT csonkon van a kapcsolója, ami oldja a hajtást.
2021. nov. 24. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Majatom ***** válasza:
Régi Zetorokban volt olyan (pl. 5611), hogy nem volt így megoldva, ott a kuplung benyomásakor a TLT is megállt.
2021. nov. 24. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszi a választ, ment a zöld. Akkor a tlt azon a fordulaton pörög mint a dízelmotor? A váltóhoz nincs köze, azon csak átmegy a tengely? Mtz-ben láttam hogy ott a jobb oldalon a kézigáz mellett kapcsolgatja a vezető a tlt-t.
2021. nov. 24. 16:04
 5/8 anonim ***** válasza:
Úgy emlékszem, vagy van többféle kapcsolási lehetősége a TLT-nek, azaz: Motorfordulattal azonos, vagy magasabb mint motorfordulat. Lehet tán mechanikusan, vagy pneumatikusan is kapcsolni, és igen, a kuplung kinyomásakor (amennyiben mechanikus a váltó) megáll a TLT is.
2021. nov. 24. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
A TLT-nek is lehetnek áttételei.
2021. nov. 24. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Majatom ***** válasza:
Van olyan MTZ, amiben lehet kapcsolni, hogy motorfordulathoz legyen kötve, vagy kerékfordulathoz. A váltóban van a kapcsolója. Az első beállításnál valóban úgymond csak keresztül megy a váltón, de a másodiknál tulajdonképpen maga a váltó hajtja a TLT-t is. Nyilván ilyenkor benyomott kuplungnál, ha nem forog a kerék, nem forog a TLT sem, és minél gyorsabban forog a kerék, annál gyorsabban forog a TLT. És valóban nem azonos a fordulata a főtengelyével, van benne áttétel, sőt van 2 féle sebessége is, amit szintén egy karral lehet átváltani. 500-asnak, és 1000-esnek mondják, de azt nem tudom, hogy pontosan milyen motorfordulaton forog ennyit a TLT. MZT 80/82-esekben az 500/1000 váltó "karja" a kuplungház (darázsderék) alján van, egy lapolt tengelyvég biztosító lemezzel rögzítve. A motor/kerékfüggő kapcsoló karja az ülés alatt van egy kis téglalap alakú kivehető kis ablak, az alatt van egy elforgatható kar.
2021. nov. 25. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A motortól egy külön tengelyen (csőtengelyen) átjön a váltóházba, ahol hátul egy tlt-t hajt.

A tlt szerkezetet a fülkéből kapcsolhatod.

Általában a motor fordulatszáma szerint hajt.

Lehet 540-es névleges maximális fordulata, ilyenkor negyedet forog csak mint a motor. Meg lehet feles áttétele is. 1000rpm.

Plusz vannak még módozatok.

Szemből pedig jobbra forog.

2021. dec. 15. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!